Skip to main content
Beantwoord

De Smart TV app valt vaak uit, ik moet dan de tv resetten

• May 7, 2025
  • 11 reacties
  • 222 keer bekeken

De KPN Itv app valt vaak uit.

Dagelijks opnieuw laden door de smart tv te resetten. (webpagina niet beschikbaar)

Standaard acties uitgevoerd.   Reset glasvezel   Modem.  Heel vervelend.

Wat is de oorzaak.?

Beste antwoord door TV Apps Team

Ik snap dat het frustrerend is, ​@61GJK. Ik heb zo alleen geen oplossing. Misschien dat ​@TV Apps Team nog iets hierover kan zeggen?

Zeker. Dit is nog niet de TV+ app, maar de ‘oude’ app voor smartttv's. Binnen niet al te lange tijd zal deze ook plaatsmaken voor de TV+ app, die al wel op AndroidTV (en Android en iOS) actief is. Dan is sowieso dit probleem er niet meer.

De oude app is, in tegenstelling tot de nieuwe app, een web-app. Daar zitten voordelen aan, maar ook nadelen, zoals afhankelijkheid van dns resolving vanuit het OS van de TV (in dit geval Tizen). Wat je meemaakt is dat op het moment dat je de app opent deze url (wat een hele normale url is, net zoals nos.nl, kpn.com, netflix.com) niet te resolven is. Althans, dat meldt de browser in de TV, waar deze app gebruik van maakt. Want dat is wat je ziet: kan de pagina niet laden. Dus als je de melding krijgt, betekent dat op dat moment die webpagina niet geladen kon worden. 

Workaround: houd back/terug knop paar seconden ingedrukt, dan wordt de app (incl de browser erin) geforceerd gesloten en kun je hem opnieuw starten. Als dan het netwerk issue is opgelost, start de app gewoon weer normaal op. Is dat niet het geval of treedt dit veel vaker op:
-zet eens IPv6 uit
-zorg dat de TV maar 1 netwerkverbinding kan hebben (of WIfi, of ethernet)
-reset netwerk in de het Tizen OS
Met als doel voorkomen dat deze url niet bereikbaar is voor deze tv. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@61GJK. Welkom op de KPN Community! Erg vervelend als de KPN TV+ app op je tv niet helemaal naar behoren werkt. Het is nog wel work in progress, dus we zijn continu bezig met verbeteringen door te voeren. 

Kun je mij vertellen wat er precies gebeurd waarom je de KPN TV+ app opnieuw moet laden? Ben je gewoon live tv aan het kijken of ben je aan het zappen? Of toevallig een opname aan het kijken? En ik begrijp van je dat er dan een foutmelding in beeld komt? Webpagina niet beschikbaar. Ik ben hier zeer benieuwd naar. 

Wat nog zou kunnen helpen is om een aanpassing te doen aan een instelling in de app. Zou je dit eens kunnen proberen? Kijk onder de instellingen (via je avatar) van de app eens onder “Apparaat instellingen". Als daar tunneling uit staat zet het dan juist eens aan. Of andersom! Laat maar weten of dat iets helpt. 

Kun je mij ook vertellen welk merk en model tv je gebruikt? Dit kun je vinden op de sticker die achterop je tv zit en anders in de instellingen van je tv. Dan kan ik dit doorgeven aan de ontwikkelaars van de app. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 13, 2025

Hallo. Dit is een dagelijks melding tv spanningsloos maken en opstarten . Dan weet goed.   Kan gebeuren bij aanzetten tv of zenderwissel.  Samsung frame smart  tv

Erwin van KPN
Moderator

Ik neem dit topic mee als feedback naar de ontwikkelaars.  Ik vrees dat er nu geen pasklare oplossing voor is en hopelijk blijft de melding weg in een toekomstige update van de app

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 16, 2025

Succes 

Probleem is niet nieuw.  Graag een reactie.  

Samsung The Frame werkt niet met KPN app digitale televisie

S

Deelnemer

Hallo,

Al een aantal jaren kamp ik met een storing na gebruik van de KPN app van de digitale televisie op de Samsung the Frame. Deze storing komt dan in beeld; 

Kan de pagina niet laden. https/smarttv.interactievetv.nl/v/abeltje/build/samsung-tizen-default/index.html?bust=1.9.6&bust=2.2.2 is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of naar een nieuwe URL verplaatst

Op eerdere forums is dit al eerder aangegeven, echter tot nu toe heb ik iedere keer na het kijken van digitale televisie en ik de tv uit en aan zet weer bovenstaande storing. Enige manier om dit op te lossen is de gehele tv van de netspanning afhalen, opnieuw opstarten en dan doet de app het weer. 

