Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid bij Netflix en/of Youtube

• April 22, 2025
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Hier hebben we het zelfde met Netflix en of YouTube. Verschillende pogingen gedaan om het opgelost te krijgen bij KPN maar na aantal keren geven het ze het op en krijg je de reactie don't call me i call you. Valt mij vies tegen van zo’n bedrijf.😡

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@RvVuure. Lastig dat je bij verschillende streamingsdiensten geen geluid hebt. Dat is iets wat normaal gesproken wel op te lossen valt. 

Er is geen algemeen probleem met het geluid en streamingsdiensten, dus waarschijnlijk moeten we de oplossing toch gaan zoeken in de instellingen en of de geluidsopstelling bij je thuis. Hopelijk wil je dat samen met ons onderzoeken.

• Kun je daarom vertellen wat voor KPN tv-ontvanger je hebt staan?
  • Welke geluidsinstellingen heb je ingesteld staan in de KPN tv-ontvanger? 
  • Gebruik je een soundbar of receiver en zo ja, welke?
  • Hoe heb je deze aangesloten? Is dat met HDMI via de tv of direct met een optische kabel vanuit de tv-ontvanger?
  • Heb je wel geluid bij sommige streamingsdiensten en hoe is het geluid bij live tv?

Ik hoor het graag, want dan kunnen we kijken of we tot een oplossing kunnen komen :) 

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Hoi ​@RvVuure. Lastig dat je bij verschillende streamingsdiensten geen geluid hebt. Dat is iets wat normaal gesproken wel op te lossen valt. 

Er is geen algemeen probleem met het geluid en streamingsdiensten, dus waarschijnlijk moeten we de oplossing toch gaan zoeken in de instellingen en of de geluidsopstelling bij je thuis. Hopelijk wil je dat samen met ons onderzoeken.

• Kun je daarom vertellen wat voor KPN tv-ontvanger je hebt staan?
  • Welke geluidsinstellingen heb je ingesteld staan in de KPN tv-ontvanger? 
  • Gebruik je een soundbar of receiver en zo ja, welke?
  • Hoe heb je deze aangesloten? Is dat met HDMI via de tv of direct met een optische kabel vanuit de tv-ontvanger?
  • Heb je wel geluid bij sommige streamingsdiensten en hoe is het geluid bij live tv?

Ik hoor het graag, want dan kunnen we kijken of we tot een oplossing kunnen komen :) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 18, 2025

Ik zal nog eens vertellen. Ik heb een KPN tv ontvanger Sagecomcs50001 DIW7022. Geluid instelling is direct tussen haakjes ik heb ze allemaal uitgeprobeerd. Ik gebruik een soundbar van Böse die aangesloten op de tv met een glas verbinding maar of ik met of zonder doe maakt niet uit. Ik heb alleen geluid met live tv. Streaming geen geluid ook niet met een uitzending terug kijken via de gids. 
Ik heb het geluid ook eens aan mijn versterker aangesloten met de HDMI kabel maar ook niet. HDMI kabel vervangen niets help. Het enigste wat overblijft is testen met een nieuwe tv ontvanger maar die zijn van goud want dat wilde KPN niet.

Ik kijk nu met de app op de tv die doet tot nu nog wel.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top dat je er nog even op terugkomt, maar wel vervelend dat het nog niet opgelost is. Omdat het geluid wel bij live tv uitzendingen goed doorkomt, verwacht ik eigenlijk niet dat het in de tv+ box zit. Ik denk nog steeds dat het met een (geluids)instelling aanpassen wel opgelost kan worden. 

Je geeft aan dat je de geluidsinstelling op ‘direct’ hebt staan, maar die ken ik eerlijk gezegd niet. Op welke heb je geluidsinstelling heb je de TV+ box exact staan? En welke heb je nog meer geprobeerd? En als ik je goed begrijp gaat het geluid via de TV naar je Bose soundbar. Het kan zijn dat de tv nog iets met het geluid doet, voordat het doorgestuurd wordt. Zou je eens de optische glaskabel vanuit de tv+ box direct naar de soundbar kunnen laten gaan? Zet dan ook even in het tv+ box menu het volgende aan: Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Geavanceerde geluidsinstellingen → S/PDIF output. Dan ben ik benieuwd of je dan wel geluid hebt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 19, 2025

Arjan, zoals je kon lezen in mijn verhaal heb ook de HDMI kabel in mijn versterker getest het zelfde resultaat.

Nu heb heb ik het optische glaskabel rechtstreeks in de tv + box gestoken en wat denk je werk ook niet!! Ook alleen maar geluid bij live tv niet bij gemist of Netflix. DUS VRAAG IK NOG EEN KEER STUUR EEN NIEUWE TV + BOX OP!!! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Als je met hoofdletters schrijft, lijkt het net alsof je schreeuwt. Ik weet niet of dat de bedoeling ook is, maar zo komt het wel over. Lees even onze huisregels hierover en probeer het een volgende keer op een andere manier te doen. 

Als je er van overtuigd bent dat het de tv-ontvanger is, dan raad ik je aan om telefonisch contact te zoeken met onze helpdesk. Ik kan helaas geen andere ontvanger sturen, maar zij kunnen wel een ticket voor je aanmaken. Wat je ook kunt doen is een extra tv-ontvanger bestellen binnen je abonnement en deze testen op de plek van de huidige ontvanger. Als deze wel ervoor zorgt dat het geluid goed wordt weergegeven, dan lag het inderdaad aan de andere tv-ontvanger. Na een maand kun je weer een tv-ontvanger verwijderen uit je abonnement en ik ben er van overtuigd dat we je dan ook de extra €6,- (maandkosten extra tv-ontvanger) kunnen vergoeden. 

Neem contact op met ons via een terugbelafspraak