Skip to main content
Beantwoord

Chromecast V2 werkt niet meer

• 10 maart 2025
  • 14 reacties
  • 333 keer bekeken

Vandaag toevallig getest, mijn chromecast V2 werkt niet meer. Melding in Google home : apparaat offlne. Van alles geprobeerd ( spanningsloos, fabrieksreset chromecast, experiabox uit / aan etc ) chromecast is niet meer te koppelen aan mijn Wifi. ( locaal netwerk staat aan ) Nu lees ik her en der dat er meer problemen zijn met chromecast, maar gaat ik weet niet of dit ook voor mijn situatie / aansluiting geldt. Ik gebruik een 10 jaar oude Samsung TV , ipad / iphone.   Experiabox V10. Hopelijk hebben jullie nog een tip voor mij. 

Beste antwoord door Carola22

Google is aan zet, lees ik op TotaalTV https://www.totaaltv.nl/nieuws/streamen-via-oudere-google-chromecast-niet-meer-mogelijk/

Bekijk origineel

14 reacties

• 35 reacties
  • Antwoord
  • 10 maart 2025

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 10 maart 2025

Oh , dank. Het zal mij benieuwen wat dit voor mij betekent, ik heb helaas een fabriek-reset uitgevoerd . Zie antwoord Google :

Hey all,

We're aware of an emerging issue impacting Chromecast 2nd gen and Chromecast Audio devices and are working on a fix. Do not factory reset your device - we will keep you all updated when the fix rolls out. If you have already factory reset your device, we will provide instructions to set your device back up as soon as possible. Thank you for your patience.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17532 reacties
  • 10 maart 2025

Houd ons aub op de hoogte van updates ​@Jumbo . Ik verwacht dat hier meer vragen over komen.

Er is ook al een bericht op Tweakers:

https://tweakers.net/nieuws/232682/gebruikers-tweede-generatie-google-chromecast-melden-problemen.html

Update, 09.35 uur - Google heeft via Reddit gereageerd op de problemen van de gebruikers en is op de hoogte van de problemen bij Chromecast van de tweede generatie en bij Chromecast Audio. Het bedrijf werkt aan een oplossing en raadt gebruikers aan om hun apparaten niet naar fabrieks-instellingen te herstellen. Het bedrijf komt op een later moment met een statusupdate en zal dan ook instructies delen om de problemen te verhelpen bij gebruikers die hun apparaten wel naar fabrieksinstellingen hebben gereset.

Joram Vliek
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 maart 2025

“Fijn” om te horen dat ik niet de enigste ben. Ik heb helaas ook een fabriek-reset uitgevoerd. Hou ons vooral op de hoogte als men meer hoort want al die nieuwe chromecasts zijn zo duur😅

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 10 maart 2025

Bij Totaaltv staat een verkeerde afbeelding. ( ​@TvG2016 )

Dit is versie 2 waar momenteel problemen mee zijn.

Chromecast v2

Deze generatie is ook al 10 jaar oud. Dus verjonging is wel te overwegen. 

Maar dat kan niet meer met zo'n klein apparaatje. Google heeft nu de Streamer. Casten is vrijwel niet meer nodig; het is een volwaardige mediaspeler.

Of je koopt een andere mediaspeler naar keuze. De meeste hebben ook nog de ‘ouderwetse' cast functie.

Bron afbeelding: https://www.androidplanet.nl/tips/welke-chromecast-heb-ik/ 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3385 reacties
  • 10 maart 2025

Men kan de chromecast verder gebruiken voor casten, stel de datum van jouw smartphone op een datum voor 09-03-2025 en het certificaat weer geldig. Voor iemand met meer IT ervaring

adb shell am start-activity -a com.google.android.gms.cast.settings.CastSettingsCollapsingDebugAction

In de popup panel dan op "Bypass Device Auth” kiezen.

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 10 maart 2025

En dat is dan ook weer ellende met onder andere de agenda ​@TDN 😉 .

En mogelijk zelfs ook de tv app van kpn. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3385 reacties
  • 10 maart 2025
PeterG schreef:

En dat is dan ook weer ellende met onder andere de agenda ​@TDN 😉 .

En mogelijk zelfs ook de tv app van kpn. 

Daarom ook de oplossing voor iemand met meer IT ervaring via ADB debug het controleren van certificaat te deactiveren, dan werkt ook zonder datumverandering.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 10 maart 2025

Met een datum verandering kan ik inderdaad weer de chromecast koppelen aan Google Home. Het streamen werkt nog niet, maar ik wacht de update wel af  ( gebruik IOS, geen IT ervaring )

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17532 reacties
  • 15 maart 2025

Bij mij doet de Chromecast V2 het weer.
Na het lezen van onderstaand bericht op de Google Nest community heb ik dat zojuist vastgesteld.

bron: https://www.googlenestcommunity.com/t5/Streaming/Regarding-an-issue-with-Chromecast-2nd-gen-and-Chromecast-Audio/td-p/686992?sjid=13377868068624921344-EU

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 15 maart 2025

Dat is mooi ​@RBxx .

Ga ik gelijk even berichtje voor maken op Breedbeeldweetjes. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17532 reacties
  • 15 maart 2025

Nu alleen nog de gebruikers die hun Chromecast een factory reset hadden gegeven.
Die V2's werken (nog) niet. Het team is daar nog mee bezig.

PeterG
Superuser
  • 60939 reacties
  • 15 maart 2025

Wederom dank. Berichtje aangevuld.

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 15 maart 2025

Hier werkt de chromecast 2 ook weer. Ik had een factory reset uitgevoerd. Dankzij de datum-oplossing is de firmware-update uitgevoerd. Gelukkig kan ik nu morgen Formule 1 kijken via de TV 😀😀😀

Reageer