Skip to main content

Bij netflix krijg in de  foutcode NW-1-19.

Ik heb de stekkers er allemaal al een keer uitgetrokken en de modem meerdere keren gereset. Draadloos zegt netflix dat er verbinding is. Met de kabel niet.

 

 

Hallo @vraag2, balen dat je problemen met Netflix hebt.

De foutcode NW-1-19 betekent meestal dat er een probleem met je netwerkverbinding is. Netflix heeft hiervoor een stappenplan gemaakt.

  1. Ga naar help.netflix.com/nl/node/12233
  2. Klik op ‘Settopbox of streaming mediaspeler’
  3. Doorloop de stappen die daar staan

Het probleem lijkt echt bij de internetverbinding te liggen.  NPO app doet het bijvoorbeeld ook niet. Andere foutcode die ik ze zien krijg is foutcode 110.

 

Als ik DNS instelling automatisch ophalen doe krijg ik de code 0.0.0.0


Iemand?


Welk type modem heb je en wat is de snelheid?


Ik heb een experia box v10.

 

De snelheid is 72 mbps volgens de kpn site.


Ik heb geen idee of dat dezelfde snelheid als van de 'vaste’lijn.

Via netwerkverbinding en dan ether zegt die 1 gbps. Heb glasvezel.


Je kijkt via de apps van de tv als ik het goed begrijp.  Via wifi werkt het allemaal wel maar als je de tv aansluit op het modem met een kabel werkt het niet. Snap ik dat goed?


Ja via de kabel werkt het niet. Nu heb ik mijn laptop aan de modem verbonden en dan heb ik wel gewoon internet.


Dan is er wat mis met de kabel tenzij je die kabel ook voor de laptop hebt gebruikt.  Of de aansluiting op je tv is kapot. Iets anders kan ik niet bedenken. 


De kabel voor de laptop was een ander. Lijtk geen verschil te geven.

Ik heb ooit wel gewoon verbinding gehad en het is aangesloten door een monteur van kpn.


Dan is er wat mis met de kabel tenzij je die kabel ook voor de laptop hebt gebruikt.  Of de aansluiting op je tv is kapot. Iets anders kan ik niet bedenken. 

Het was toch de kabel. Heb de andere kabel aangesloten en vervolgens alles uit en aan. Sinds dien doet het internet het weer op mijn tv!

Dub bedankt voor het meedenken


De tweede kabel ging ook vrij snel 'stuk’. Kan het zijn dat de kabel de glasvezel niet aankan. En hoe weet ik wat voor een kabel ik anders kan gebruiken.


Wat voor kabel gebruik je nu? Je kunt het beste een CAT 5e, 6 of 6a gebruiken.


Wat op de kabel staat is verified tia/eia -5688.2 cat 5e stp. Deze kabel heb ik ooit van kpn gehad. Maar doet het dus niet meer.


Die kabel zou geen problemen mogen geven. Het kan zijn dat je pech hebt en dat de kabel beschadigd is geraakt waardoor je toch weer problemen ervaart. In dat geval kan je het beste een andere kabel gebruiken.