Skip to main content
Beantwoord

Chromecast issue, kan niet casten vanuit KPN TV+ app naar TV

• 4 januari 2025
  • 30 reacties
  • 2319 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Sinds enkele maanden werkt het niet om iets van de kpn tv app via de google chromecast te casten naar een tv. Dit probleem staat ook bij de comments onder de app. Maar blijkbaar is er nog niks aan gedaan. 

Gaat dit nog opgelost worden of is er een alternatieve optie?

Zo niet overweeg ik toch eens te kijken of een andere provider dit beter ondersteunt.

Bvd

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@KenD. Wat voor Chromecast heb je precies, en wat gebeurt er als je probeert te casten? Er wordt gewerkt aan een update specifiek voor de Chromecast 2 waarmee het casten een zwart beeld geeft:

Bekijk origineel

30 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17543 reacties
  • Antwoord
  • 7 januari 2025

Welkom op de community ​@KenD. Wat voor Chromecast heb je precies, en wat gebeurt er als je probeert te casten? Er wordt gewerkt aan een update specifiek voor de Chromecast 2 waarmee het casten een zwart beeld geeft:

PeterG
Superuser
  • 65287 reacties
  • 7 januari 2025

Cast je vanaf een iPhone of een Android toestel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 januari 2025

We hebben een android en een iphone en beide toestellen geven hetzelfde. Zwart beeld waarbij je het laden icoontje ziet met de titel van de aflevering/ film. Terwijl de film binnen de app zonder casten het wel gewoon doet.

andere apps geven geen problemen met casten alleen de kpn app. Dus onze conclusie is toch echt dat het aan de kpn app ligt. Mede ook vanwege de recensies die de app in de app store krijgt. Hierin wordt precies ons probleem omschreven.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17543 reacties
  • 8 januari 2025

Weet je ook welke versie van de Chromnecast het is ​@KenD? Als het de Chromecast 2 is, is het zoals ik zei een bekend issue waar aan gewerkt wordt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 8 januari 2025

nc2-6a5, neem aan dat dit chromecast 2 is?

Wanneer verwachten jullie deze update? 

PeterG
Superuser
  • 65287 reacties
  • 8 januari 2025

Geen idee aan de hand van dat nummer ​@KenD .

Dit is de Chromecast 2, waar nu een probleem mee is. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17543 reacties
  • 9 januari 2025

Als ik Google op dat typenummer lijkt het inderdaad de Chromecast 2 te zijn. Wanneer die update komt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik hoop dat het snel is. Als de update er is delen we dit als een Product Update. Je kunt je daar abonneren zodat je een mailtje krijgt als er iets nieuws is. 

PeterG
Superuser
  • 65287 reacties
  • 9 januari 2025

Op het doosje van mijn Chromecast v3 staat datzelfde. Maar ja, het kan echter natuurlijk op al die doosjes voor chromecasts v2 en v3 staan. De afbeelding op de chromecast zelf geeft de beste duidelijkheid. Daar hebben we van ​@KenD nog niet over gehoord.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 januari 2025
PeterG schreef:

Op het doosje van mijn Chromecast v3 staat datzelfde. Maar ja, het kan echter natuurlijk op al die doosjes voor chromecasts v2 en v3 staan. De afbeelding op de chromecast zelf geeft de beste duidelijkheid. Daar hebben we van ​@KenD nog niet over gehoord.

Ja wij hebben dezelfde als de afbeelding die hierboven gepost is.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17543 reacties
  • 10 januari 2025

Dan is het inderdaad wachten op de update daarvoor, wordt aan gewerkt dus!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 mei 2025

Ik heb dus hetzelfde probleem. Wat raar is Netflix Videoland en de zenders van Espn werken wel alle andere zenders streamen niet. KPN gebeld nou t probleem ligt helemaal bij mij en niet bij KPN. Hoe dan??????? En werd niet echt vriendelijk te woord gestaan of t allemaal aan mij lag. Heb de google Chrome cast altijd gebruikt maar t laatste half jaar werkt t niet bij de KPN zenders

PeterG
Superuser
  • 65287 reacties
  • 18 mei 2025

Hoi ​@Gridje58 . Wat lastig.

Welke type chromecast heb je? Die van de foto hierboven?

En gebruik je het casten thuis of op een andere locatie?

En de telefoon… is dat Android of iOS. In dat laatste geval zou het met iOS 18.5 weer moeten werken. Onder iOS 18.4 werkt het niet.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de commnunity ​@Gridje58, Peter stelt al een paar goede vragen waar ik ook benieuwd naar ben. Zou je die kunnen beantwoorden? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat je vertelt. 

PeterG schreef:

En de telefoon… is dat Android of iOS. In dat laatste geval zou het met iOS 18.5 weer moeten werken. Onder iOS 18.4 werkt het niet.

De iOS update geldt alleen voor AirPlay. Dat had geen effect op de Chromecast functionaliteit.

• Topper
  • 23 reacties
  • 7 juni 2025

Probleem met casten is alleen bij de KPN TV+ app . Bij de BVN app werkt het prima. Het is een schande dat KPN aan de telefoon net doet dat dit probleem nieuw is.

