Skip to main content
Beantwoord

Disney Plus niet te vinden in het menu van de KPN tv-ontvanger

• August 5, 2025
  • 16 reacties
  • 196 keer bekeken

Ik zag een leuke aanbieding voor Disney+ via KPN, maar ik zie Disney+ niet op mijn TV.

Wel zie ik bij de apps, gekozen met de witte afstandsbediening, Netflix en Prime en Videoland (de laatste heb ik geen abonnement), maar Disney zie ik niet.

Ik vraag me af of ik Disney dan wel via KPN moet abonneren?

Beste antwoord door PeterG

Hoi ​@Edje54 

Je kunt, indien contractvrij, vernieuwen naar het nieuwe abonnement met TV+. Die ontvanger heeft de app wel.

En met bijvoorbeeld dit apparaatje maak je van een (te) oude smart-tv weer een moderne smart-tv.

16 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

Welke tv heb je?

Op een Smart tv, kan je meestal een app opzoeken en toevoegen. (zie gebruiksaanwijzing van de tv)

KPN is alleen de tussenpersoon voor facturatie.

Verder gaat alles via de streaming dienst (in dit geval Disney+)

Als je hem via KPN afneemt, moet je hem wel via KPN activeren. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 5, 2025

De tv is een LG 49UF840V en we kijken tv en streamingsdienst via de ARRIS VIP2952 V2

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

De Arris VIP 2952 is geen echte mediaspeler.

Of gebruik de app in de Smart tv.

Of zet je abonnement om.

Als je contractvrij bent, kan je je abonnement omzetten naar KPN tv+

Vaak ben je dan ook goedkoper uit.

Je krijgt dan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een Android TV mediabox.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2025

In die LG moet de app voor Disney+ gewoon aanwezig zijn. Dat kun je dan ook via kpn nemen. Daarvoor hoeft het niet per se in de ontvanger te zitten. 

Je kunt het wel via de ontvanger abonneren. Of MijnKPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 5, 2025

Die Arris is ook uit de oude doos, er zit zelfs nog een scart connector op…

Ik heb disney+ opgezegd en dat loopt eind van de maand af, dus ik ga dit een onderzoeken, bedankt!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2025

Hij is niet alleen uit de oude doos. Dat is ie ook. Maar voor televisie nog steeds heel goed. Toen ik die nog had deed ik de apps via de smart-tv. Die heb ik niet voor niks en kan dat veel beter dan die Arris. 

Heb je Disney + opgezegd om het via kpn te nemen? Of spijt van je opzeggen. Want na deze opmerking kan ik je vraag niet helpen volgen.

De prijs via kpn is hetzelfde. Alleen weer een punt voor Combivoordeel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 5, 2025

Ja, ik heb disney + opgezegd om via kpn te kijken vanwege de combi voordeel

Op m'n smart tv kan ik ook disney+ niet vinden dus dat kijk ik via een kleine pc (evenals HBO en Skyshowtime)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

Als je Disney+ gaat afnemen via KPN, veranderd alleen aan wie (via wie) je betaald.

Verder veranderd er niets, wel via KPN activeren (zoals eerder vermeld)

Kijken kan zoals je gewend bent.

Maar ik zie dat jouw tv een Smart tv is.

Zoek daar de Disney+ app op (zie gebruiksaanwijzing hoe je dat moet doen, en daarna kan je via de Smart tv kijken.

Dus je kan straks het abonnement (bijvoorbeeld via Combivoordeel) bij KPN doen en dan kijken via de PC (laptop of Desktop), mobiel of tablet of via de Smart tv.

Of zet je abonnement om naar KPN tv+ (als je contractvrij bent)

Zie ook mijn eerdere reactie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2025

Ah. Ik had even op internet moeten kijken. 

Maar het is een oudere tv. Maar dat maakt niet uit. Vanaf WebOS 3.0 is de Disney app ondersteunt. Hij staat niet standaard op de tv maar je kunt 'm vinden in de App store van je LG. (mits jou tv minimaal WebOS 3.0 heeft)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

De LG 49UF840V Smart TV maakt gebruik van webOS. Specifiek gebruikt dit model webOS versie 2.0, aldus de handleiding van LG. Je kunt de exacte webOS versie controleren in het menu van de tv onder "Instellingen > Algemeen > TV-informatie > webOS TV-versie", aldus webOS TV Developer

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 5, 2025

Hoi ​@Edje54 

Je kunt, indien contractvrij, vernieuwen naar het nieuwe abonnement met TV+. Die ontvanger heeft de app wel.

En met bijvoorbeeld dit apparaatje maak je van een (te) oude smart-tv weer een moderne smart-tv.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 11, 2025

Hartelijk dank allemaal!

Ik heb zojuist een kpn medewerker aan de telefoon gehad en schakel over op TV+, dan kan ik alle streamingsdiensten kijken die ik wil en ben toch 5€ goedkoper per maand.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 11, 2025

Hartelijk dank allemaal!

Ik heb zojuist een kpn medewerker aan de telefoon gehad en schakel over op TV+, dan kan ik alle streamingsdiensten kijken die ik wil en ben toch 5€ goedkoper per maand.

Beste ​@Edje54 in de basis ben je dan €5 goedkoper uit per maand, maar voor iedere streamingdienst waar je een abo op neemt zul je wel gaan betalen, op een paar gratis uitzonderingen na zoals NPO Start en BBC NL+

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Hartelijk dank allemaal!

Beste ​@Edje54 in de basis ben je dan €5 goedkoper uit per maand, maar voor iedere streamingdienst waar je een abo op neemt zul je wel gaan betalen, op een paar gratis uitzonderingen na zoals NPO Start en BBC NL+

Kleine aanvulling.

Als je meerdere pakketten van KPN hebt, kan je voordeelcombi krijgen.

Wij hebben zonder extra kosten o.a. (gratis mag van sommige niet gezegd worden😊)

Netflix standaard (je kan ook een andere kiezen)

Pluspakket

5 x KPN veilig (dus 5 x FSerure (voor 5 apparaten)

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 11, 2025

Precies! Ik heb een paar abo's op streamingsdiensten en die ga ik zsm bij kpn onderbrengen voor extra punten 😁 en met TV+ kan ik die kijken zónder een pc oid.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Mij is verteld dat de TV+ ontvanger geen audio uitgang heeft, dat is niet helemaal waar…

Met de oude ontvanger gebruikte ik de optische uitgang voor m'n soundbar en die optische uitgang zit ook op de TV+ ontvanger met als xtratje dat ik nu ook het volume van de soundbar kan regelen met de bijgeleverde afstands bediening. 

Happy 🤗