Skip to main content

"Beperkte modus" ingesteld sinds een week door netwerkbeheerder

• July 23, 2025
  • 15 reacties
  • 141 keer bekeken

15 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Beperkte modus staat helemaal niet aan toch, ​@Dubbele kosten? Dus wat is het probleem?

Beperkte modus staat helemaal niet aan toch, ​@Dubbele kosten? Dus wat is het probleem?

Jawel het is lichtgrijs  je kan het dus niet veranderen als je eronder even leest staat er duidelijk “beperkte modus ingesteld door je netwerkbeheer ik heb er zelfs een groene cirkel omgezet om dit soort reacties te voorkomen 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 25, 2025

O ja, sorry, staat wél aan, ik dacht even dat het helemaal uitgeschakeld was. Raar zeg. Geen idee wat voor reden KPN daarvoor kan hebben, ​@Dubbele kosten.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 25, 2025

Ik vraag me af wat KPN hiermee te maken heeft? Ze mogen niet zomaar je internetgebruik monitoren en wat voor video's je bekijkt.

Ik vermoed dat er wat anders speelt. 

Of het is een functie voor bijv. In Amerika die zo van de dwingende regeltjes zijn.  

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

O wacht, dit zijn de instellingen van YouTube zo te zien, ​@Dubbele kosten, ​@AriënC.

Het loopt via wifi, wordt er gekeken in een bibliotheek of een andere instelling misschien? Dan wordt dat hier wellicht bedoeld met 'netwerkbeheerder'. Want dat KPN dit instelt lijkt me stug inderdaad.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

@Dubbele kosten Heb je KPN veilig geïnstalleerd? Onder ouderlijke toezicht kan je de website beperking opheffen. Het was een bug deze ook voor ouders te activeren en niet alleen voor kinderen.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

Ja, ​@TDN, dat kan het ook zijn inderdaad. Maar het blijft een beetje gissen aangezien TS ​@Dubbele kostenniet al te veel context geeft.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Dubbele kosten, zoals je ziet aan de reacties is het niet helemaal duidelijk wat voor instelling dit precies is. Mij is dat ook niet duidelijk. Waar is deze instelling, in welke app? Kan je er meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 28, 2025

Aan de schermafbeelding te zien is het een app op een Samsung telefoon, klopt dat ​@Dubbele kosten ???

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Aan de schermafbeelding te zien is het een app op een Samsung telefoon, klopt dat ​@Dubbele kosten ???

Dat is de instelling van Youtube App op een iPhone.

Nee het is een iPhone. 

Hoi ​@Dubbele kosten, zoals je ziet aan de reacties is het niet helemaal duidelijk wat voor instelling dit precies is. Mij is dat ook niet duidelijk. Waar is deze instelling, in welke app? Kan je er meer over vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Deze instelling is op YouTube ik heb het nu voor 2 week kan hem niet aan of uitzetten het ligt niet aan de app want op mijn 5g kan ik wel alles zien en de modus aan of uit zetten verder weet ik van niks 

@Dubbele kosten Heb je KPN veilig geïnstalleerd? Onder ouderlijke toezicht kan je de website beperking opheffen. Het was een bug deze ook voor ouders te activeren en niet alleen voor kinderen.

Zoals ik zien kan niet 

Jasper van KPN
Moderator

Wij kunnen die instelling niet blokkeren vanaf onze kant, dus dat is het in ieder geval niet. Heb je de firewall op het modem al eens aangepast om te kijken of het daarmee anders wordt? Dat je het sinds kort hebt zou kunnen aangeven dat er recent een update van het modem is gedaan. Als dat geen verbetering geeft kan je KPN Veilig ook verwijderen om het te testen. Je zegt dat ouderlijk toezicht niet aan staan, maar mogelijk blokkeert iets anders daar het onbedoeld.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 14, 2025

Bij mij werkte het volgende in Android

applicatie afsluiten.

via de instellingen > apps>youtube

dan gedwongen stoppen.

Daarna opslag en cache

Cache wissen.

Zodra de cache is geleegd kun je de youtube app openen.

klik op je profiel foto> tandwiel>algemeen

daar kun je de beperkte modus nu in en uitschakelen