Skip to main content
Beantwoord

Disney+ aangepast naar Standaard, betaal nu ook via Disney

• December 3, 2024
  • 2 reacties
  • 120 keer bekeken

Goedemorgen allen,

Ik heb zojuist via MijnKPN mijn Disney+ abonnement aangepast van Disney+ Premium naar Standaard. Voordat ik via KPN betaalde voor Disney+ had ik al een abonnement op Disney+ dat gewoon via iDeal betaald werd. Toen ik via KPN ging betalen is dat automatisch op pauze gezet waardoor ik alleen via KPN betaalde.

Met het wijzigen van Premium naar Standaard is die pauze opgeheven in plaats van dat het abonnement is aangepast. Nu betaal ik dus via Disney+ zelf én via KPN. Pauzeren bij Disney+ kan pas aan het eind van de huidige betalingscyclus, Disney+ stopzetten bij KPN kan ook pas vanaf 3 januari. Nu betaal ik dus dubbel en ik kan het zelf niet meer veranderen.

Kan KPN hierbij assisteren?

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Beste antwoord door Roelandkpn

Hoi ​@NicoDtc, bedankt voor het delen van je ervaring.

Het klopt inderdaad dat een gepauzeerd abonnement van Disney+ (bij Disney) weer actief wordt wanneer je via KPN je Disney+ abonnement (bij KPN) naar een lagere tier downgrade.

Vandaar de mail die je kreeg van Disney. Je kan dan via Disney je abonnement opzeggen, het liefst dus voor 19/12 anders ga je ook via Disney aangerekend worden, voor Premium. Inmiddels heb je het al via hun klantenservice op kunnen lossen, in principe had dit ook via het Disney+ account gekund (je 2e screenshot).

Tot de 19e word je niet door Disney aangerekend - het is nog je vorige abo die je bij hen had en die weer actief is geworden, met nog een X aantal dagen over.

Tot slot, omdat je nu geen (in)actief abo meer hebt bij Disney, kun je zo lang je een Disney+ abonnement hebt bij KPN, in de toekomst up- en downgraden zonder deze situatie weer mee te maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Auteur
  • December 3, 2024

Contact opgenomen met de klantenservice van Disney, zij hebben het abonnement via hun stopgezet zodat alleen nog via KPN betaald wordt. Voor mij is het probleem dus nu opgelost, maar misschien is er iets in de koppeling met KPN waar nog naar gekeken moet worden.

Forum|alt.badge.img+2
  • KPN Entertainment diensten
  • Antwoord
  • December 3, 2024

Hoi ​@NicoDtc, bedankt voor het delen van je ervaring.

Het klopt inderdaad dat een gepauzeerd abonnement van Disney+ (bij Disney) weer actief wordt wanneer je via KPN je Disney+ abonnement (bij KPN) naar een lagere tier downgrade.

Vandaar de mail die je kreeg van Disney. Je kan dan via Disney je abonnement opzeggen, het liefst dus voor 19/12 anders ga je ook via Disney aangerekend worden, voor Premium. Inmiddels heb je het al via hun klantenservice op kunnen lossen, in principe had dit ook via het Disney+ account gekund (je 2e screenshot).

Tot de 19e word je niet door Disney aangerekend - het is nog je vorige abo die je bij hen had en die weer actief is geworden, met nog een X aantal dagen over.

Tot slot, omdat je nu geen (in)actief abo meer hebt bij Disney, kun je zo lang je een Disney+ abonnement hebt bij KPN, in de toekomst up- en downgraden zonder deze situatie weer mee te maken.