Skip to main content

Hallo,

 

De apps van Netflix, Videoland en prime geven problemen bij ons. 

 

Netflix werkt, maar erg traag, Videoland heel zacht geluid (meerdere programma's geprobeerd) en prime laad de films niet, je komt op hoofdpagina maar als je film start dan laadt ie heel lang en dan stopt ie gewoon. Bij Videoland dacht ik, dan download ik de app op telefoon en kijk dan. Maar bij inloggen zegt de app dat ik geen abbo heb.

 

Internet is bekabeld en volgens speedtest van KPN stabiel(maar ik heb mijn twijfels, zie eerdere vragen van mijn kant) volgens externe speedtest is snelheid lager, maar snel genoeg voor video.

 

Kastje is een Arris2952. Bekabeld aangesloten zoals vermeld. 

 

 

 

Hi @Geert1977! Om maar met de makkelijkste te beginnen, het kan nodig zijn dat je een Videoland account aan moet maken om de app te gebruiken. In ons Videoland via KPN topic kan je hier meer informatie over vinden. In het kort is het dus zo dat met je aanmelding voor Videoland bij KPN niet automatisch bent aangemeld voor de losse videoland App. Wat de andere apps betreft, het klinkt haast alsof de hele app omgeving instabiel is. Zou je aan kunnen geven of je al een frisse start hebt uitgevoerd voor de ontvanger? Zo niet zou je die alsnog willen uitvoeren en kijken wat daarvan het resultaat is? Ik heb de verbinding naar de woning alvast doorgemeten. Die is in ieder geval stabiel dus daar ligt het gelukkig niet aan! :relaxed:


Welke KPN tv ontvanger heb je?

En werkt het wel goed op de app op de Smart TV (als je die hebt natuurlijk)?


Hi @Geert1977! Om maar met de makkelijkste te beginnen, het kan nodig zijn dat je een Videoland account aan moet maken om de app te gebruiken. In ons Videoland via KPN topic kan je hier meer informatie over vinden. In het kort is het dus zo dat met je aanmelding voor Videoland bij KPN niet automatisch bent aangemeld voor de losse videoland App. Wat de andere apps betreft, het klinkt haast alsof de hele app omgeving instabiel is. Zou je aan kunnen geven of je al een frisse start hebt uitgevoerd voor de ontvanger? Zo niet zou je die alsnog willen uitvoeren en kijken wat daarvan het resultaat is? Ik heb de verbinding naar de woning alvast doorgemeten. Die is in ieder geval stabiel dus daar ligt het gelukkig niet aan! :relaxed:

Hallo Bram,

 

Bedankt voor je reactie. Om de makkelijkste maar meteen klaar te hebben. Je hebt gelijk. Las het gisteren en is gelukt. Maar dan blijft de rest. Ik heb een verse installatie gedaan en het verandert niks. Videoland blijft erg zacht minder dan de helft van geluid wat uit gewone zenders komt. En de andere apps geven wel normaal volume. De app van Netflix blijft traag. En die van prime heb ik nog niet weer geactiveerd, vrouw heeft daarvan de inlog.

 


Nou prime staat er ook weer op. Geen verandering. Erg traag. Vaak slecht beeld(blokjes, onscherp) opnieuw starten helpt vaak wel. Geluid van Videoland is dus erg zacht, en Netflix erg traag. 

 

Lijkt haast aan het kastje zelf te liggen, want boven werkt het wel. Weliswaar ook traag , maar geluid van Videoland is wel goed. 

 

Heb geen smarttv, .maar via de apps op de telefoon werkt alles wel gewoon goed met chromecast. Maar dat lijkt me niet de bedoeling. Betaal toch voor kastje, dus mag ervan uitgaan dat het dan ook werkt.


@Geert1977 Het zou aan het kastje kunnen liggen. Gezien je twee ontvangers hebt, zou je ze van plek kunnen ruilen en kijken of het probleem met het kastje mee gaat naar de TV boven of dat het probleem met de andere tv-ontvanger beneden blijft bestaan?


Ok, ik ben eruit. Blijkbaar kan Videoland niet niet omgaan met de direct mode. Kastjes gewisseld effect hetzelfde. Dus instellingen eens goed checken en bij aanpassen van direct naar multichannel was geluid er wel. Blijft bijzonder dat dit eerder niet zo was. Opstelling staat er zo al 4 jaar met instellingen zoals ze waren. In elk geval is het geluid nu weer op niveau.


Super! Hoe is het met het gebruik van de andere apps @Geert1977


Het geluid is het enige wat is opgelost. Hoewel... Eerder was het gewoon goed zoals het was. Dus toch klopt er iets niet. Verder is traagheid nog steeds gewoon aanwezig. Bij prime vaak blokjes beeld, 2 keer opnieuw starten en het werkt. Netflix langzaam.


@Geert1977 excuus dat het wat langer heeft geduurd met de reactie. Ik heb ondertussen de technische dienst aangestuurd om het probleem voor je op te lossen. Je zult hier bevestiging van krijgen per SMS en we zullen indien er verder nog vragen zijn ook via mobiel contact met je opnemen. Als het goed is kunnen we hiermee de films weer zonder blokjes op tv krijgen! :slight_smile:


@Bram_ 

 

Sorry, ik ben nog vertraagder(is dat een juiste zin?). Inmiddels contact gehad met de technische dienst en die geven aan dat dit een bekend probleem is. KPN werkt eraan, maar ze weten niet wat het is, behalve dat problemen ontstaan zijn na implementatie Videoland. Langzaam maar zeker wordt het steeds erger, 5 minuten laden van Netflix wordt vrij normaal.

Maar ze werken eraan, dus ik hoop dat het opgelost wordt.

 

Ik wil je in elk geval bedanken voor de geboden hulp en het doorzetten van het probleem.

 

Geert