Skip to main content

Ik krijg geen geluid bij het afspelen van video's op mijn Prime app. De gewone programma's hebben dit probleem niet. Hoe los ik dit op?

En..... met welke ontvanger heb je dit?

Geen smart-tv waar de app in zit?


Philips Ambilight 550LED706/12 met Arris ontvanger


Dus ja, een smart tv met prime app


Welke Arris?

En ik zou de app in de tv zelf gebruiken. Je hebt niet voor niks zo'n mooie smart televisie. 

Ik heb de Arris VIP2952 en gebruik de apps daarin niet. Beetje traag onder andere. 


Ik gebruik de app.


Arris 5202 KPN en zoals gezegd, ik gebruik de app


De app in de 5202? Wel gek dat ie het niet doet.

Wijk uit naar de app in je tv.


Ik doe niet anders dan de app van mijn tv gebruiken. Amazon Prime video wil mij die app laten verwijderen en opnieuw installeren. Zou niet weten hoe. Het Youtubefilmpje maakte me niet veel wijzer.


Mogelijk staat op de Philips tv (eigenlijk het chinese TPV) een oude versie van Amazon Prime. Die kan dan niet meer opgewaardeerd maar moet je de nieuwe uit de Google Play Store halen. Ingelogd zijn in de tv op je Google account is nodig.

In de Arris VIP5202 zit de app ook. Werkt ie daarin ook niet?


Dank voor je geduld😀. Geen idee of de app in de Arris werkt. Hoe benader ik die. Ik zal via GPS kijken of ik de app moet/ kan vernieuwen. Mijn tv is nog nog geen twee jaar oud…….


Arris. Afstandsbediening kpn. Knop apps.


Jammer,  allebei de apps vertonen hetzelfde probleem. Die van mijn tnv is 23 aug. 2023 geüpdatet.


Raar zeg. Heel vreemd. 

Wel verschillende films geprobeerd neem ik aan. 

Met gewoon tv kijken via de Arris is er wel geluid want daar hoor ik je niet over.

En hebben we het over het geluid van de tv zelf of via een soundbar of surround versterker?


Gewoon tv gaat probleemloos. Deze op dit is de synchronisatie niet 100%. Mijn geluid gaat via een soundbar. Ik stel voor maandag verder te kijken. Prettig weekend. Wellicht tot maandag.


Hoi @NicovG . Ik heb even zitten meelezen.

Er is dus geen geluid via amazon prime. En dan zowel via de tv zelf niet als via de tuner? Vat ik dat goed samen? 


Dat vat je prima samen. Er is naast dit probleem ook iets aan de hand met de lipsybchronisatie


Ik blijf het apart vinden dat ook de app in de tv geen geluid geeft. Die heeft tenslotte niets met kpn van doen. 


Dat vat je prima samen. Er is naast dit probleem ook iets aan de hand met de lipsybchronisatie

Is dit geluidsissue bij alle zenders? Of gaat dit ook over de amazon prime app?

Kun je tevens je profiel aanvullen? Geef je mij daarna hier een seintje?

 


Via mijn tv en de Arris ontvanger blijft het probleem. Via mijn mobiel en dan casten lukte het wel. Mijn soundbar werd automatisch uitgeschakeld en het geluid kwam via de tv luidsprekers.


Het synchronisatie probleem is inmiddels verholpen (door KPN??)


Hoi @NicovG .  Wat bedoel je precies met synchronisatie?  Je topic ging initieel over geen geluid bij de amazon app. Daar heb ik eigenlijk geen oplossing voor. De app wordt niet door ons beheerd. 

Blijkbaar is er ook een ander issue.  Heb je het over dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld? Zo ja, is dit iets wat bij alle zenders zo is? Alle info is welkom. Des te meer je beschrijft wat er precies aan de hand is en wat je zelf hebt geprobeerd, des te beter kunnen wij het analyseren. 


Het beeld en geluid lopen weer gelijk. Dat probleem is dus opgelost. Als ik mijn soundbar uitschakel en de tv luidsprekers gebruik, heb ik ook geluid bij Prime video. Dat doe ik dus maar.

Bedankt voor je meedenken.