Skip to main content

Wij willen onze Chromecast zo instellen op de camping zonder WiF(betaald) vd camping maar met mobiele gegevens (Onbeperkt data abonnement) 

Ik heb een Samsung Galaxy  A50.

Krijg het niet voor elkaar om alsnog verbinding te leggen tussen telefoon en de Chromecast om dan onze ITV-Online van KPN te kijken. 

Het zou moeten zijn dat ik eerst thuis (Wel WiFi) eea moet instellen, maar kom er helemaal niet meer uit.

Heeft iemand een link, of een goed stappenplan waarmee het wel zou moet?

Wellicht heb je hier wat aan.  Ik begrijp dat het niet met iedere chromecast kan. Hou er rekening mee dat streamen best wat data kost en je dus vaak bij moet bestellen ondanks dat het onbeperkt is.


Hallo @Frank.1969 , als de camping wifi van KPN heeft kun je daar als klant van KPN gratis gebruik van maken.

 


Hallo @Frank.1969 , als de camping wifi van KPN heeft kun je daar als klant van KPN gratis gebruik van maken.

 

 

Zie ook hier. 


Zet op jouw telefoon een wifi hotspot op en verbindt de chromecast en een andere telefoon/tablet met die wifi hotspot. Op de andere telefoon/tablet kan je dan casten naar de chromecast.


Het kan ook met 1 telefoon. Gewoon casten van het toestel met de hotspot.


Het kan ook met 1 telefoon. Gewoon casten van het toestel met de hotspot.

Volgens mij gaat dat niet immers de telefoon is niet met de wifi van zijn eigen hotspot verbonden.


Het kan ook met 1 telefoon. Gewoon casten van het toestel met de hotspot.

Volgens mij gaat dat niet immers de telefoon is niet met de wifi van zijn eigen hotspot verbonden.

Dat hoeft ook niet. De Chromecast verbindt met de hotspot. Dat is voldoende. Ik gebruik het op die manier al een paar jaar.


Kan ik dan, aangezien wij GEEN GRATIS wifi hebben, een hotspot maken op mijn data van KPN. Zie meerdere antwoorden staan. Wat is er dan werkelijk mogelijk met het doorsturen van data naar een hotspot, welke dit signaal dus weer overbrengt naar een wifi punt wat dan ook wordt opgepikt door de chromecast. En dan dus voor 1 telefoon.


Normaal gesproken gebruik je 2 mobieltjes. Op de ene zet je de hotspot aan. Deze zend dan dus een WiFi netwerk uit. Daar koppel je de 2de mobiel op aan. Daarna koppel je daar ook de Chromecast aan.

Mobiel 1 doet dus hetzelfde als wat thuis de Experiabox/KPN Box doet.

Mobiel 2 kan overigens ook een laptop of tablet zijn.


Normaal gesproken gebruik je 2 mobieltjes. Op de ene zet je de hotspot aan. Deze zend dan dus een WiFi netwerk uit. Daar koppel je de 2de mobiel op aan. Daarna koppel je daar ook de Chromecast aan.

Precies, met alleen een mobieltje als hotspot en een Chromecast zal het niet gaan werken.


Ik dacht dat de Chromecast wel een gastennetwerk functie heeft. Misschien is daar iets mee mogelijk. 

Ik heb zelf een Chromecast. Al maanden. Maar hij zit nog in de doos 😁


Ik dacht dat de Chromecast wel een gastennetwerk functie heeft. Misschien is daar iets mee mogelijk. 

Nee, dat werkt niet omdat de iTV app van KPN dat niet ondersteunt.


Normaal gesproken gebruik je 2 mobieltjes. Op de ene zet je de hotspot aan. Deze zend dan dus een WiFi netwerk uit. Daar koppel je de 2de mobiel op aan. Daarna koppel je daar ook de Chromecast aan.

Precies, met alleen een mobieltje als hotspot en een Chromecast zal het niet gaan werken.

Ik heb zojuist even een Chromecast aan de hotspot van mijn Android telefoon gekoppeld en op die telefoon de iTV app gestart.

Tot mijn (positieve) verbazing kon ik vanuit de iTV app casten naar de Chromecast.

 

Voor het koppelen van de Chromecast aan de hotspot moest ik wel een tweede telefoon/tablet gebruiken immers ik kan niet tegelijkertijd de hotspot en "gewone" wifi aan hebben staan.