Skip to main content

Ls., 

Voor een ouder familielid in verzorgingsappartement met KPN via glasvezel zoek ik een mogelijkheid om kerkdienstgemist met een favoriet station (=kerk met aansluiting) eenvoudig achter een icoontje in te stellen, dat dan min of meer als een app werkt. Want een specifieke kerkdienstgemist-app heeft KPN maak ik op uit de informatie op de KPN-pagina. Mijn familielid is totaal niet digitaal vaardig; zelf installeren en/ of instellen is niet aan de orde. Maar omdat ik wel een paar browsericoon op haar TV kan aanklikken (wat wellicht nog wel met instructie aan te leren is, vraag ik me af er niet een browser-icoon op kan waarmee iemand voor haar een browserapp met één opstartpagina met de gewenste kerkdienstgemist bestemming, kan instellen. Zonder extra apparatuur zo zij dan toch naar de online-kerkdiensten kunnen kijken en luisteren Is zoiets mogelijk op haar TV-ontvanger .

Met vriendelijke groet,

KeesvDr

Hoi @KeesvDr . Welkom op het forum.

Wij hadden vroeger wel kerktelefoon maar dat is al sinds 2013 uit de lucht.  Je hebt het hier over een speciale app geloof ik?

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.kdgm.kerkdienstgemist&hl=en&gl=US

Als jouw familielid een Smarttv heeft en die ondersteunt de app dan kan je die installeren. Ik weet alleen niet of die app ook goed samenwerkt met een SmartTV.   Als KPN kan ik hier helaas niks in betekenen. 


Beste Erwin, dank voor je reactie.

mijn tante heeft via KPN telefoon, internet en televisie.

Via het KPN-kastje dat voor haar TV is geschakeld kun je ook op internet zag. Maar mag ik uit uw antwoord opmaken dat je daarin geen app kunt installeren of de browser-app kunt instellen met de kerkdienstgemist-pagina van onze kerk als startpagina? Naar zoiets ben ik op zoek. Als het er nog niet is, zou KPN zoiets in een update voor die kastjes kunnen maken. Ik vermoed dat hiervoor onder de oudere KPN-klanten best een grote groep belangstelling heeft.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

  1. Gr.,
    Kees van Drunen

Hoi @KeesvDr . Ons itv tuner heeft verschillende apps. Die zitten er al ‘ingebakken’ om het zo maar uit te drukken. Je kunt geen eigen apps op de itv tuner installeren.

Heeft jouw tante een SmartTV? Dan kan ze daar misschien wél de app op installeren.

Ik zal namens jou wel een voorstel doen bij onze marketingmensen om na te denken om de kerkdienst app standaard deel uit te laten maken van het itv app aanbod. 


Beste Erwin,

Nogmaals dank voor je reactie - helder - en ik ben benieuwd wat de reactie op de suggestie is.

Met vriendelijke groet,

Kees van Drunen


Ik zal heel eerlijk zijn, @KeesvDr .  Ik doe jouw suggestie in een soort virtuele ideeënbox.  Maar ik weet ook dat ze naar kwantiteit kijken. Als er meerdere verzoeken binnenkomen valt het dus sneller op. Ik betwijfel of dit bij dit verzoek het geval is. Mocht je meerdere mensen kunnen mobiliseren om deze vraag te stellen helpt het wel :-)