Skip to main content
Antwoord

ESPN kijken via casten op een ander adres lukt niet meer sinds nieuw glasvezelabonnement

• October 21, 2025
  • 6 reacties
  • 115 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedenavond,

Ik kon (volgens mij) ESPN via het modem streamen bij mijn vriendin.

Kan ik toch mooi voetbal bij haar kijken.

Sinds kort heeft ze een nieuw glasvezel abonnement, en geeft 

mijn telefoon geeft een melding dat er geen beschikbaar apparaat gevonden is,

Is de mogelijkheid er niet op ESPN  bij haar te streamen? Thuis lukt dit wel.

De app geïnstalleerd op de LG telefoon en geprobeerd mijn mijn abonnementsnummer in te loggen, maar dat werkt ook niet.

Iemand advies?

Beste antwoord door PeterG

Je zou ESPN moeten kunnen casten met zowel de KPN TV+ app als de ESPN app in je telefoon. Zit je nog wel op het wifi-netwerk van je vriendin? Als zij ook een ander modem heeft zijn de gegevens misschien anders. En maakt je telefoon geen verbinding meer.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 21, 2025

Je zou ESPN moeten kunnen casten met zowel de KPN TV+ app als de ESPN app in je telefoon. Zit je nog wel op het wifi-netwerk van je vriendin? Als zij ook een ander modem heeft zijn de gegevens misschien anders. En maakt je telefoon geen verbinding meer.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

Ik vermoed dat dit een DELTA of Odido glasvezelabonnement is? In dat geval zal de Smart TV app TV+ niet werken, want daarvoor moet je op een KPN netwerk zitten tijdens het inloggen.

Mocht je technisch onderlegd zijn, kan je dat foppen door een VPN server bij jou thuis op te zetten en vanaf je vriendin haar netwerk via VPN te doen lijken dat je thuis bent. 

Casten vanaf de TV+ app op je telefoon, zou volgens mij wel moeten kunnen. Ik begrijp alleen dat de app aangeeft dat er geen apparaten beschikbaar zijn? Zit je op het wifinetwerk waarmee de TV ook is verbonden? Toevallig geen gastnetwerk? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

Met de KPN tv ontvanger kan je alleen op je eigen netwerk kijken.

Dat geld ook voor de Chromecast HD en 4K, waar de app's op zetten (mediabox)

Casten vanaf je telefoon kan op je eigen netwerk voor alle zenders, maar op een ander netwerk alleen enkel zenders.

Buiten je eigen KPN netwerk zijn er beperkingen.

Als je een abonnement op ESPN hebt, kan je de ESPN app op je telefoon zetten.

En vanuit daar kan je op andere netwerken casten (als ik het goed heb)

Of het op een glasvezelnetwerk is of op een kopernetwerk (wat steeds minder wordt) mag in principe niets uitmaken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 22, 2025

Ik vermoed dat dit een DELTA of Odido glasvezelabonnement is? In dat geval zal de Smart TV app TV+ niet werken, want daarvoor moet je op een KPN netwerk zitten tijdens het inloggen.

Mocht je technisch onderlegd zijn, kan je dat foppen door een VPN server bij jou thuis op te zetten en vanaf je vriendin haar netwerk via VPN te doen lijken dat je thuis bent. 

Casten vanaf de TV+ app op je telefoon, zou volgens mij wel moeten kunnen. Ik begrijp alleen dat de app aangeeft dat er geen apparaten beschikbaar zijn? Zit je op het wifinetwerk waarmee de TV ook is verbonden? Toevallig geen gastnetwerk? 

Het is beide KPN. Ik ga het proberen via de ESPN app.

Dank voor je reactie

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 23, 2025

Het is beide KPN. Ik ga het proberen via de ESPN app.

Dank voor je reactie

Dat maakt niets uit.

Alleen op je EIGEN KPN netwerk kan je alles goed kijken.

Zoals ik eerder in deze topic heb vermeld.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@4k gebruiker. Als je in het verleden (op de oude verbinding) bij je vriendin via de KPN TV+ app de ESPN zender kon casten naar de tv, dan moet dat nu ook weer mogelijk zijn. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de Chromecast of het apparaat met de ingebouwde Chromecast niet meer goed connectie heeft met het modem (bij je vriendin) en dat je daarom geen beschikbaar apparaat kunt vinden. Je dient in ieder geval even te kijken naar het netwerk van het modem en of de apparaten allemaal verbinding hebben met hetzelfde netwerk en niet met een gastnetwerk bijvoorbeeld. 

Als je er niet uit komt, dan denken we graag even mee naar hoe je dit wel voor mekaar krijgt. Geef dan wel aan of je een Chromecast gebruikt bij je vriendin of dat ze misschien een KPN TV+ ontvanger heeft (met ingebouwde Chromecast). Hoe meer je vertelt, des te beter wij kunnen meedenken :)