Skip to main content
Beantwoord

Gesproken ondertiteling uitzetten bij opname

• January 2, 2026
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Als dit iets is dat een paar maanden geleden heeft gespeeld en opgelost zou zijn, dan vraag ik me af waarom wij die irritante stem nog steeds hebben bij opnames van vorige week.

Of is er weer een update geweest waarbij dit weer is aangezet?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door PeterG

Talk back doet niets tijdens een tv uitzending. Maar wel als je door het menu van de losse TV+ ontvanger manoeuvreert. ​@Wenster .

Je kunt het op je TV+ ontvanger uitzetten door enkele seconden de 5 ingedrukt te houden. Je komt dan in het menu item Talk Back.

Maar heb steeds last van gesproken ondertiteling.

Gesproken ondertiteling, alleen via NPO, gaat écht via de kanalen 191, 192 en 193. Gebruik de kanalen 1, 2 en 3 als je geen GOS op de NPO zenders wilt.

!! Via de zoekfunctie (op bv mobiel) krijg je ook de resultaten van de GOS kanalen. Het staat er héél klein bij bij het logo. Dus zeer opletten. Je programmeert opnames dan al heel snel van de verkeerde kanalen voor NPO 1,2 en 3.

Ik gebruik altijd gewoon de gids, want dan is de kans dat je op die 19x kanalen komt uitgesloten. Tenzij je het heel bewust doet.

TIP om op mobiel de GOS niet bij de zoekresultaten te krijgen. Selecteer gewenste zenders als favorieten. Dit doe je via het hartje in de GIDS. Daarna in de gids bovenaan kiezen voor weergave van alleen de favorieten. De gos kanalen komen dan ook niet bij de zoekresultaten.

Eenmaal opgenomen is gos niet uit te zetten bij een opname.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 2, 2026

Talk back doet niets tijdens een tv uitzending. Maar wel als je door het menu van de losse TV+ ontvanger manoeuvreert. ​@Wenster .

Je kunt het op je TV+ ontvanger uitzetten door enkele seconden de 5 ingedrukt te houden. Je komt dan in het menu item Talk Back.

Maar heb steeds last van gesproken ondertiteling.

Gesproken ondertiteling, alleen via NPO, gaat écht via de kanalen 191, 192 en 193. Gebruik de kanalen 1, 2 en 3 als je geen GOS op de NPO zenders wilt.

!! Via de zoekfunctie (op bv mobiel) krijg je ook de resultaten van de GOS kanalen. Het staat er héél klein bij bij het logo. Dus zeer opletten. Je programmeert opnames dan al heel snel van de verkeerde kanalen voor NPO 1,2 en 3.

Ik gebruik altijd gewoon de gids, want dan is de kans dat je op die 19x kanalen komt uitgesloten. Tenzij je het heel bewust doet.

TIP om op mobiel de GOS niet bij de zoekresultaten te krijgen. Selecteer gewenste zenders als favorieten. Dit doe je via het hartje in de GIDS. Daarna in de gids bovenaan kiezen voor weergave van alleen de favorieten. De gos kanalen komen dan ook niet bij de zoekresultaten.

Eenmaal opgenomen is gos niet uit te zetten bij een opname.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 2, 2026

Eerst de verkeerde gementioned. Ik bedoel dus ​@Gertje69 . Zie mijn reactie hierboven.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2026

@PeterG 

Je hebt helemaal gelijk. 

Het is inderdaad bij het opnemen niet goed gegaan.