Skip to main content

Om de build-in Chromecast te gebruiken probeer ik het tv-castje ook op het wifi aan te melden. Wifi netwerk wordt gezien in netwerken maar bij het inloggen krijg ik een foutmelding dat het netwerk niet is gevonden. 

Ook lukt het me niet om me aan te melden bij Google, krijg steeds de vraag om mijn email adres in te voeren, als ik dat doe, en ga op verder, kom ik weer bij het begin en moet ik steeds mijn email adres invoeren, er wordt niet gevraagd om mijn password. 

U heeft helemaal geen WiFi nodig voor chromecast. Dat werkt ook gewoon als de tv ontvanger bekabeld aangesloten is.


Bedankt voor je snelle reactie! 

 

De ontvanger zit bekabeld aangesloten, moet ik dan nog een instelling aanzetten? Want ik zie hem niet als ik wil casten, het icoontje om te casten wordt niet weergegeven in bv YouTube.


Mogelijk moet u via de Home app eerst de Chromecast  functonaliteit instellen.

Even voor mijn begrip u wilt casten naar de DIW 7020? Of in het geval van youtube is het niet echt casten maar extern starten.

Hoe en waar krijgt u exact de vraag betreffende dat emailadres?

 

Ik ken de TV+ box zelf niet echter wat ik van het hele Chromecast gebeuren weet is het niet zo eenvoudig zoals het hier staat.

 


Even voor mijn begrip u wilt casten naar de DIW 7020? Of in het geval van youtube is het niet echt casten maar extern starten.

Dat is casten.


Mogelijk moet u via de Home app eerst de Chromecast  functonaliteit instellen.

Nee, dat is niet nodig. Het hoort gewoon meteen te werken.


De ontvanger zit bekabeld aangesloten, moet ik dan nog een instelling aanzetten? Want ik zie hem niet als ik wil casten, het icoontje om te casten wordt niet weergegeven in bv YouTube.

Bent u verbonden met het WiFi van het KPN modem? Of heeft u een ander WiFi set ofzo? DECO's? Of Orbi's? Of iets dergelijks? 


Even voor mijn begrip u wilt casten naar de DIW 7020? Of in het geval van youtube is het niet echt casten maar extern starten.

Dat is casten.

Als een app is geinstalleerd op een aparaat is het geen casten. Je start extern de geinstalleerde app zoals youtube en kan dan makkelijk videos aan een playlist toevoegen terwijl je kijkt. Echt casten is iets anders dan staat de app waaruit je cast niet op het apparaat waar je dit op wil afspelen.

 

Nu weer on topic.

Aangezien het blijkbaar niet werkt zoals het hoort zijn het aparaat waarvan af wordt gecast en de Chromecast builtin waarschijnlijk niet verbonden binnen hetzelfde ip bereik.

Wat inderdaad het geval kan zijn met verkeerd ingestelde wifi punten.


Het modem / router staat nu ingesteld met SSID van de deco's . Dit kon ik via de KPN app zo instellen. Normaal deed ik dat via de instellingen van de router via IP van de router op mijn laptop. Normaal weet ik wel hoe ik moet casten, hiervoor de ontvangers van Youfone gehad en dat was geen probleem, maar daar had ik de wifi ingesteld via de routerinstellingen. En ik weet oa met  Google  chromecast dat ze op dezelfde wifi moeten zitten. 


Hier kastje ook bekabeld. 

Voor de chromecast build-in hoef je niks te doen. 

Werkt "out of the box" (Engels waar box doos/verpakking is).

Gewoon op cast symbool in app op mobiel tikken. DIW7022-....... kiezen. Et voila. En dat is dan  weer Frans. 


Het modem / router staat nu ingesteld met SSID van de deco's . Dit kon ik via de KPN app zo instellen. 

U kunt ze beide wel dezelfde naam geven, maar het blijven 2 netwerken. Zo kunt u de situatie hebben dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.

De echte oplossing is: de Deco's in accesspoint mode zetten. Dan word het 1 netwerk. 


Dankjewel, ga het morgen verder proberen. Misschien als het tv kastje opnieuw is opgestart dat hij wel pakt. 


Als de 'naam' van de DIW7022-45C51X niet verschijnt zitten de apparaten niet in hetzelfde netwerk. Je telefoon of tablet niet toevallig / per ongeluk via de gasten wifi?

PS, wat achter het min teken staat zal bij jou anders zijn.


De ontvangers zitten nog niet op het wifi netwerk,  probeerde het aan te melden, want zag mijn wifi- punt op de televisie staan, maar na het instellen van het wachtwoord kreeg ik de melding dat hij het netwerk niet kon vinden, dit 3x geprobeerd.  


Als ze bekabeld zijn aangesloten zitten ze al op het netwerk. Dat is het zelfde als de hoofd wifi.

Chromecast werkt via ook kabel. Dat is al vermeld, maar kennelijk niet overgekomen. 

Mijn DIW7022 is met kabel verbonden met het modem. Wifi op de box staat uit. Ik cast naar de Chromecast build-in vanaf mijn smartphone. Die zit via wifi op hetzelfde interne netwerk als de box op de LAN poort.

Hoop dat het zo duidelijk is. 

Ik kan ook casten vanaf de pc op LAN kabel naar de Chromecast build-in via LAN in DIW7022. Daar komt helemaal geen wifi bij kijken. 

Casten heeft niets met wifi te maken. 


Ik geloof nu dat het gelukt is Peter, bedankt! Ik had net al de router helemaal gereset, ingesteld via de browser router app (192. ...) . En nu ging ik even door de menu's van mijn slaapkamer tv met extra ontvanger, en nu stond casten met een blauw icoontje, en kon ik me ook bij Google aanmelden. Dus wellicht was deze reset misschien even nodig. 🤗


Reageer