Skip to main content

Hoe krijg ik Viaplay op mijn Samsung tv

Hallo @John 2 ,

Viaplay is alleen te bekijken via hun app. De app is nog niet vanaf 1 maart op de tv ontvangers te zien. Heb je een SmartTV, dan is deze pas 1 maart te downloaden in de AppStore van iOS en Android. Heb je de abonnement via KPN afgesloten dan zullen sommige sporten lineair worden uitgezonden op kanaal 225. Maar heb je een abonnement bij ViaPlay zelf afgesloten, dan werkt kanaal 225 niet. 

Voor meer informatie zie ook het topic over Viaplay


Hij staat in de app store van je Samsung TV.


Daar vindt ik hem dus niet


Ik heb ook een Samsung en hij staat toch echt in de app store. Even vergrootglas gebruiken en '’via'’ intypen.

 


App store gevonden maar bevat geen Viaplay


Mogelijk is jouw TV te oud. 

Je kijkt naar Viaplay met de Viaplay app op de volgende apparaten: 

  • Smart TV
    •  LG 2016 en nieuwer
    • Samsung 2016 en nieuwer
    • Android TV – Sony 2015 en nieuwer
    • Android TV – Philips 2015 en nieuwer
    • Android TV – TCL 2018 en nieuwer

Dus op een Samsung tv van voor 2016 kan ik het vergeten?


Ja, dat klopt. (Mijn eigen TV is ook te oud.) 

Je kunt natuurlijk wel op een andere manier naar Viaplay kijken. 

Je kijkt naar Viaplay met de Viaplay app op de volgende apparaten: 

  • Smart TV
    •  LG 2016 en nieuwer
    • Samsung 2016 en nieuwer
    • Android TV – Sony 2015 en nieuwer
    • Android TV – Philips 2015 en nieuwer
    • Android TV – TCL 2018 en nieuwer
  • Google Chromecast of Apple TV 
  • PC, laptop of Macbook 
  • Smartphone & tablet (IOS of Android OS) 
  • Playstation 4/5 en Xbox One
  • KPN tv-ontvanger: Viaplay Xtra op kanaal 225 (tijdelijk)
    • Let op! Viaplay Xtra is alleen beschikbaar voor Viaplay bij een KPN abonnement.

Ik heb ook een Samsung en hij staat toch echt in de app store. Even vergrootglas gebruiken en '’via'’ intypen.

 

 

Hoi @PeterG 

Ik ben bang dat zijn Samsung ouder is dan 2016.

Jij hebt denk ik een mooie moderne Samsung. :wink:

Zie ook hier.


Dus op een Samsung tv van voor 2016 kan ik het vergeten?

 

Met een Chromecast kan je er weer een moderne Smart tv van maken. :wink:


 

Ik woon in Frankrijk, heb een nieuwer type Samsung, de Viaplay app gevonden(de Scandinavische versie) proberen in te loggen maar dat gaat niet. Is er vanuit het buitenland een Nederlandse app te downloaden op mijn TV? Of is de enige mogelijkheid Chrome Cast?


@Hansorelli 

Heb je de Nederlandse app op je smartphone of tablet? Dan mag je die casten met een chromecast V3 !

Want alleen apps voor tabletten en smartphone 's ( en via laptops) mag in de hele E.U. internationaal gebruikt .

In een smart-tv of een streaming apparaat ga je buiten Nederland niet de voor Nederland bedoelde ViaPlay krijgen. 

Abonnement kan ook alleen met NL IBAN. Tenzij je gaat delen met iemand die in Nederland ViaPlay heeft. Dan is dat zeker geen probleem. 

Volgens mij kan je in je phone alleen de NL app krijgen met Nederlandse sim.

Met een niet Nederlandse app werkt een Nederlands Abonnement ook niet. 


Bedankt Peter! Ja ik heb een nederlandse app. Heb gisteren 4 mensen van KPN aan de telefoon gehad, zij vertelden me dat ik de app van VIAPLAY hier direct op mijn Samsung zou moeten kunnen kijken. Het internet is bij ons niet zo goed dus Chromecast stopt er om de haverklap mee. 


Ik heb trouwens geen Chromecast C3 maar stream via de ingebouwde “steamer” van mijn Samsung. Zou het beter gaan met de Chromecast? Ik heb een Iphone. Of kan ik dan beter Apple TV nemen?


Ik heb ook een redelijk recente Samsung maar welke '’streamer'’ gebruik je dan? 

Iedereen weet dat ik  op zijn zachtst gezegt geen fan ben van het fruitmandmerk. Dus wat iPhone danwel Apple TV kan ik je niet adviseren, behalve dan dat ik die laatste voor dát doel véél te duur vind (en is). Maar dat is alles van de fruitmand. Besos laat niet voor niks een privéjacht van 10-tallen miljoenen bouwen. In Rotterdam, dat dan weer wel.

De stream van Viaplay F1 is 1080 p50 ; 5 Mb/s. Zowel via de Viaplay in je tv (wat dus in Frankrijk niet beschikbaar is) , als via Chromecast. Enige verschil is dat de Chromecast met wifi móet en je tv met wifi kán. Apple TV, een boxje, heeft vlgs mij wél een LAN poort.

W.b. de Apple TV box: ook de Viaplay app die je daarop kan zetten, in Frankrijk, werkt niet met de NL inlog. Mogelijk kan een iPhone wel casten naar die Apple TV box?


Bedankt voor je antwoord! 
 

je vraagt welke streamer ik gebruik naar mijn Samsung. Dat is mijn iPhone toch? Ik begrijp het niet helemaal. Zit er een ingebouwde Chromecast in mijn TV? Of kan ik beter een Chromecast kopen? 
 


 

 


Een Samsung tv heeft geen ingebouwde chromecast.

Waarschijnlijk cast je dan van Youtube app iPhone → Youtube app Samsung TV

Netlfix ondersteunt ook casten naar de ‘eigen' app in de tv. Dat heet het dan geen streamen overigens. Het bedrijf streamt, jij cast het van je phone naar diezelfde app in je tv. Of naar een cast-apparaatje zoals chromecast op je tv aangesloten.

Maar omdat je in Frankrijk niet de voor NL bedoelde Viaplay app op je tv kunt krijgen zal dat (casten van Viaplay in je phone naar Viaplay in je tv) niet lukken en is chromecast nodig. De versie 3 is hierbij voldoende. Want in een '’buitenland'’ (buiten NL) kan je toch de juiste Viaplay app niet op een streaming apparaat downloaden.


Nu is het me helemaal duidelijk. Bedankt voor je tijd Peter!! Ik ga een Chromecast kopen. 👍🏻