Skip to main content

Als je een serie aan het kijken bent, wordt automatisch de volgende aflevering in die serie afgespeeld.

De laatste tijd springt de speler steeds naar halverwege die aflevering. 

Hoi @Troela, halverwege in een aflevering vallen is niet heel handig natuurlijk!

Het is soms goed om je tv-ontvanger eens te resetten: ik raad je aan om 'm een frisse start te geven. Dat helpt in veel gevallen goed. 


Ik zie al dat ik een belangrijk onderdeel niet had genoemd (ik dacht dat het subforum dat stuurde); ik heb het over tv.kpn.com in de browser (Chrome). 

Ik heb het hier geplaatst, omdat ik het nergens kon terugvinden waar je een dergelijke ‘bug’ kan melden op kpn.com...

Dat die erg hapert heb ik al meer mensen over gelezen in het forum, dus ik ga ervanuit dat dat bekend is. Al wordt er als reactie gegeven dat het - vooral ‘s avonds - druk kan zijn en er maar weinig voor te laden is aan TV; in tegenstelling tot de series en films die kant en klaar op de server staan en voorgeladen kunnen worden. Maar als ik naar een serie kijk op iTV, midden in de nacht en bekabeld, dan nog hapert die enorm bij tijden (en alleen iTV) ondanks mijn glasvezel. 

Net als dat die, als een serie is afgelopen, opeens meldt: We hebben opgeslagen waar je bent gebleven. Wat trouwens ook altijd weer net zo snel vergeten blijkt te zijn... 

De functionaliteit en het aanbod - ten opzichte van het overige aanbod streaming diensten - laat mij steeds meer ernaar neigen om de TV component van mijn KPN abonnement op te zeggen.


@Troela Goed dat je het aankaart en dank voor de extra toelichting. Het is geen bekend probleem of bekende storing, daarom ben ik naar een paar dingen benieuwd.

  • Maakt het verschil als je je tijdelijke internetbestanden en cookies verwijdert, en het daarna opnieuw probeert?
  • Hoe gaat online tv kijken als je dit (tijdelijk) test in een andere browser? Denk aan bijvoorbeeld Mozilla Firefox.
  • Als je het probeert vanaf een ander apparaat, hoe gaat het dan?
  • Gebruik je internet via wifi of ook via een kabel? 
  • Ik ben ook benieuwd naar welke internetsnelheid je haalt als je een speedtest doet.

  • Het verwijderen van bestanden en cookies levert een hoop extra werk op, dus dat probeer ik altijd te vermijden.
  • Het is geen constant probleem en het aanbod is ook niet dusdanig dat ik het vaak gebruik; dus ik kan je nu niet zeggen in en of in welke browser het probleem zich voordoet.
  • Aangezien ik in mijn browser op de pc de series wil bekijken heb ik dat dus niet op een ander device geprobeerd; dat laat ik aan de testers over.
  • Internet is bekabeld (gigabit) 
  • ping: 1ms; Jitter: 1ms; Down: 123 Mbps, Up: 150 Mbps → KPN glasvezel speedtest
    ping: 4ms; 121 Mbps, Up: 139 Mbps → speedtest.net

@Troela Ik help je graag, maar dat kan ik niet zonder jouw hulp. Ik kijk graag verder met je mee als je alle bovenstaande punten hebt kunnen uitproberen, dan hoor ik het graag hier in je topic.