Skip to main content
Vraag

Bingewatchen Netflix moeizaam door allerlei technische issues met TV+

• 7 februari 2025
  • 15 reacties
  • 124 keer bekeken

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 83 reacties

Bingewatchen netflix op TV+ is moeizaam.

Nieuwe afleveringen starten is altijd weer hopen dat je nog beeld heb en niet blijft hangen op 0% of 96%, maar bij beide gevallen geen beeld, wel geluid.

Ook app opnieuw openen is hopen dat je geluid heb, niet alleen achtergrond geluid, maar ook de stemmen van de acteurs.

Elke er keer weer verrassing wat nu weer de reden is om de weer op de terug knop (meestal 2x) moet drukken, om vervolgens de serie weer te kunnen vervolgens.

Soms werkt niets, dan maar weer de TV+ ontvanger opnieuw opstarten.

Ik weet dat ik niet de eenige ben met dit probleem.

Ik heb met de Netflix app alles al geprobeerd.

Ik ga alleen alles resetten, als dit echt een oplossing is.

Probleem is overigens al vanaf het begin, dat ik nu pas klaag is voor mij ook een raadsel,  maar maakt het probleem niet kleiner.

Please, kom met een oplossing.

15 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22147 reacties
  • 7 februari 2025

Ik herken dit helemaal niet🤔, is de box met een kabel aangesloten op het modem?

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 7 februari 2025
Joep1965 schreef:

Beide met kabel, op beide het probleem.

1 rechtstreeks op de box 12

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22147 reacties
  • 7 februari 2025

Wat zit er nog meer op het modem aangesloten?

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 7 februari 2025
Joep1965 schreef:

Wat zit er nog meer op het modem aangesloten?

Niets wat niet zou moeten kunnen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22147 reacties
  • 7 februari 2025

En toch wil ik het weten ðŸ˜‚. Ik ben altijd een beetje huiverig voor omvormers van zonnepanelen en draadloze verbindingssets.....

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 7 februari 2025
Joep1965 schreef:

En toch wil ik het weten ðŸ˜‚. Ik ben altijd een beetje huiverig voor omvormers van zonnepanelen en draadloze verbindingssets.....

Nee hoor, ps5, 1 laptop, GS108Ev3, 1 kpn superwifi (wit) en 2 tv ontvangers.

Rest op wifi, maar geen draadloze verbindingen, omvormers of iets dergelijks.

Bekabeling ook helemaal vernieuwd, cat 6 kabels, niet om deze reden, maar gaf ook geen veranderingen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 10 februari 2025

Net als ​@Joep1965, herken ik dit probleem niet, ​@MH71. Heb je dit probleem altijd, of bijvoorbeeld alleen als de PS5 aan staat?

Als het probleem altijd speelt, dan denk ik dat het toch een goed idee is om alles te resetten. Geef de tv-ontvangers een frisse start en geeft het modem een reset. Dit zou de problemen moeten verhelpen.

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 11 februari 2025

Op dit forum, dit is wat ik ook heb.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 539 reacties
  • 11 februari 2025
MH71 schreef:
Joep1965 schreef:

Loopt de 2e via de Switch of via SW1?

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 11 februari 2025
j3roentje schreef:
MH71 schreef:
Joep1965 schreef:

Loopt de 2e via de Switch of via SW1?

Via de switch, daar zit ook de sw op aangesloten.

Maar tv beneden zit direct op box 12, beide tv ontvangers hebben precies dezelfde problemen. 

Box 12 wel een gereset, zo ook de netflix app door bijv. Updates verwijderen, cache, maar ook alle opslag wissen van de app.

Niets helpt.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 13 februari 2025
Denise van KPN schreef:

Net als ​@Joep1965, herken ik dit probleem niet, ​@MH71. Heb je dit probleem altijd, of bijvoorbeeld alleen als de PS5 aan staat?

Als het probleem altijd speelt, dan denk ik dat het toch een goed idee is om alles te resetten. Geef de tv-ontvangers een frisse start en geeft het modem een reset. Dit zou de problemen moeten verhelpen.

Heb je hier ook al naar gekeken?

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 14 februari 2025
Denise van KPN schreef:
Denise van KPN schreef:

Heb je hier ook al naar gekeken?

Ja, gisteren avond beide kastjes gereset, eerste indruk, prima, maar moet nog bingewatchen 😉

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 17 februari 2025

We wachten het af. :)

MH71
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 83 reacties
  • 17 februari 2025
Denise van KPN schreef:

We wachten het af. :)

Het resetten heeft het niet opgelost, ik heb 2x al geen beeld (0%), maar wel gaat het geluid door, bij starten stream of volgende aflevering.

Bij starten stream was de netflix app nog wel actief, aflevering stond al klaar voor starten (tv waarschijnlijk niet uit geweest)

Ik heb de laptop van netwerk gehaald, ps5 is naast de wifi punten en een switch en de tv+ ontvangers het enige wat bedraad aangesloten zit.

Of PS5 een probleem geeft weet is niet, staat altijd aan, ongeacht of er gegamed wordt.

Ik game niet :-)

Maar het zou niet mogen, alles is volgens de regels aangesloten.

Zowel de modus als de switch geven aan dat er geen netwerk problemen zijn. (Excellent)

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • 18 februari 2025

Je stelt me wel voor een raadsel, hoor. Het is ook gek dat alleen Netflix het probleem geeft.

Om toch één en ander uit te sluiten, wil ik je vragen de bekabeling eens te controleren. Kijken of een nieuwe internetkabel tussen modem en KPN TV+ voor verbetering zorgt. En ook de HDMI kabel controleren. Dit moet een high speed HDMI kabel zijn. Bij voorkeur die je hebt gekregen bij de KPN TV+ Box.

Ook ben ik benieuwd of het wel werkt als je alle andere apparatuur uitschakelt. Hiermee kunnen we kijken of er mogelijk een storing op de lijn zit. Haal daarbij ook de switch even los. Dus alleen de KPN TV+ Box aan het modem en kijken of het dan wel werkt. Hoeft niet direct permanent te zijn, maar zo kunnen we wel weer één en ander uitsluiten. Als het wel goed gaat als je alleen de KPN TV+ Box hebt aangesloten en gebruikt, dan kun je 1-voor-1 andere appratuur introduceren. Net zolang totdat je een mogelijke storing tegenkomt. Haal dan het laatst aangesloten apparaat weer los en ga naar de volgende.

Reageer