Skip to main content

Ervan uitgaande dat KPN betrouwbaar incasseert, check ik zelden de rekening .

tot mijn schrik zag ik dat inmiddels 1,5 jaar een bedrag voor netflix wordt geïncasseerd .

ik heb deze aanvraag nooit bij KPN gedaan .

ik heb al een abbonement rechtstreeks bij Netflix

Netflix meldt dat er ook helemaal geen (extra) account op mijn planet mailadres staat. Er is er slechts 1; niet via KPN

Ook op mijnkpn netflix account pagina klantnummer ***, blijkt er geen mailadres te zijn gekoppeld aan mijn netflix account . 

Ik krijg de mededeling “ u heeft nog geen netflix abonnement via KPN”

Maar ik betaal het al wel 1,5 jaar ! Sinds 25-7-20. Zonder daartoe een verzoek te hebben gedaan. 

Uw eerste helpdesk medewerker meld; ik zie dat u geen netflixaccount heeft via KPN.. dus wat er niet is, kan ik ook niet stopzetten . Belt u Netflix maar.. en hangt op!!!

De 2e helpdesk medewerker kan ook niks stopzetten , want “ u heeft geen account voor Netflix via KPN”

Zij meldt dit aan als waarschijnlijk fraude, om in ieder geval de incasso te stoppen .

Ik zou heel graag een heldere uitleg krijgen van KPN. En uiteraard een terugbetaling van 1,5 jaar 15,99

 

*Admin: klantnummer verwijderd ivm privacy

Ik kan me voorstellen dat je daar even van geschrokken bent, @paula12345. Op basis van het klantnummer (die ik uit privacy overwegingen heb verwijderd) kan ik notities van mijn collega's inzien. Er lopen twee zaken door elkaar, ben ik bang. Een collega van de telefonische klantenservice heeft een melding van vermoedelijke fraude gemaakt. En zelf heb je het online klachtenformulier ingevuld. Beide zijn opgepakt, met allebei een andere uitkomst.

Mijn collega die het online klachtenformulier heeft opgepakt, zegt dat het betalen van Netflix via de KPN factuur is aangezet via de tv-ontvanger. Hier heb je jouw pincode voor nodig, dus dat kan alleen jij of iemand anders in jouw huishouden. Hiervoor hoeft er geen apart Netflix account te zijn. Het gaat hier puur om het betalen van de Netflix factuur. Om die reden wordt er ook niet gedacht aan fraude, waar in dit topic sprake van is:

 Als het goed is, heeft mijn collega je hierover geïnformeerd in een voicemail bericht. Mijn collega heeft vanochtend geprobeerd te bellen, maar kreeg je niet te pakken. Daarom een voicemailbericht.

Maar gisteren is er dus ook nog een melding van vermoedelijke fraude gemaakt. De notities hiervan zie ik in het systeem. Mijn collega zorgt ervoor dat Netflix wordt stopgezet en dat je de kosten terugkrijgt. Als het goed is, heb je hiervan een e-mail ontvangen. Dit is weliswaar in strijd met de uitkomst van het online klachtenformulier, maar werkt in jouw voordeel.

Ik vertrouw erop dat het hiermee goed is afgehandeld. Mocht je nog andere vragen hebben, stel deze gerust. We helpen je graag verder.


goedenavond ,

waarom krijg ik telkens een andere verklaring? deze had ik nog niet gehoord (verklaring is ook niet ingesproken op VM)

Je zegt: Mijn collega die het online klachtenformulier heeft opgepakt, zegt dat het betalen van Netflix via de KPN factuur is aangezet via de tv-ontvanger. 

Welke tv ontvanger ? 

