Skip to main content

Ik had al een HBO account en las dat je dat dan kan koppelen aan Kpn. Ik helemaal blij. Nou niet dus! 

 

Ik betaal 2,50 per maand voor mijn HBO max account en ik kan het alleen overzetten als ik het 3 dubbele ga betalen dus 8 euro per maand.

 

3 dagen bezig geweest met alle stappen die online door Kpn daarop zijn gezet en gebeld 2x (eerste keer werd er na 5 minuten in de wacht gewoon opgehangen) dus mocht nog een keer 6 minuten in de wacht staan. Jeeeej want heb xoveel tijd over. 

 

Krijg ik eindelijk iemand aan de telefoon die wist niet waar ik het over had. Staat op de KPN site maar oké. 

Lang verhaal kort het kan niet behalve als ik 8 euro ga betalen. Heel slecht dit weer. 

 

Bedankt!

Je hebt HBO Max zeker afgesloten tijdens de eerste maand waarin het in Nederland beschikbaar kwam zeker? Dan heb je vermoedelijk het HBO Max actietarief met 50% korting. Nieuwe HBO Max abonnementen zijn ook bij HBO Max zelf €8 euro.


Maar waarom zou je de betaling (!) van HBO dan via kpn willen laten lopen??? 😮🤔.

Lekker laten zoals het is. Ben je dus wat goedkoper uit.


Peter heeft helemaal gelijk. Het grote verschil is dat HBO Max dan ook op je KPN factuur komt, maar voor de rest werkt HBO Max precies hetzelfde en zul je ook met de HBO gegevens in moeten loggen etc.


@Krissssss 

Als je al een HBO Max abonnement hebt, kan je die op de KPN tv decoder Arris 5202 of DIW7022 aanmelden met de gebruikersnaam en wachtwoord wat je al hebt.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 


Het koppelen van HBO aan KPN, betekend enkel dat de facturatie via de maandelijkse rekening van KPN loopt. Als je nu al een eigen HBO max abonnement hebt voor het kortingstarief dat zij destijds aanboden is er geen meerwaarde om dit over te zetten naar de dienst van KPN @Krissssss

Gekoppeld aan KPN betekend niet dat dat de enige manier is om de app te gebruiken op KPN apparatuur. Daarvoor is het overzetten dus ook niet nodig. 


Dus als ik het goed begrijp, is iedereen, die

  • net als Krissss en ikzelf, destijds gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om een levenslange korting te krijgen voor HBOMax en nu maandelijks 3,99 aan HBO betalen
  • graag HBOMax, net als Netflix, via de overzichtspagina favoriete apps op hun tv willen kunnen opstarten

wordt niet alleen geconfronteerd

  • met een verdubbeling van de maandelijkse kosten 
  • maar zijn bovendien ook nog eens hun levenslange korting kwijt

dat kan toch niet de bedoeling zijn?

 


graag HBOMax, net als Netflix, via de overzichtspagina favoriete apps op hun tv willen kunnen opstarten

Daarvoor hoeft u geen HBO bij KPN te nemen. Dat kan ook gewoon met uw huidige HBO abonnement. 


@Max22 

Zoals @Nick83 al aangeeft, het enige wat je nodig hebt is een gebruikersnaam en wachtwoord.

Waar je het abonnement hebt afgesloten is niet belangrijk.

 

Via KPN betekend dat je alleen via KPN betaald, de rest gaat zo wie zo via de streamingdienst zelf.

Dus je hoeft absoluut geen abonnement via KPN af te sluiten. 

 


Dank voor jullie reacties Nick83 en joop2011

Als, zoals joop aangeeft, "via KPN" zou betekenen dat de kosten niet meer worden gefactureerd door HBO maar door KPN, en er dus feitelijk niets verandert, dan snap ik de tekst op deze pagina https://www.kpn.com/televisie/pakketten/hbomax.htm niet. Daarop is n.l. helemaal onderaan in het rechter tekstvak het volgende te lezen:

Heb je al HBO Max?
Maar betaal je liever alles op 1 factuur? Zet HBO Max dan over naar KPN. Dat doe je in MijnKPN.

