Skip to main content
Beantwoord

Bepaalt BBC of ze reclame uitzenden of doet KPN dit?

• September 8, 2026
  • 8 reacties
  • 168 keer bekeken

Dat kpn aangeeft dat BBC bepaalt over de reclame is toch bijzonder. NL ziet geeft aan dat ze de bbc zonder reclame geeft omdat bbc dat zo door geeft. Dus iets klopt er niet in dit verhaal . Vooral omdat voorheen geen ellenlange reclame tussendoor kwam. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@08640 ,

De TV-zender BBC NL is (bij alle providers) standaard te zien met reclame. 

NL ziet geeft aan dat ze de bbc zonder reclame geeft 

Dat is een speciale on-demand-versie (de app BBC NL+) die je daar kunt afnemen via een aanvullend abonnement. (Premium of Extra)

Kijk zoals jij dat wilt zonder reclame

Met NLZIET kijk je BBC NL+ waar en wanneer jij dat wilt. Op je smart tv, telefoon, tablet of laptop. Je hoeft niets te installeren of aan te sluiten, alleen een internetverbinding is genoeg. Kijk naar je favoriete series van BBC NL+ zonder reclame met NLZIET Premium en Extra.

Overigens kun je BBC NL+ ook via KPN zien. 

Bij KPN is BBC NL + te bekijken via de BBC NL+ app op de TV+ Box (DIW 7022) en de Soundbox. Of kanaal 250. BBC NL+ is inbegrepen bij het TV abonnement van KPN.

https://www.kpn.com/entertainment/bbcnl#kijk-bbcnl-plus?campaignid=so:c=merk-community

https://www.bbcbenelux.com/zenders/nl-plus?country=NL#get-the-channel

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 8, 2026

Als je het hebt over BBC First tegenwoordig BBC NL dan zijn er inderdaad reclameblokken. BBC one en two zijn vrij van reclame. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 8, 2026

Hallo ​@08640 ,

De TV-zender BBC NL is (bij alle providers) standaard te zien met reclame. 

NL ziet geeft aan dat ze de bbc zonder reclame geeft 

Dat is een speciale on-demand-versie (de app BBC NL+) die je daar kunt afnemen via een aanvullend abonnement. (Premium of Extra)

Kijk zoals jij dat wilt zonder reclame

Met NLZIET kijk je BBC NL+ waar en wanneer jij dat wilt. Op je smart tv, telefoon, tablet of laptop. Je hoeft niets te installeren of aan te sluiten, alleen een internetverbinding is genoeg. Kijk naar je favoriete series van BBC NL+ zonder reclame met NLZIET Premium en Extra.

Overigens kun je BBC NL+ ook via KPN zien. 

Bij KPN is BBC NL + te bekijken via de BBC NL+ app op de TV+ Box (DIW 7022) en de Soundbox. Of kanaal 250. BBC NL+ is inbegrepen bij het TV abonnement van KPN.

https://www.kpn.com/entertainment/bbcnl#kijk-bbcnl-plus?campaignid=so:c=merk-community

https://www.bbcbenelux.com/zenders/nl-plus?country=NL#get-the-channel

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2026

Er wordt de reclameblokken in de app BBC NL+ bedoeld. Die onderbreken een programma van 45 minuten 2 keer inderdaad.  En bij het starten van een aflevering is er ook even reclame. 

Bij BBC NL+ via NLZIET is er helemaal geen reclame. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 11, 2026

Hoi ​@08640 welkom op de KPN Community. Ik neem, net zoals de anderen users in dit topic dat je dan BBC NL+ bedoelt? Ik zie dat iedereen je goed heeft geholpen maar mocht je nog aanvullende vragen hebben stelt die dan gerust!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2026

Hallo Remco,

Dank voor je reactie.

Voor mij was het de vraag waarom in het begin klein jaar geleden ik de BBC NL+ nam de reclame tussendoor er niet was en maar 2 korte bij de start van de serie ? Dat was prima te doen!
Nu de enorme lange reclame tussendoor is gekomen ik afhaak. 
Voorheen keek ik NL Ziet ook zonder de reclame maar bleek dat kpn ook deze app aanbied en erbij genomen. Snap niet waarom in eens de reclame erin zit .. Bij NL Ziet is het niet veranderd 
Dus? Hoezo bepaalt de BBC dit dan? 

vr gr Claudia

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2026

Ik vraag me af of in het goedkoopste NLziet abonnement, met reclames, er ook geen reclame is in het BBC NL+ aanbod.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 11, 2026

Ik vraag me af of in het goedkoopste NLziet abonnement, met reclames, er ook geen reclame is in het BBC NL+ aanbod.

Zoals ik al in mijn eerste reactie schreef, is bij NLziet BBC NL+ standaard (Basis) ook met reclame. Alleen vanaf Premium is het daar reclamevrij:

https://www.nlziet.nl/nl/?utm_source=google_ads&utm_medium=cpc&utm_campaign=%7B%7Bcampaign_name%7D%7D&utm_content=%7B%7Badset_name%7D%7D&keyword=%7Bnl%20ziet%7D&utm_id=%7B%7Bcampaign_id%7D%7D&gad_source=1&gad_campaignid=870953976&gbraid=0AAAAADpPNrCLDMZ5KL34CWM3aiu3CKqlL&gclid=EAIaIQobChMIu7_G47PmlgMVl4ODBx0eFQjhEAAYASAAEgLgffD_BwE

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 11, 2026

Het antwoord is simpel.

De zender of streamingdienst bepaalt of en hoeveel reclame er te zien is.

KPN heeft hier (gelukkig) geen invloed op.

Wil je geen reclame, dan moet je daar voor betalen.