Ik ga er inderdaad van uit dat ik het bedrag terug ontvang, maar wil desondanks weten waar deze fout nou ligt.

graag hoor ik nog even terug welke tv ontvanger u bedoeld . Ik heb overigens geen tv via KPN,

dank

 


@Denise_, wat ik niet begrijp is het volgende:

Hoe kan het dat er nog steeds gefraudeerd kan worden in het KPN systeem? Dit speelt al zo lang, waarom krijgt KPN dit niet onder controle? Deze situatie had allang opgelost moeten zijn. Echt begrijp niet dat KPN dit nog niet onder controle krijgt. 


@paula12345 Dat durf ik je ook niet te zeggen. Ik heb het probleem zelf niet onderzocht, dat zeg ik je eerlijk. Ik herhaal alleen wat ik zie in de notities van mijn collega's. Heb je inmiddels contact met mijn collega gehad?

@Dennis Schreve Het gaat hier om een ‘probleem’ van anderhalf jaar geleden. Op basis daarvan kan je niet zeggen dat het probleem nu nog steeds speelt. We doen ons best om fraudeurs zoveel mogelijk buiten de deur te houden. We verbeteren constant onze diensten zodat onze klanten beschermd blijven.


Je zegt: Mijn collega die het online klachtenformulier heeft opgepakt, zegt dat het betalen van Netflix via de KPN factuur is aangezet via de tv-ontvanger

graag hoor ik nog even terug welke tv ontvanger u bedoeld . Ik heb overigens geen tv via KPN,

Interessant. :confounded:


@Denise_ , er is inderdaad ingesproken door een van je collega’s vrijdag. Mededeling is dat er verder niet wordt gekeken nu er door 1 van je andere collega’s melding is gemaakt van fraude.  Of dat nou zo is; geen idee. Ik heb tot nu toe telkens een andere verklaring gekregen. Wat bijzonder vreemd is . Nu ik zo op het forum rondkijk zijn er zeer veel mensen waar onterecht en ongevraagd  netflix in rekening wordt gebracht. Naar de klantenservice zal er allicht ook heel veel over worden gebeld . Je zou dan ook kennis bij uw medewerkers, inzake deze problemen, verwachten . Krijg echter de indruk dat niemand het écht weet, maar wel wat roept (zoals een verklaring dat ik zelf schuldig ben, en het via een - niet bestaande tv ontvanger- heb ingeschakeld. Maar goed , het zal wel . Nu het wordt aangemerkt als fraude krijg ik in ieder geval het onterecht geïncasseerde geld terug. Ik laat nog zeker even op het forum weten of dit inderdaad zal geschieden . mooie dag verder! 


Het is zeker interessant, @wjb. Maar zoals ik eerder al aangaf: ik weet hier niet het fijne van. Ik heb deze casus niet zelf onderzocht, omdat collega's voor mij ook al één en ander uitgezocht zouden hebben. Ik heb in mijn eerste bericht alleen herhaald wat ik in de notities heb gelezen. Op basis van de informatie in dit topic, zou ik inderdaad ook concluderen dat het hier om fraude gaat. In dat opzicht heeft de eerste collega dus goed gehandeld.

@paula12345 Wat je zegt klopt. Op het forum staan vergelijkbare verhalen, veelal verzameld in dit topic: Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd. Vermoed je fraude? Geef het door aan KPN! Onbevoegden hadden hierbij toegang gekregen tot KPN ID's van onze klanten en konden zo Netflix aanvragen. Hierna konden fraudeurs lekker Netflix kijken op jouw kosten. We hebben dit onderzocht en maatregelen getroffen om te voorkomen dat dit vaker voorkomt. We zien positieve resultaten. Als we nu nog casussen tegenkomen, dan is het vaak iets wat al 1 tot 2 jaar loopt.

De tips die wij toen en nu ook wilden/willen meegeven zijn:

Stap 1) Wachtwoord wijzigen

Voor nu raden we je aan om allereerst je wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. 
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> wijzig wachtwoord. Controleer eventueel ook op sites als Have I Been Pwned, of je mailadres in recente datalekken heeft gezeten.

Stap 2) Verificatie in 2 Stappen aanzetten

We adviseren je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> verificatie in 2 stappen.