Let op: zet je het over naar KPN? Dan krijg je van HBO Max geen korting meer.

 


graag HBOMax, net als Netflix, via de overzichtspagina favoriete apps op hun tv willen kunnen opstarten

Daarvoor hoeft u geen HBO bij KPN te nemen. Dat kan ook gewoon met uw huidige HBO abonnement. 

Hoi Nick

Mijn TV is gedateerd. Ik kan HBO Max weliswaar via mijn AppleTV streamen, maar is omslachtig.

Voor mij zou HBO Max in de overzichtspagina naast Netflix, YouTube, NPO, Prime, Videoland en Xite dus heel veel uitkomst bieden.

 


@Max22 

 

Als je HBO Max al via HBO Max hebt lopen, dan kan je dat gewoon zo laten.

 

Als je alles via 1 factuur wilt hebben (KPN is dan een tussenpersoon voor de facturatie (meer niet)).

Dan moet je het via HBO max opzeggen.

Als het abonnement is beëindigd, kan je het via KPN nemen. 

En na het activeren via de KPN site, kan je dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken. 


Mijn TV is gedateerd. Ik kan HBO Max weliswaar via mijn AppleTV streamen, maar is omslachtig.

Voor mij zou HBO Max in de overzichtspagina naast Netflix, YouTube, NPO, Prime, Videoland en Xite dus heel veel uitkomst bieden.

 

Beste @Max22 

Ik weet niet welke KPN tv decoder je hebt, maar als dat niet de nieuwste is, dan is misschien overstappen op de nieuwe met het nieuwe KPN abonnement KPN tv+  een idee.

Zie ook hier.

Dan krijg je een KPN tv decoder DIW7022, een Android box, waar je alle apps op kan afspelen. 

 

Meestal ben ook nog eens goedkoper uit. 


@Max22

 

Als je HBO Max al via HBO Max hebt lopen, dan kan je dat gewoon zo laten.

Als je alles via 1 factuur wilt hebben (KPN is dan een tussenpersoon voor de facturatie (meer niet)).

Dan moet je het via HBO max opzeggen.

Als het abonnement is beëindigd, kan je het via KPN nemen. 

En na het activeren via de KPN site, kan je dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken. 

 

Dan ben ik dus mijn korting kwijt en betaal 2x zoveel


Mijn TV is gedateerd. Ik kan HBO Max weliswaar via mijn AppleTV streamen, maar is omslachtig.

Voor mij zou HBO Max in de overzichtspagina naast Netflix, YouTube, NPO, Prime, Videoland en Xite dus heel veel uitkomst bieden.

 

Beste @Max22 

Ik weet niet welke KPN tv decoder je hebt, maar als dat niet de nieuwste is, dan is misschien overstappen op de nieuwe met het nieuwe KPN abonnement KPN tv+  een idee.

Zie ook hier.

Dan krijg je een KPN tv decoder DIW7022, een Android box, waar je alle apps op kan afspelen. 

 

Meestal ben ook nog eens goedkoper uit. 

 

Dank voor de tip Joop!


@Max22

 

Als je HBO Max al via HBO Max hebt lopen, dan kan je dat gewoon zo laten.

Als je alles via 1 factuur wilt hebben (KPN is dan een tussenpersoon voor de facturatie (meer niet)).

Dan moet je het via HBO max opzeggen.

Als het abonnement is beëindigd, kan je het via KPN nemen. 

En na het activeren via de KPN site, kan je dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken. 

 

Dan ben ik dus mijn korting kwijt en betaal 2x zoveel

 

Ik bedoel, als je de facturatie via KPN wilt laten lopen, dan moet je HBO dus eerst opzeggen.

En dan ben je inderdaad je mooie korting kwijt.

Mijn advies, niet doen.

 

Maar mijn andere tip is misschien wel iets voor je, KPN tv+ abonnement.