Skip to main content

Hallo,

Ik zie dat Viaplay via KPN nu 13.99 kost. Beetje veel voor enkelĀ grand prix kijken. F1TV is voor 65 euro per jaar, maar ik weet niet wat de ervaringen daar zijn. Wat zijn hier de ervaringen van F1TV? Eventueel nog andere alternatieven?

HalloĀ @moriceĀ ,

Heb je nog geen ander entertainmentpakket? Dan kom je in aanmerking voor vijf euro entertainmentkorting als jeĀ ook een mobiel abonnement abonnement hebt bij KPN.Ā 
Ā 

Hier vind je acht tips om gratis/goedkoper naar de Formule 1 te kijken:Ā 

https://www.streamwijzer.nl/gratis-f1-kijken/


@moriceĀ 

Na 1 juli is ViaPlay zelfs ā‚¬ 15,99 per maand.

Ā 

Over F1TV lees ik veel goede dingen.

En als je de nieuwe KPN tv+, DIW7022, decoder hebt, dan kan je daar de app van F1TV ook opzetten.

Zie ook hier.Ā 

Ā 

Anders via o.a. een Chromecast.šŸ˜‰


F1TV:

  • Meerdere streams tegelijkertijd. Dus ook onboard meekijken.
  • Heeft ook het Nederlandse commentaar van Viaplay maar het engelstalige commentaar is beter.
  • Veel goedkoper.

Ā 

Het enige dat je mist zijn de reportages en studiopraat van Viaplay maar daar zit je niet echt op te wachten toch?Ā Daarvoor in de plaats de reportages van de Formule1 organisatie zelf. Die ook niet zo ā€œMax Verstappenā€ gekleurd zijn en zich er van bewust zijn dat er ook andere coureurs meedoen aan de race.Ā šŸ˜€

Ā 

Ā 

Ā 


@HsdĀ 

Kan je met 2 streams op een verschillende IP adres gelijktijdig kijken?Ā 


HoiĀ @morice, de vraag is denk ik vooral waar je zelf naar zoekt. Als je interesse hebt in wat er in de studio wordt besproken van Viaplay, is dat alleen via Viaplay te kijken. F1TV heeft dat niet. Ze hebben wel een eigen voorbeschouwing en je kunt kiezen uit verschillende talenĀ commentaar.

Persoonlijk kijk ik al een paar jaar via F1TV met het Engelse (Sky Sports F1) commentaar, dat heeft meer diepgang (technisch enĀ historisch) en is objectiever.

Ā 

Kan je met 2 streams op een verschillende IP adres gelijktijdig kijken?Ā 

Bij mijn weten is het niet IP gebonden. Maar je kunt de race op maximaal 1 apparaat kijken als ik me niet vergis. Je kunt daarnaast de onboard beelden of livetimingĀ op een andere apparaat kijken, maar de racefeed zelf kan maar 1 keer.


  • Met F1TV Pro kun je maximaal 6 apparaten op een account registreren.
  • Daarmee kun je op 6 apparaten tegelijk kijken, dus evenzoveel streams.
  • Bij de streams heb je de originele Formule 1 feed, de internationale feed die je ook bij Viaplay ziet, alle onboards van alle coureurs en een feed met alle statistieken.
  • Er wordt zover ik weet niet gecontroleerd op IP. Maar zoals met alle streaming diensten is het ā€œdelenā€ van een abonnement officieel niet toegestaan.
  • Bij commentaar heb je origineel Formule 1 commentaar en daarnaast alle internationale commentaren (zoals Sky F1, Viaplay etc.).

Ā 


  • Met F1TV Pro kun je maximaal 6 apparaten op een account registreren.
  • Daarmee kun je op 6 apparaten tegelijk kijken, dus evenzoveel streams.

Weet je dat zeker?

Bron


Vorig jaar hadden we de stream van de hoofdrace altijd op 2 schermen tegelijk. We zullen het wel merken als de races weer beginnen.

Als je een beetje Googled dan zie je dat heel veel mensen een verschil melden tussen wat er op de site staat en de praktijk.Ā 

In elk geval kun je wel tegelijkertijd naast de hoofdrace ook de streams van de onboard cameraā€™s van de coureurs en live timing kijken.

Ā 


F1 tv Pro alleen als je echt alleen F1 wil kijken is de beste optie!!

Nu actie voor 52 euro!!!Ā 

En F1 TV is stuk gebruiksvriendelijker dan ViaPlay!