Skip to main content

Hoi allemaal

Ik heb KPN  en al een oudere plasma toestel van Pioneer 22 jr oud,  , waar ik nog zeer tevreden mee ben, kleuren top  maar hoe kan ik HBO  en videoland krijgen op tv?? Had videoland van KPN maar toch niet hetzelfde waar ik nu op kijk ( tablet)

Help mij, gr  van een onnozele gans 😄😄

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Mannie van der Veen,

Videoland kan je bij KPN nog steeds op je tv kijken, als je daar een geschikte KPN tv-ontvanger voor in huis hebt. Ga via het menu op je tv-ontvanger naar films > Videoland of naar series > Videoland. Zie je Videoland daar niet bij staan? Zou je dan willen kijken of je wellicht een verouderde ontvanger hebt die je om kunt ruilen?

HBO Max kan je niet kijken via de tv-ontvanger, wél is het mogelijk om een Chromecast te gebruiken om het beeld via de HBO Max app naar je tv te sturen. Dat laatste kan echter alleen als je tv daar geschikt voor is


Als aanvulling op Maj: Als je 22 jaar oude plasma TV wel een vrije HDMI poort heeft kan je daar de Chromecast aan hangen en zowel Videoland als HBO Max (en elke andere streamingdienst) via je tablet naar toe streamen.

Maar zoals gezegd: Videoland zit ook als app op je decoder en dat is tegenwoordig dezelfde als op je tablet (tenzij je decoder dus te oud is).

Heb je een Apple tablet of telefoon dan kan je een ook Chromecast gebruiken maar een Apple TV mediaspeler werkt dan waarschijnlijk beter. Wel is een Apple TV speler aanzienlijk duurder dan een Chromecast.

De meest standaard Google Chromecast (HD) van 2018 is nog steeds te koop voor 35 euro. De modernere versie met eigen afstandsbediening rond de 75 euro.

Apple TV speler vanaf 160 euro.


Hoi allemaal

Ik heb KPN  en al een oudere plasma toestel van Pioneer 22 jr oud,  , waar ik nog zeer tevreden mee ben, kleuren top  maar hoe kan ik HBO  en videoland krijgen op tv?? Had videoland van KPN maar toch niet hetzelfde waar ik nu op kijk ( tablet)

Help mij, gr  van een onnozele gans 😄😄

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

 

Plasma tv's zijn super energieslurpers. 

Misschien is, na 22 jaar, leuk om eens een nieuwe tv te kopen?

Bijvoorbeeld OLED, omdat ook bij OLED het zwart perfect is. 

Verder sluit ik me aan bij @Ward_ 

 

P.S.

Welke KPN tv decoder heb je?

En welke Experiabox? 


Pas nog iemand met een 20 jaar oude Panasonic Plasma geholpen met een chromecast 3. Werkt perfect op de hdmi ingang. Heeft je tv ook usb dan voor de voeding de chromecast daar óók insteken. Is ie uit als de tv uit is.

Met de '’chromecast 4 met Google-TV'’ ben je minder afhankelijk van tablet, smartphone of casten v.a. laptop. De versie 4 heeft Android-TV aan boord. Daar kan je apps direct opzetten en met het afstandsbedieninkje gebruiken.