Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de tv-zenders opzeggen maar de TV+ Box behouden voor streaming?

• August 25, 2025
  • 6 reacties
  • 96 keer bekeken

Hoi,

Ik wil mijn abonnement wijzigen en de tv zenders er uit gooien. Ik krijg echter geen optie om de mediabox te behouden voor streaming. Hoe kan ik dit regelen? 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Annehoog, welkom op de community. Via een terugbelafspraak kan een collega samen met jou kijken naar het wijzigen van het abonnement. Geef daarbij aan dat je daarmee wilt verlengen, dan kunnen ze de opties met je bekijken. De online verlengoptie geeft je de mogelijkheid om het huidige abonnement wat je hebt te behouden, dus inclusief alle tv-zenders. 

Ik weet niet wat voor tv je hebt, als het een smart tv is kan je de apps van streamingdiensten daar meestal ook direct op installeren. Dan heb je helemaal geen extra kastje (en kosten) nodig, dat zou het meest ideale zijn, mits je zo'n tv hebt natuurlijk.

6 reacties

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

@Annehoog waarom zou je deze willen houden. Koop een Google TV, Google Chromecast of Apple TV. Net zo goed of beter. KPN heeft niet een internetabonnement met een mediabox zonder televisie abonnement. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 25, 2025

Je kunt inderdaad de TV+ DIW7022 streaming only nemen. Maar een eigen streaming apparaatje heb je er afhankelijk van de prijs al in 1½ jaar uit op die € 3,50 per maand. 

https://www.kpn.com/televisie/kpn-tv-alleen-streamen

Ik denk dat je het best even kunt bellen met kpn 0800-0402. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

We moeten juist even bezuinigen wil even geen apparaat moeten kopen. Maar bij het verlengen van het abonnement met verlengingskorting kan ik dus nergens die streaming optie vinden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 25, 2025

We moeten even bezuinigen 

Maar dan zul je wel abonnement(en) op streaming diensten moeten hebben en dat loopt ook flink in de papieren. 

TV+ met zenders 12,50, zonder 3,50. Een streaming dienst eruit is al meer dan die 9 euro. 

Kastje zonder tv zenders heb je anders ook niks aan.

Ik denk dat je het best even kunt bellen met kpn 0800-0402.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Een andere vraag, is het mogelijk met streaming-only abonnement mogelijk, exclusieve streamingsdienst zoals BBC NL+ te gebruiken? Zonder abonnement (KPN ontvanger) is niet mogelijk.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Hoi ​@Annehoog, welkom op de community. Via een terugbelafspraak kan een collega samen met jou kijken naar het wijzigen van het abonnement. Geef daarbij aan dat je daarmee wilt verlengen, dan kunnen ze de opties met je bekijken. De online verlengoptie geeft je de mogelijkheid om het huidige abonnement wat je hebt te behouden, dus inclusief alle tv-zenders. 

Ik weet niet wat voor tv je hebt, als het een smart tv is kan je de apps van streamingdiensten daar meestal ook direct op installeren. Dan heb je helemaal geen extra kastje (en kosten) nodig, dat zou het meest ideale zijn, mits je zo'n tv hebt natuurlijk.