• Topper
  • 23 reacties
  • 7 juni 2025

Bij een aantal zenders en speciaal die van de NPO  blijft het beeld zwart bij casten.  Omdat veel anderen het wel doen ligt het probleem bij KPN en niet bij mij. Ook casten via de BVN app gaat zonder problemen. Wienheeft dit probleem ook op dit moment??

Jasper van KPN
Moderator

Het is niet nieuw inderdaad, het is bekend bij de ontwikkelaars en zij werken er aan. Het ging een tijdje beter lijkt het, maar het is nog niet volledig weg.

• Topper
  • 23 reacties
  • 9 juni 2025

Het zijn voornamelijk de publieks en commerciële zenders die zwart blijven. Anderen doen het weer wel.

Ze kunnen bij BVN en NPO start navraag doen! Die casten zonder problemen en zijn veel sneller.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 30 juli 2025

Het probleem is er nog steeds. Casten vanuit de app op je vakantieadres werkt totaal niet.

Wel 90 euro+ betalen maandelijks maar de spullen werken niet.

Samsung S21 telefoon.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@HdeJ73, wat werkt er precies niet? Wat gebeurt er als je probeert te casten? Welke versie van de app heb je geïnstalleerd? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.

De problemen die hierboven zijn beschreven zijn opgelost met een van de laatste updates, het kan zijn dat er bij jou iets anders is. Maar dat weten we alleen als je ons meer kunt vertellen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 juli 2025

Bovenstaand lezend snap ik ook niet dat kpn de “ update” die eind vorig jaar gedaan heeft, niet controleert wat daar eventueel fout is gegaan. Vanaf eind vorig jaar dit probleem met kpn plus tv. You tube geen probleem. 
Denk dat kpn graag hun box verkoopt voor degene die een tweede tv hebben.

zolang geen aanpassing?

PeterG
Superuser
  • 65287 reacties
  • 31 juli 2025

Denk dat kpn graag hun box verkoopt voor degene die een tweede tv hebben.

Daar wordt steeds meer, bijna alleen maar, nog de SMART-TV app voor gebruikt. ​@Hans 19 

Die is beschikbaar voor diverse Smart televisies, en losse streamingapparaten. Als ook de Google TV streamer. De opvolger van de Chromecast. 

Apparatuur een '’beetje'’ moderniseren. Die V3 is alweer 7 jaar oud. Ik heb (had*) 'm hangen aan m'n Samsung smart tv. Omdat Samsung Tizen is en zelf die functie niet heeft. Maar voor bijna alle apps gebruikte ik die in de Samsung zelf verder. Viaplay, KPN iTV, Videoland, NOS LIVE, NPO start, Netflix. Dus uiteindelijk maar weinig gecast.

Er zijn genoeg alternatieven voor je huidige domme chromecast te vervangen door een “slimme” chromecast.

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=chromecast

*tegenwoordig heb ik in de woonkamer op de Samsung het allernieuwste Android TV kastje van kpn. Ook die heeft chromecast functie, maar nog niet nodig gehad de afgelopen 3 jaar…

Op m'n andere twee tv's uit 2017 en 2012 heb ik een Android-TV en Google-TV kastje.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 juli 2025

Alles te koop maar het  gaat er mij om wat werkte dat dit ook blijft werken wanneer er updates of andere aanpassingen plaatsvinden  aan het kpn netwerk.

het is toch niet de bedoeling om apparatuur te vervangen wanneer er aanpassingen worden gedaan

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 juli 2025

@Hans 19 helemaal eens, je betaald maandelijks een godsvermogen en de werking wordt er niet beter op.

Zij, lees KPN, verpesten het en wij moeten alle beschikbare informatie aanleveren. Check wat je fout hebt gedaan KPN, leg het niet neer bij je klanten!!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 1 augustus 2025

Wat vreemd is dat alleen de KPN app niet wil streamen als je eerst via een andere app gestreamd hebt. Als ik Disney of Prime wil streamen, geen enkel probleem. 

Wanneer ik het geheugen in app beheer wis dan doet de app het wel weer. Beetje lastig omdat daarna ook de inlog ed opnieuw ingevuld moeten worden. 

Dus KPN, hoe kan het toch dat jullie zo nu en dan een update doen die achteruitgang als resultaat heeft ipv gebruikers gemak? En nee, het ligt niet aan mijn telefoon, het ligt niet aan mijn internet verbinding, min telefoon is up to date.

Graag de laatste update ongedaan maken.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17543 reacties
  • 5 augustus 2025

Wat gebeurt er precies als je probeert te streamen ​@PeDeVi? Je zegt dat het 'niet wil’, hoe merk je dat? Is het icoontje van Chromecast bijvoorbeeld niet beschikbaar, krijg je een zwart scherm bij het casten of iets anders? Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we door kunnen geven aan de ontwikkelaars.

HdeJ73 schreef:

Zij, lees KPN, verpesten het en wij moeten alle beschikbare informatie aanleveren. Check wat je fout hebt gedaan KPN, leg het niet neer bij je klanten!!

Wij zien niet wat jullie zien, en om te kijken wat er precies gebeurt helpt het om te weten wat jullie precies zien als dat gebeurt. Dat helpt de ontwikkelaars alleen maar.

Reageer