Zacht gezegd frustreert dit enorm en de klantenservice zegt dat ze er niks aan kunnen doen en via dit forum het opgelost moet worden.

Ik hoor graag wat een passende oplossing gaat worden. In de tussentijd heb ik voorgesteld (aangezien dit probleem al drie jaar duurt) dan een tv ontvanger bij te plaatsen die werkt via bluetooth (omdat de ontvanger achter een kast is weggewerkt) echter moet ik dan eerst een nieuw KPN abonnement afsluiten, bijbetalen en dan pas mag ik een bluetooth ontvanger. Ik dacht dat KNP klantgericht was, maar dat heb ik helaas mis…..

I

1 persoon vindt dit leuk

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap dat het frustrerend is, ​@61GJK. Ik heb zo alleen geen oplossing. Misschien dat ​@TV Apps Team nog iets hierover kan zeggen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2025

Misschien wel.  Apps tv team? 

Als u geen oplossing kunt aanbieden kunnen we het contract ontbinden.  Dat is misschien ook een mogelijkheid. 
u kunt geen goed werkende app leveren zoals je mag verwachten. 
Ik wacht even af of er nog een verbetering aankomt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2025

Wat zuur. Ik heb deze melding al in geen 2 jaar gezien op m'n Samsung (uit 2019).

Gek genoeg komt hier inderdaad veel meldingen over de Samsung Frame zoals je al gevonden hebt.

Zou je eens willen controleren welk versienummer je van de app hebt. Dat zou 3.0.25 moeten zijn. (in de app: tandwiel → ok → rechtsonder in het instellingen scherm staat de versie.

Ik weet niet hoe oud je huidige tv is maar er komt een nieuwe app. Die werkt echter alleen vanaf Tizen 6.0. Dat is bouwjaar 2021 of later.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • Antwoord
  • May 19, 2025

Zeker. Dit is nog niet de TV+ app, maar de ‘oude’ app voor smartttv's. Binnen niet al te lange tijd zal deze ook plaatsmaken voor de TV+ app, die al wel op AndroidTV (en Android en iOS) actief is. Dan is sowieso dit probleem er niet meer.

De oude app is, in tegenstelling tot de nieuwe app, een web-app. Daar zitten voordelen aan, maar ook nadelen, zoals afhankelijkheid van dns resolving vanuit het OS van de TV (in dit geval Tizen). Wat je meemaakt is dat op het moment dat je de app opent deze url (wat een hele normale url is, net zoals nos.nl, kpn.com, netflix.com) niet te resolven is. Althans, dat meldt de browser in de TV, waar deze app gebruik van maakt. Want dat is wat je ziet: kan de pagina niet laden. Dus als je de melding krijgt, betekent dat op dat moment die webpagina niet geladen kon worden. 

Workaround: houd back/terug knop paar seconden ingedrukt, dan wordt de app (incl de browser erin) geforceerd gesloten en kun je hem opnieuw starten. Als dan het netwerk issue is opgelost, start de app gewoon weer normaal op. Is dat niet het geval of treedt dit veel vaker op:
-zet eens IPv6 uit
-zorg dat de TV maar 1 netwerkverbinding kan hebben (of WIfi, of ethernet)
-reset netwerk in de het Tizen OS
Met als doel voorkomen dat deze url niet bereikbaar is voor deze tv. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2025

Hallo

Versie van de app is ok 3.0.25

Model en bouwjaar Samsung frame is :

Ik kijk nog even naar de andere tips 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2025

De app versie is de juiste en laatste voor de oude app.

Heb je de tip van het TV team net voor je laatste reactie gezien?

Helaas kun je zodra deze app eruit gaat en de nieuwe erin NIET meer kijken op jou tv via de app. Dat is in de loop van dit jaar. Je zult dan, definitief, de ontvanger moeten gaan gebruiken. Op déze tv tenminste, maar ik neem aan dat je niet nu al een nieuwe gaat kopen.

De nieuwe app voor Samsung werkt vanaf Tizen 6.0. Jouw tv heeft Tizen 5.5. Samsung waardeert de OS niet op bij televisies.

Dan kan je mijns inziens net zo goed vanaf nu al de ontvanger gaan gebruiken. Dat doe ik op mijn Samsung (Tizen 5.0, de app werkt nog….) tenminste al een paar jaar.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2025

Helemaal duidelijk. 

Bedankt voor jullie reacties.