Skip to main content

Ik heb talloze keren geprobeerd om VIAplay als app te installeren op mijn mobile. Ik heb een abonnement op viaplay via KPN. Op de TV werkt het prima.

Bij VIAplay kennen ze mijn email adres niet. Als ik naar het scherm ga waar ik eerst kan aangeven dat mijn provider KPN is wordt gevraagd om 2 KPN ID's. Ik kan deze twee ID's nergens vinden. Ook niet in mijn email voor het afsluiten van het VIAplay abonnement.

Ook heb ik al eens een klacht ingediend en daar schoot ik totaal niets mee op.

Nog 1 poging dan: hoe krijg ik VIAplay app op mijn mobile actief? Lujt dat me de ID's? En zo

 ja, waar vind ik de gevraagde Service ID's. 

Gert

Hoi @Gert Mossink 
Je moet helemaal niet bij ViaPlay zijn.
Als je de app in de appstore of googleapps  download dan kun je gewoon dezelfde gegevens invullen die je bij de KPN invult

Ook kun je de viaplay app op je tv instellen met de KPN gegevens.


hallo huistijger,

dank voor je reactie. 
ik heb alles wel zo’n beetje 5x geprobeerd om de app op mijn iPhone aan de praat te krijgen. De app herkent mijn e-mail adres niet dat ik ook gebruik voor de Viaplay app op mijn ‘tv’. Op mijn tv werkt de viaplay app prima, niks geen gedoe. Maar op mijn iPhone krijg ik het niet geopend. Op de Viaplay site kom ik de vraag over de twee service id’s tegen. Ik dacht dat dat de oplossing. Maar de service id’s kan ik niet vinden.

nb hulp vanuit KPN bracht tot nu toe ook niets. Zij verwijzen erg makkelijk naar Viaplay.  Best bizar trouwens want ik neem de dienst bij KPN af…


 

nb hulp vanuit KPN bracht tot nu toe ook niets. Zij verwijzen erg makkelijk naar ViaPlay.  Best bizar trouwens want ik neem de dienst bij KPN af…

 

Nee, je neemt de dienst af van ViaPlay.

KPN is in dit geval alleen het tussenstation voor de betaling.

 

ViaPlay bepaalt wat wel en niet mag.

Daar heeft KPN, Ziggo, etc. helemaal niets over te zeggen.

Dat is ook zo bij Disney+, Netflix, etc. 

 

Zie hier hoe en waar je ViaPlay kunt kijken.

 

Op mijn Android apparaten en op de Smart tv bij mij werkt alles goed. 

Misschien ligt het aan de app op de iPhone?? Verwijder hem eens en installeer de app opnieuw, soms werkt dat. 


Dank voor het antwoorden op mijn ‘probleem'.  Ze gaan een beetje aan de vraag voorbij.

De enige vraag die ik heb is: waar vind ik de service ID's 1 en 2 van KPN die ik moet gebruiken om mijn VIAplay account bij VIAplay te activeren. Meer vraag ik niet. Het verstrekken van KPN ID's lijkt mij een KPN probleem en geen VIAplay probleem.

Toegang tot VIAplay (streaming F1), geleverd door KPN, en mijn smart tv hebben elkaar wel gevonden en KPN factureert braaf, maar is vergeten mijn gegevens door te geven aan VIAplay waardoor ik bij VIAplay NIET HERKENT wordt. Zo simpel is het eigenlijk. 


Een "KPN ID" is een emailadres en wachtwoord waarmee u kunt inloggen op MijnKPN. Dat verstrekt KPN niet. Dat moet u zelf hebben.

Kunt u inloggen op MijnKPN? Ziet u dan de facturen van uw thuisabonnement? 


Dank voor de reactie.

Als je op viaplay site kijkt kun je (na enkele tussenstappen) inloggen door te kiezen via welke organisatie je VIAplay afneemt. Daar kies ik uiteraard KPN uit het lijstje. En ga verder. Daar heb ik bij de invulkaders deze beide ID's gebruikt. Dat mocht helaas niet baten. 

De zoek tocht naar welke ID's dan wel is er een van het kastje naar de muur…. maar ik kom er wel (een keer) uit.

Ik kan uiteraard inloggen op mijnkpn en ik kan alles bekijken en zien wat ik wil..


Ik kan uiteraard inloggen op mijnkpn en ik kan alles bekijken en zien wat ik wil..

En als je dat inlog e-mailadres en wachtwoord gebruikt dan moet het werken


Nee, dat doet het niet, werken, beste huistijger.

Inmiddels heb ik, in goed overleg met mijn contactpersoon bij KPN, mijn viaplay account bij KPN beëindigd. Er was geen betere optie meer voor handen.

PS een opmerking over dienstverlening en ergens voor betalen (daar lijkt wat misverstand over te zijn en iedereen heeft recht op zijn/haar mening): Als ik bij de blokker iets koop en het werkt niet ga ik terug naar de blokker en niet naar Philips.

Dus: KPN belooft iets met het aanbod van VIAplay, ik betaal daarvoor aan KPN en KPN maakt wat ze belooft (en ik heb gekocht) niet waar. Wie moet het dan herstellen? Juist: KPN.