Skip to main content
Beantwoord

F1TV app niet op UHD te krijgen op TV+ Box

• January 22, 2026
  • 11 reacties
  • 131 keer bekeken

Goedendag, 

Ik heb premium account van f1tv maar als ik de app open op de kpn tv box zegt hij dat uhd niet beschikbaar is op dit apparaat.

Ik heb al geprobeerd om alles te updaten en app opnieuw geïnstalleerd en heb nog steeds zelfde probleem.

En ik heb ook een uhd tv met hdr mijn hdmi kabel is er ook geschikt voor dus daar kan het ook niet aan liggen.

Al gecontroleerd of f1tv het wel al vrij gegeven heeft en staat dat Android tv gewoon ondersteund word.

Beste antwoord door PeterG

F1TV ondersteunt 4k vanaf Android-TV OS 14.

De kpn boxen zitten nog op Android-TV OS 11.

Kun je de F1TV app niet gebruiken op je televisie zelf? 

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 22, 2026

F1TV ondersteunt 4k vanaf Android-TV OS 14.

De kpn boxen zitten nog op Android-TV OS 11.

Kun je de F1TV app niet gebruiken op je televisie zelf? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 22, 2026

Nee helaas heeft mijn Panasonic dat niet.

Is er een mogelijkheid om versie te updaten naar 14 ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2026

Nee. Kpn is wel bezig voor upgraden van OS 11 naar OS 14. Maar wanneer. Heeft onder andere met licenties (€) te maken. 

Ook mijn Nokia 8000 streamingbox, ongeveer net zo oud als de box van kpn, heeft nog geen 14. Wel sinds een jaar of 2 OS 12.

OS = operating system 

Voorlopig heeft alleen Google-TV OS 14.

Je hebt nog even tijd wat te bedenken. Bijvoorbeeld aanschaf Google TV streamer. Eerste race weekend pas 6-8 maart. 

Premium jaar abonnement:

Apple TV OS ; 4k 

Google-TV OS 14 ; 4k

Android-TV OS 11, 12 ; Full HD 

Android-TV OS 14 (nog nauwelijks uitgerold) ; 4k

Amazon Fire TV ; Full HD 

TEST 23-1; 11:58

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Bedankt voor de heldere uitleg hier kan ik wat mee. Miss maar even kijken of we een goedkoop kastje met Google 0s14 op de kop kunnen tikken voor de F1 races 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 23, 2026

Qua Android-TV en Google-TV werkt F1TV 4k momenteel eigenlijk alleen op de Google TV Streamer. Nu verlaagt in prijs € 94,90 in plaats van € 129,90.

Ook met de Chromecast Google-TV 4k kun je F1TV in 4k zien. Maar die moet je wel hebben want is al maanden niet meer te koop. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Weer een reden te meer dat KPN snel upgrade naar Android TV versie 14

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • January 24, 2026

Weer een reden te meer dat KPN snel upgrade naar Android TV versie 14

Dat zou zeker tof zijn. Wie weet misschien wel voor 8 Maart. Of het begin van een testperiode. Het nieuwe seizoen van de F1 in 4K op de TV+ box 😀 

Net weer na lange tijd de Chromecast 4K met Google TV uit de oude schoenendoos gehaald en geupdate naar Android TV 14.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • January 26, 2026

Premium jaar abonnement:

Apple TV OS ; 4k 

Google-TV OS 14 ; 4k

Android-TV OS 11, 12 ; Full HD 

Android-TV OS 14 (nog nauwelijks uitgerold) ; 4k

Amazon Fire TV ; Full HD 

TEST 23-1; 11:58

Waar vind ik dit lijstje ​@PeterG dat je minimaal Android TV 14 moet hebben voor F1 Premium? Op de website van F1TV kan ik dit niet vinden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2026

Dat kwam ik een keer tegen met googlen naar aanleiding van vraag om F1TV app voor de Next Mini op de Ziggo Community. 

Bron. Zie opmerking "only anaibled on Google TV streamer and chromecast Google-TV 4k. Verderop nog only available for Android-TV 14 (= Google-TV 14).

Helaas geeft F1TV zelf helemaal niet aan wat de eisen zijn. Ik heb daar ook nog gezocht.

Het enige wat de F1TV site vermeld bij het Premium abonnement is: 

De beschikbeschikbaarheid van Full HD 1080P,  Ultra HD (4k) en multiview is afhankelijk van uw internetverbinding en de mogelijkheden van uw apparaat. 

En daar moeten we het op de site mee doen. Wel nog via Google gevonden dat de 4k stream 14 Mbps zou zijn.

Op internet is te vinden dat het eerst alleen op de Apple TV 4k mogelijk was vorig jaar. En dat daar na de zomerstop nog de Google TV streamer en de chromecast Google-TV 4k (met OS 14) bij kwamen. 

Overigens vind ik Full HD (1080P 50, gelijk aan ESPN hier) al zo bloedscherp dat ik het verschil waarschijnlijk niet ga zien.

De on boards, pit lane en dergelijke zijn alleen Full HD. De camera's langs de baan 4k. (bron)

Helaas beschik ik niet over de betaal mogelijkheden voor het Premium abonnement. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Bron. Zie opmerking "only anaibled on Google TV streamer and chromecast Google-TV 4k. Verderop nog only available for Android-TV 14 (= Google-TV 14).

De only Google Apparaten kan ik weerleggen, mijn Fire Stick 4k 2gen (Android TV 11) doet gewoon. Maar mijn Xiaomi  Box S met Google TV 14 kan toch geen F1TV 4k. Het lijk op een bug in de F1TV app, of een database waar alleen een paar apparaten opgenomen worden. Het heeft niet te maken met Android versies.