Skip to main content

Sinds vrijdag heb ik televisie en internet via KPN. Voorheen had ik dat bij Ziggo. Nu is het zo dat tijdens het casten van mijn iPhone 12 of andere apparaten het geluid af en toe stottert. Hij valt niet helemaal weg, maar alleen de lage tonen. 

 

Ik heb tussen de KPN-verbinding en de tv een JBL Soundbar zitten. Als ik deze ertussen weghaal, is er geen probleem met het kijken. 

Dat betekent dus het ergens zit in de verbinding van de JBL / TV / KPN. Nogmaals, eerder (met Ziggo) had ik dit nooit. 

 

Welke oplossingen kunnen er zijn? Ik wil namelijk wel graag mijn JBL Soundbar (5.1 surround) blijven gebruiken. 

 

De firmwareversie van de Chromecast is 1.56.291998. De TV is een Samsung UE40ES5500.

 

Via iTV valt het geluid af en toe ook weg. 

 

Ik heb de Anynet+ HDMI CEC op - uit - gezet.

 

Het is ook als ik naar de soundbar direct cast, het geluid af en toe wegvalt. Dit had ik allemaal niet bij Ziggo. 

 

Ik begreep dat de KPN Box zelf van 2.4 naar 5Ghz schakelt, zit het 'm hier in? 

 

 

Hallo @Noudje85 als je alles gewoon standaard aansluit volgens het boekje werkt alles dan wel goed?

Dus geleverd modem>(meegeleverde) LAN-kabel< geleverde tv-decoder>(meegeleverde) HDMI-kabel>tv-toestel.

Zo ja, dan ligt het dus niet aan KPN, maar moet je de oorzaak elders zoeken.

 


@JanD Dan doet ie het goed. Maar hij deed altijd goed in de setup zoals ie was, alleen ben ik van een Mediabox naar de tv-decoder van KPN gegaan - en nu is het niet meer goed werkende. Zou dus zeggen dat KPN er iets mee te maken heeft.


Hallo @Noudje85 , het zou kunnen dat die apparaten die het niet (goed) meer doen nog de oude IP-ranges gebruiken van Ziggo. KPN gebruikt andere IP-ranges en moeten jouw apparaten misschien even een fabrieks-reset hebben zodat ze weer als nieuw uit de doos zijn en dus ook als zodanig weer opnieuw installeren.

 


@JanD Die reset - ga ik nu proberen. 


De reset maakt niets uit. 


Het lijkt erop dat de router/ modem, de Box 12 interfereert met de bluetooth subwoofer van de JBL-set. Hij drukt het signaal van de bluetooth gewoon weg met zn wifi. 

Wat is een mogelijkheid om dit te voorkomen? Ik heb in de settings de Wi-Fi van 2.4 Ghz op 1 kanaal gezet, net als die van de 5 Ghz. 

Wat zie ik ik over het hoofd? 

Ik kan de subwoofer niet met een kabel aansluiten.


Hoi @Noudje85 . Begrijp ik nu goed dat je 2,4 en 5Ghz gescheiden hebt?