Skip to main content

Ik ben van Ziggo overgestapt naar KPN. Ik heb van KPN bij mijn nieuwe abonnement een Philips tv met ingebouwde chromecast ontvangen. Ik heb op mijn iPhone (10) de app KPN ITV gedownload. Mijn router en tv hebben dezelfde Wifi. Als ik de KPN Itv app op mijn iPhone open en een programma wil casten dan klik ik op het icoontje en kan dan NIET kiezen om het programma naar mijn tv te casten. Ik krijg alleen mijn eigen telefoon in beeld. Ik heb de KPN Itv app ook op mijn iPad gedownload. Daar kan ik wel gewoon mee casten. Mijn zoon kwam vanavond bij mij langs en die kon met zijn iPhone (had wifi van mij ingesteld op zijn telefoon) en de KPN Itv app gedownload wel casten. Ik vrees dat er ergens iets met de instelling op mijn telefoon niet goed is. Wie heeft hier ervaring mee. Het lijkt mij dat ik met mijn iPhone 10 gewoon zou moeten kunnen casten.

Hi @Wijzeman, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Als je op je iPhone naar Instellingen > KPN iTV gaat, staat daar Lokaal netwerk wel aan? Zo niet, zou je dit willen doen en het nogmaals willen proberen? 


Lokaal netwerk staat gewoon aan. Ik ben afgelopen weekend bij KPN en de iPhone store langs geweest. Bij KPN had men geen idee. Alles op mijn telefoon staat goed. Bij de iPhone store heeft men nog even geprobeerd of je met mijn telefoon kon streamen. Was geen probleem. Daar kreeg ik hetzelfde antwoord. GEEN IDEE.


Dat is dan inderdaad vreemd. Kun je andere apps wel casten naar je tv? Youtube bijvoorbeeld? 


Nee dat lukt ook niet. Krijg bij Youtube een melding u bent uitgelogd. Mijn vrouw klikt Youtube aan en kan gewoon streamen.


Ik verwacht dan dat dit toch aan je iPhone ligt. Waar heb je je iPhone aangeschaft? Zit er nog garantie op? Ik zou het daar aankaarten, want dit lijkt op een defect in je toestel. 

Ben wel benieuwd wat de oplossing is. 


In de apple store geweest. Streamen is geen enkel probleem. Er is volgens de kundige medewerkers niets mis met mijn telefoon. Het is en blijft vreemd. Ik krijg op mijn telefoon ook niet de mogelijkheid om te kiezen voor mijn tv. Het is en blijft waardeloos.


Een optie om je tv ook helemaal te resetten? Kijken of dat helpt. 


Ligt aan kpn

drm doet ons de das om, ik kan alles stramien behalve iTV van kpn.

drm


Hoe stream jij precies? Casten vanuit de app naar je tv of chromecast?Â