Skip to main content
Beantwoord

BBC NL+ werkt af en toe niet op de TV+ box

• May 19, 2026
  • 5 reacties
  • 99 keer bekeken

Wij hebben sinds een paar weken een kpn tv+ box. Al twee keer hebben we problemen gehad met de bbc nl+ app. We krijgen een groen scherm met een draaiende roze cirkel. De eerste keer van alles geprobeerd: app sluiten, cache legen, experia box opnieuw opstarten, app verwijderen...  niets hielp. De volgende dag werkte alles weer. Gisteravond weer een groen scherm. Toen maar iets anders gekeken. Zojuist tv weer aangezet en de app doet het nu weer gewoon. Waar zou het aan kunnen liggen? De tv box is met een kabel verbonden met de experia box.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@RR57 en ​@AgeethB, welkom bij de KPN community en dank voor het melden. Inderdaad niet handig als je net zit te kijken, dus we nemen het mee in de feedback richting de ontwikkelaars van de TV+ Box. 

Ik weet niet of het hem in onze software zit of in de BBC NL+ app zelf, maar dan zijn ze in elk geval op de hoogte.
Mocht het met een toekomstige update vanuit ons op te lossen zijn, dan zullen we dit laten weten in onze Product Updates. Houd die in de gaten!

Controleer in de tussentijd ook of een reset van de TV+ Box het probleem niet oplost. Je moet daarna wel overal opnieuw inloggen, maar hopelijk draait de app dan ook een stuk beter. 
Nogmaals dank voor het melden en ondanks dit veel kijkplezier gewenst!

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

Schrale troost. Je bent niet de enige. 

Vaak werkt het een paar uur of dag later weer.

Oorzaak is nog niet gevonden. Vooral omdat het steeds tijdelijk is.

Gerelateerd 

• Nieuwkomer
  • May 19, 2026

Same here…

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 20, 2026

Hopelijk blijft KPN wel zoeken naar de oorzaak. Ik kijk graag naar bbcnl en omdat je sommige programma's via de app kunt kijken had ik die niet opgenomen. Voortaan dus toch maar alles wel opnemen 😕

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 20, 2026

Hi ​@RR57 en ​@AgeethB, welkom bij de KPN community en dank voor het melden. Inderdaad niet handig als je net zit te kijken, dus we nemen het mee in de feedback richting de ontwikkelaars van de TV+ Box. 

Ik weet niet of het hem in onze software zit of in de BBC NL+ app zelf, maar dan zijn ze in elk geval op de hoogte.
Mocht het met een toekomstige update vanuit ons op te lossen zijn, dan zullen we dit laten weten in onze Product Updates. Houd die in de gaten!

Controleer in de tussentijd ook of een reset van de TV+ Box het probleem niet oplost. Je moet daarna wel overal opnieuw inloggen, maar hopelijk draait de app dan ook een stuk beter. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 20, 2026

Beste Sanne, bedankt voor je reactie. Het probleem doet zich voor als ik de app wil openen, niet tijdens het kijken, tenminste tot nu toe. Ik ga proberen of een reset werkt, maar omdat we de box nog geen maand hebben lijkt het mij stug dat het daaraan ligt. Ik zal de updates in de gaten houden. Hopelijk wordt het probleem opgelost.