Skip to main content
Beantwoord

Castfunctie van Disney+ is vervallen en wil daarom per direct de dienst stoppen

• September 6, 2026
  • 5 reacties
  • 331 keer bekeken

Hallo,

Sinds een dag of drie is het bij Disney+ niet meer mogelijk om te casten naar een ander toestel wegens een derde patentinbreuk in korte tijd, en zijn er nog meer functies uitgevallen. Aangezien ik een overeenkomst heb via KPN wil ik hierbij het verzoek indienen om de overeenkomst per direct te verbreken en het voorafbetaalde bedrag terug te storten. 

Beste antwoord door PeterG

Na de eerste maand kun je dit zélf beëindigen via MijnKPN, ​@NoahEbb .😄

NB. Ik cast al een paar jaar niet meer omdat moderne streaming kastjes gewoon zelf de apps al hebben. 

Netflix ondersteunt casten bijna een jaar niet meer. 

5 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 6, 2026

Heb je niet een smart-tv of Chromecast met afstandsbediening? Dan kun je daar de Disney+-app op zetten en hoef je niet meer te casten. Dat begint sowieso een beetje in onbruik te raken, de laatste jaren, ​@NoahEbb.

Ook een beetje jammer dat je vanwege dat juridische patentgedoe dan Disney+ helemaal kwijt bent...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 6, 2026

Na de eerste maand kun je dit zélf beëindigen via MijnKPN, ​@NoahEbb .😄

NB. Ik cast al een paar jaar niet meer omdat moderne streaming kastjes gewoon zelf de apps al hebben. 

Netflix ondersteunt casten bijna een jaar niet meer. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 7, 2026

Nu een opmerking over casten, Disney+ schend het patent over verder kijken op meerdere apparaten. Dus als je onderweg een film keek, kan je thuis verder kijken op jouw TV. Dit heeft Disney+ realiseert over cast functie. Het is aannemelijk dat casten weer terug zal komen als Disney+ een andere technische oplossing kan vinden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 7, 2026

Je hebt bij KPN Disney+ afgesloten begrijp ik.

KPN is alleen de tussenpersoon voor de facturatie.

Rest bepaalt Disney+ allemaal.

Dit had je dus ook gehad, als je via Disney+ zelf het abonnement had afgesloten.

Je mag een paar keer per jaar, i.v.m. vakantie op een ander IP adres naar Disney+ kijken.

Daarna ziet Disney+ het als kijken zonder kosten door een ander persoon buiten jouw abonnement (IP adres)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 23, 2026

Zie ook dit artikel in de AD.

En deze op Totaal TV.