Skip to main content
Vraag

Disney+ app download met een snelheid van 2Mb/s?

• January 10, 2026
  • 13 reacties
  • 116 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22

Op advies (zie hier) probeerde ik de app op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) de Disney app te updaten.

Bij instellingen bij de app kon ik het niet vinden en bij Google play store kon ik op update klikken, maar gebeurde er niets.

Wat ik wel zag in de Disney app bij instllingen, was dat hij bij HD op gemiddeld staat en er staat dat hij max. 2 Mb/s download is. 

Erg laag lijkt mij.

Hoe kan je dat aanpassen, met ok knop erop klikken gebeurd er niets.

Ik heb Glasvezel 200/200 en de box kan maximaal 100 Mb/s

Ik heb het HD pakket (zonder reclame) van Disney+

13 reacties

• January 10, 2026

Werkt de Disney app niet goed?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Regelmatig korte hikups.

zou met een update opgelost kunnen worden, maar zoals beschreven is mij dat helaas nog niet gelukt.

Verder ziet het beeld er goed uit.

Die 2 Mb/s die ik zag, is dat niet laag?

Als ik die op hoog (nu gemiddeld) zou kunnen zetten. Denk ik dat het beeld nog mooier wordt.

Alvast mijn hartelijke dank.

• January 10, 2026

Ik weet niet wat die 2 MB precies inhoud. Ik kan me niet voorstellen dat da een snelheidsbeperking is. 

• January 10, 2026

Ik zou voor automatisch kiezen meer kan je zelf niet doen. Het kan natuurlijk zo laag zijn vanwege slimme compressie technieken. 

Als het los van de hikkups er uit ziet als fullHd is het goed, dat cijfer doet mij eerder aan sd denken. Wat Barrycades terecht opmerkt kijk je wel goed?

https://help.disneyplus.com/nl-NL/article/disneyplus-data-usage#tv

• Gemiddeld: deze instelling biedt een goede balans tussen data besparen en toch streamen in HD-kwaliteit. Het dataverbruik is ongeveer 2 GB per uur.
    • Videokwaliteit: 1080 HD
    • Audiokwaliteit: 5.1 Surround Sound

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2026

Weet je zeker dat je goed kijkt? Bij mij staat in de app bij HD "gemiddeld" 2 GB/uur. Geen Mb. Waar lees je deze waarde af?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Weet je zeker dat je goed kijkt? Bij mij staat in de app bij HD "gemiddeld" 2 GB/uur. Geen Mb. Waar lees je deze waarde af?

Je hebt inderdaad gelijk.

Bij instellingen zie ik dat in de app.

2 Gb/h is 2000 Mb/h = 0,55 Mb/s

1 GB = 1000 Mb

1 uur is 3600 seconde.

Of wordt dit anders berekend?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2026

je hebt niet het 4k abonnement dus hogere snelheid hoeft niet.

Als je Netflix hebt: in de Netflix app kan je een netwerk (snelheids) test doen. Bij mij zijn er geen problemen qua snelheid heb een 1000/1000 verbinding en de TV en 7022 hebben een verbinding via Wifi met 500 Mbit.

• January 10, 2026

Je hebt inderdaad gelijk.

Bij instellingen zie ik dat in de app.

2 Gb/h is 2000 Mb/h = 0,55 Mb/s

1 GB = 1000 Mb

1 uur is 3600 seconde.

Of wordt dit anders berekend?

1GB is 1000 MB geen Mb die notatie is wel van belang.

Megabit versus megabytes

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

@Rowi. 

Dank je.

Inderdaad 1 GB is 8 Gb

En als ik het zo opzoek, is het gelukkig niet in H264, maar in H265 en dan is het echt ruim voldoende.😉

Ik heb 200/200 internet.

De box is via UTP (altijd de beste keuze) en voor Video is 100 Mb/s ruim voldoende.😉

Dus alles staat goed.

Mijn hartelijke dank.

• January 10, 2026

Alleen is de update nog niet gelukt? Las ik dat nou goed?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Alleen is de update nog niet gelukt? Las ik dat nou goed?

Klopt.

Bij instellingen bij de Disney+ app op de DIW7022 kan ik nergens updaten vinden.

Via de Google Play store wel en daar geeft hij aan geen app updates beschikbaar.

Dus even wachten, denk ik.😉

• January 10, 2026

Als de playstore niks aangeeft is de update niet voor jouw beschikbaar. Of staat jouw box op automatisch updaten? Ik heb het andere topic snel doorgescrold ik dacht dat daar iets over gefaseerd aanbieden stond. 

Gevonden: 

"Het kan een paar dagen duren voordat deze update voor iedereen zichtbaar is in de app stores. Wij verwachten dat alle klanten de update uiterlijk begin volgende week kunnen installeren."

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

@Rowi. hartelijk dank voor je reactie.