Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb geen Smart TV maar een Arris2952 v2 met een LCD projector met scherm (en een gewone TV), aangesloten op KPN Glasvezel. De Arris ondersteunt Chromecast en ik kan bijvoorbeeld YouTube prima chromecasten vanaf zowel mijn telefoon als mijn PC.

Nou heb ik ook een F1TV Pro abonnement maar het lukt me niet om F1TV te chromecasten. De F1TV app geeft het Chromecast icoon niet weer en als ik het op de PC probeer vanuit de browser (Chrome) krijg ik de mededeling “Available for specific video sites”. En kennelijk is YouTube zo’n site maar Formula 1 TV niet want ik kan “TV” niet selecteren; zie screenshot. Sources staat op “Cast tab”.
 

 

Is dit een ingebouwde beperking van de Chromecast in de Arris2952 of zie ik iets over het hoofd?

Kortom: is hier een oplossing voor?

Thanks!

Martijn

N.B. Ik kan gek genoeg in het menu van de Arris niets terugvinden over Chromecast en ook in de handleiding komt het niet voor. 

De TV ontvanger is geen Chromecast. Ja, je kunt de Netflix-m en YouTube apps op de TV ontvanger aansturen (lijkt op casten) maar daar houdt het dan ook mee op.

Als je F1 TV wilt kunnen casten dan zal je een echte Chromecast of een Android / Google TV moeten gaan gebruiken.


Dank voor je reactie.

Het was me al opgevallen dat bij ‘casten’ van Youtube, de Youtube app op de TV ontvanger wordt gestart. Het (voor mij) verwarrende is dat het op de telefoon werkt alsof je daarwerkelijk aan het Chromecasten bent - op de PC idem.

Wat je zegt verklaart wel het een en ander, onder andere waarom Google Home op de telefoon hem niet kan vinden als Chromecast (maar de YouTube app wel).

Aangezien ik mijn projector wil blijven gebruiken wordt het een losse Chromecast die ik in een vrije HDMI-ingang op de receiver kan prikken.


Dank voor je reactie.

Het was me al opgevallen dat bij ‘casten’ van Youtube, de Youtube app op de TV ontvanger wordt gestart. Het (voor mij) verwarrende is dat het op de telefoon werkt alsof je daarwerkelijk aan het Chromecasten bent - op de PC idem.

Wat je zegt verklaart wel het een en ander, onder andere waarom Google Home op de telefoon hem niet kan vinden als Chromecast (maar de YouTube app wel).

Aangezien ik mijn projector wil blijven gebruiken wordt het een losse Chromecast die ik in een vrije HDMI-ingang op de receiver kan prikken.

Neem de chromecast met google tv 

Daar kun je ook de kpn android tv app op gebruiken 

Werkt prima kun je veel apps op installeren 

Waaronder f1tv pro 

Ik zelf gebruik een Nvidia shield tv pro het meeste op een oude lg tv 55 inch 

Werkt prima de chromecast met google heb ik ook werkt ook goed vooral met de eigen afstandsbediening heb je niet altijd een telefoon of tablet nodig

 


@AcidoAmigo

Ik heb hem via Hier gekocht

Maar kan ook bij bijvoorbeeld mediamarkt

Voordeel je prikt hem in de hdmi van de beamer

Let wel op hij heeft wel voeding nodig

Via usb van beamer wil niet (als deze er is)

Je kunt het bedienen via de bijgeleverde Bluetooth afstandsbediening

Heb je de kpn ontvanger ook niet meer nodig (als je niet te precies bent)