Skip to main content

Sinds november hebben wij een Samsung 55QN85B en kijken wij tv via de SmartTV app. Nu gebeurt het met grote regelmaal dat beeld en geluid ineens niet meer synchroon lopen. Dit is erg vervelend.

Dit komt voornamelijk 's avonds voor, soms kunnen we hem de hele dag aan hebben zonder problemen. Even pauzeren en weer verder helpt een paar minuten. Dit is dus erg vervelend. Wij kijken voornamelijk opnames, dus durf niet met zekerheid te zeggen dat dit alleen gebeurt bij opnames of ook bij live tv. Bij andere SmartTV apps hebben we dit probleem niet.

Eerst dachten we dat het aan de soundbar lag, dus nieuwe hdmi 2.1 via eARC verbonden. Maar het blijkt ook voor te komen als we het geluid alleen via de TV.

De lipsync optie aanpassen hebben we al geprobeerd, maar heeft niet geholpen. Dan zou het m.i. ook een probleem moeten zijn die altijd voorkomt.

De tv was eerst verbonden via WiFi, maar we hebben hem nu bekabeld en ook hier hebben we nog steeds hetzelfde probleem.

Zowel de app als de tv zijn bijgewerkt qua updates.

Van ellende ook maar een poging gewaagd terug te stappen naar de ontvanger, maar daar hebben we nu ook een probleem, deze slaat een aantal keren per minuut het geluid even kort over.

 

Hoe krijgen we dit opgelost?

 

@KlaasK1978 Welkom op het forum. 

Lastig dat je zoveel problemen ondervindt met tv kijken. 

Is het in beide gevallen zo dat het geluid via de tv heftzelfde effect geeft als via de soundbar? 

En ik begrijp dat de vertraging optreedt na verloop van tijd? Dus het is eerst een tijdje goed, en hierna beginnen de sync problemen? 


Hallo,

 

dat klopt. Met of zonder soundbar is geen verschil. 
 

het probleem treedt inderdaad zo maar ineens op, na een tijdje kijken. Meestal na lange tijd kijken, maar soms ook al na een kortere tijd. 
 

het lijkt wel elke keer in de avond voor te komen en niet overdag.

 


 

 


@KlaasK1978 Helder! 

Vreemd dat het vooral in de avond lijkt te zijn, en dat je overdag minder problemen lijkt te hebben. 

In je eerste reactie gaf je aan dat je niet weet of het probleem er ook is met live tv kijken. Heb je een mogelijkheid om dit te testen? 

Dan kunnen we uitsluiten of het alleen de opnames zijn! 


We hebben net een tijdje live gekeken en geen problemen ervaren. Op dit moment ervaren we ook geen problemen met het kijken van opnames. Afgelopen zondag hebben we wel heel veel last gehad met het kijken van opnames.


@KlaasK1978 Het probleem is in ieder geval niet constant begrijp ik. 

Doet het probleem zich nog voor bij bijvoorbeeld opnames van 1 specifieke zender of programma? 


Hallo,

 

Nee het is inderdaad geen constant probleem. Soms vaak achter elkaar, soms gaat het ook langere tijd wat beter. 

Het is niet 1 specifiek programma of zender.

 

Groet,

Klaas


@KlaasK1978 En het probleem met het niet in sync lopen is er dus zowel met de ontvanger als met de iTV app? 

Als dat inderdaad het geval is dan zou ik bijna willen zeggen dat er iets in het netwerk, of bijvoorbeeld met de tv niet helemaal goed gaat. 


Het niet in sync lopen is alleen bij de app. Met de ontvanger slaat het geluid af en toen even over, dus is het een seconde ofzo stil. En loopt daarna weer synchroon verder. Maar dit gebeurt elke minuut wel een keertje


@KlaasK1978 De vertraging in de app kan ik niet direct verklaren. Vooral omdat het dus zo'n grillig probleem is. 

Het probleem met de ontvanger is gek, is er ook al eens een andere HDMI getest, om te controleren of het probleem er dan ook nog is? 

 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig! 


Het gaat nu gelukkig al 1,5 week goed. De ontvanger hebben we al een tijdje dus niet hoeven te gebruiken. Mocht het probleem zich weer voortdoen zullen we het eens proberen met de ontvanger met een andere HDMI.