Skip to main content
Sinds kort (ca begin juni 2023) krijg ik bij het aanroepen van NPO stations helaas onderstaande melding op mijn (losse) Sagem internetradio (1&1 audiocenter):“Problemen met het bufferen van gegevens van internet. De beschikbare bandbreedte is mogelijk niet voldoende voor stabiele datastreaming van het radiostation”

Deze melding alleen bij NPO stations en de streaming url is correct (wordt opgegeven door diverse sites w.o. NPO).

Iemand die mij (amateur/leek) mij kan informeren wat er aan de hand kan zijn?

Begin juni heb ik push bericht gehad van KPN dat er “gewerkt” wordt aan “mijn netwerk”...geen idee of het invloed heeft maar is het “toevallig”???

Hallo @dijk31 wat voor abo-snelheid heb je volgens contract  en heb je glasvezel of koper?

Heb je je internetradio al eens een fabrieks-reset gegeven.

Heb je die vraag ook neergelegd bij de helpdesk van NPO?

 


Koper met ondersteuning voor buitengebied.

Meerdere resets gegeven; geprobeerd LAN en WLAN (geen effect);

het betreft ook alleen de NPO zenders…

Ik heb wel gedacht aan NPO (maar ja waar??) totdat ik deze foutmelding op het ontvangertje zelf in beeld kreeg.


Hallo @dijk31 , 

Heb je het al via een ander (WiFi-)Netwerk geprobeerd? 

Anders zou je met de radio kunnen teruggaan naar de winkel. 

 

Overigens kun je de NPO-zenders natuurlijk prima via DAB+ beluisteren. Zelf heb ik ook een Internet en DAB+-radio, de Nederlandse publieke radiozenders luister ik over het algemeen via DAB+ vanwege de perfecte geluidskwaliteit.  


Dag Noordzee,

ander netwerk? ik weet niet goed wat u daarmee bedoelt..

Ik heb wel “met en zonder draad” geprobeerd zoals ik schreef: geen verschil.

Naar de winkel is n.v.t. omdat er tot een paar weken geleden geen enkel probleem was en het probleem doet zich ook alleen voor bij de NPO zenders.

NPO 1 tm 4 is ook goed te beluisteren via FM; NPO 5 natuurlijk niet.

DAB nog niet van toepassing.


Ik bedoel eigenlijk bijvoorbeeld bij iemand thuis op de WiFi. Gewoon om uit te testen of het aan jouw WiFi-netwerk ligt. 

 

 

DAB nog niet van toepassing.

Serieus? 

Ik ken eigenlijk alleen maar internetradio's waar ook DAB+ op zit. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om ook een DAB+-radio aan te schaffen. In heel Nederland heb je dan prima ontvangst op de NPO-zenders (en daarnaast heel veel andere radiozenders.)    


Vermoedelijk geen WIFI probleem omdat het zich alleen voordoet bij NPO en dat sinds enkele weken.

PS: ik heb intussen ook de vraag bij NPO “neergelegd”…...


Hoi @dijk31. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat NPO radio buffert op jouw internet radio. Ik lees in jouw reacties hierboven dat je het ook bekabeld hebt getest, heb je de netwerkinstellingen in het menu ook aangepast na het aansluiten van een netwerkkabel? Ik ken dit apparaat verder niet maar heb onderstaande afbeelding gevonden in een online handleiding van dit apparaat. Wellicht heb je hier iets aan. 

 

 


 

  Bekend mee; ik zal binnenkort nog contacten met uw collega's van “internet service”.

Speedtest geeft wel llage cijfers vind ik….

Misschien kunnen zij “op afstand” checken?


Op welke manier heb je een speedtest uitgevoerd? Bekabeld of WiFi? En wat was precies de uitkomst van de Speedtest? Ik hoor graag van je of mijn collega's iets hebben kunnen vinden. 


https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/ae9cee00-1a75-11ee-9e5d-15336a4a76ee

KPN adviseert bekabeld maar maak

DOWNLOAD

34.2
Mbps

PING

31
ms

Na “opschoning” door KPN  (kwam van 7/8 download) dus wel verbetering maar geen oplossing voor mijn internetradiootje.

Had ik eigenlijk ook niet zo verwacht omdat het zich alleen voordoet bij de NPO zenders….

Waarschijnlijk een gevalletje: “het is niet anders”!


Het is niet anders!

Mijn advies blijft om een DAB+-radio erbij aan te schaffen voor de NPO-zenders.   


FM doet het nog te goed en de overige internet zenders glashelder;

dus even nog niet meer apparaatjes en minder eurootjes.