Skip to main content

Als ik HBO Max wil toevoegen aan mijn internetabonnement als entertainmentoptie, krijg ik er gratis een glasvezel upgrade bij. Maar die hoef ik dus niet. Ben tevreden met huidige verbinding en snelheid en heb dus geen behoefte om m’n abonnement aan te passen. Het is niet mogelijk om de optie glasvezelupgrade uit de winkelmand te verwijderen. Betekent dit dat ik HBO dus beter buitenom mijn KPN-abonnement kan regelen? Of weet iemand een slimme workaround :-)

Hallo @Sabriyootje de slimste ‘workaround’ is de gratis glasvezeloptie er wèl bij te nemen. De koperverbinding blijft niet eeuwig en in gebieden waar nu minimaal 3 jaar glasvezel in de wijk ligt wordt vanaf volgende week de eerste koperlijnen  afgeschakeld.

Dus op een gegeven moment moet je wel.

Qua kosten blijft het gelijk. Je hebt bij koper een snelheid TOT, afhankelijk van de afstand tot de centrale, hoe verder weg, hoe langzamer.

Bij glasvezel heb je werkelijk de snelheid waar je een abo op hebt, dus zeg maar 50Mbit/s is ook 50Mbit/s en de uploadsnelheid is gelijk aan de downloadsnelheid, terwijl bij koper de upload meestal ongeveer 10% van de downloadsnelheid is.

Succes met je beslissing.

 


😀 Bedankt!