Skip to main content

Dit betreft een vraag voor een cliënt van mij.

Op zijn tv ontvanger is door een vriend een Netflix account ingelogd in het verleden. Deze is nu geblokkeerd door een pincode en de heren hebben door omstandigheden geen contact meer met elkaar. 

Nu willen we graag zijn eigen Netflix account op zijn kastje zetten maar we krijgen met geen mogelijkheid het oude account er vanaf. Overal staat steeds dat je via de Netflix instellingen moet uitloggen maar dat kan niet door de pincode. 

Wat hebben we gedaan:

  • Stroom van ontvanger af. 
  • Software opnieuw installeren
  • Frisse start (fabrieksinstellingen)

Het bijzondere is dat alles lijkt te resetten met de bovenstaande acties behalve de Netflix app, deze blijft het oude account onthouden. 

Hoe krijgen we het account er af zodat we zijn eigen account kunnen inloggen?
Hij betaald hier inmiddels al maanden voor zonder er gebruik van te kunnen maken. 

 

Als extra actie heb ik gedeeltelijk de pincode kunnen omzeilen door de taalinstelling aan te passen, je kan niet bij de account instellingen maar wel iets (raars) kijken, dit komt bij de oude vriend in zijn “verder kijken lijst”. Wellicht dat hij dan alle apparaten laat uitloggen vanuit zijn profiel. 

Accountinstellingen wijzigen via de website:

https://www.netflix.com/nl/login


Het is iemand anders zijn account...

Als ik kon inloggen was er geen probleem. 


Het is iemand anders zijn account...

Als ik kon inloggen was er geen probleem. 

 

Gelukkig kan je een account van iemand anders niet aanpassen.

Gelukkig niet. 😉

 


hieronder soortgelijke problemen met oplossingen:

 

 


Het is iemand anders zijn account...

Als ik kon inloggen was er geen probleem. 

 

Gelukkig kan je een account van iemand anders niet aanpassen.

Gelukkig niet. 😉

 

Inderdaad, dat zou ook vervelend zijn. Maar wel fijn als je een account op z'n minst van je kpn ontvanger af kan krijgen. Nu kan het eigen account niet worden gebruikt. 

Ik hoop maar dat de persoon van wie het account is ziet dat we iets hebben "gekeken" ( kids genre heel kleurrijk en opvallend) en dan alle apparaten uit logt ofzo.. 


Hi @Snice, welkom hier. 

Dit is mogelijk. Als de Netflix app geopend is klik je op het linker pijltje op je afstandsbediening. Dan kom je in het menu terecht. Helemaal onderaan selecteer je “Ondersteuning” en daarna “Uitloggen”. 

Daarna kan er weer ingelogd worden met een ander account. 

Lukt het zo? 


In de Telegraaf vandaag een artikel dat Netflix een proef gestart is om misbruik van gedeelde accounts tegen te gaan, mede-accountgebruikers die op een ander adres wonen moeten dan een bijdrage van ongeveer €3 per maand per gedeeld account gaan betalen anders volgt afsluiting van het oneigenlijk gedeelde account.

De proef loopt ergens in Zuid-Amerika.

 


In de Telegraaf vandaag een artikel dat Netflix een proef gestart is om misbruik van gedeelde accounts tegen te gaan, mede-accountgebruikers die op een ander adres wonen moeten dan een bijdrage van ongeveer €3 per maand per gedeeld account gaan betalen anders volgt afsluiting van het oneigenlijk gedeelde account.

De proef loopt ergens in Zuid-Amerika.

 

Klopt, ik las een tijdje geleden over het Netflix delen van accounts op AD. Met de komst van de populaire diensten van Disney en HBO vraag ik me wel af of ze dit door zullen zetten. 🤷