Skip to main content
Beantwoord

Hoe telefoon te koppelen aan nieuwe Soundbox?

• April 25, 2025
  • 7 reacties
  • 662 keer bekeken

Hoe kan ik mijn telefoon koppelen aan de nieuwe soundbox via Bluetooth,  zodat ik vanaf mijn telefoon kan streamen?? Ik krijg mijn telefoon niet gekoppeld. 

Bij de specificaties staat:

Je kan de KPN TV+ Soundbox als Bluetooth-speaker gebruiken als de tv is uitgeschakeld

Beste antwoord door ikheetjeff

@Ironburn Goede vraag. Ik gebruik de mogelijkheid zelf (nog) niet, maar wel even geprobeerd. In de Soundbox ga je naar Instellingen > Apparaat > Afstandbediening en Accessoires. Daarna zie je als het goed is onderstaande op je TV en kan je klikken op “Accessoire toevoegen”.

Vervolgens kom je op onderstaande scherm. Hij gaat zoeken naar bluetooth devices. Zorg dus dat je bluetooth aanstaat op je telefoon. Ik weet niet of het toeval was, maar hij vond hem pas als ik in mijn instellingen op de bluetooth pagina was.

Wanneer je vervolgens je device ziet, klik je hierop.

Foto iets bewerkt (getekend) ivm reflectie tv en privacy van gezinsleden :)

Dan gaat ie koppelen. Het is belangrijk dat je op je telefoon bij bluetooth instellingen even wacht. Je moet dan iets als onderstaande zien. 

Foto is iets bewerkt i.v.m. reflectie van tv en privacy van gezinsleden :)

Op je scherm zie je als het goed is ook “Bluetooth koppelingsverzoek”, waarna je op “Koppelen” kan klikken. Doe dat op de TV en op de telefoon.

Daarna ben je gekoppeld en kan je op Youtube iets afspelen en hoor je het geluid in de box. Dit gebeurt wanneer je de Soundbox áán hebt staan (groene LED) én wanneer die uit is (rode LED).

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 26, 2025

Hmm. Met 2 van mijn BT speakers zit er een '’koppelknopje'’ op. Met de 3de kan ik 'gewoon' koppelen als ie aan staat en niet met een ander apparaat is verbonden.

Er zal op de TV+ Soundbox mogelijk ook een knopje (fysiek of via menu) zitten om 'm in koppelstand te zetten?

Volgens mij zie ik bovenop een knopje zitten met het Bluetooth logo.

De meeste radiozenders kun je ook op de box zelf al krijgen. Via het kpn deel, maar bijvoorbeeld ook via TuneIn. Deze app zit ook standaard in de box. Daar o.a. JOE en de onlangs bij kpn verdwenen ClassicNL.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 26, 2025

@ikheetjeff 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 26, 2025

@Ironburn Goede vraag. Ik gebruik de mogelijkheid zelf (nog) niet, maar wel even geprobeerd. In de Soundbox ga je naar Instellingen > Apparaat > Afstandbediening en Accessoires. Daarna zie je als het goed is onderstaande op je TV en kan je klikken op “Accessoire toevoegen”.

Vervolgens kom je op onderstaande scherm. Hij gaat zoeken naar bluetooth devices. Zorg dus dat je bluetooth aanstaat op je telefoon. Ik weet niet of het toeval was, maar hij vond hem pas als ik in mijn instellingen op de bluetooth pagina was.

Wanneer je vervolgens je device ziet, klik je hierop.

Foto iets bewerkt (getekend) ivm reflectie tv en privacy van gezinsleden :)

Dan gaat ie koppelen. Het is belangrijk dat je op je telefoon bij bluetooth instellingen even wacht. Je moet dan iets als onderstaande zien. 

Foto is iets bewerkt i.v.m. reflectie van tv en privacy van gezinsleden :)

Op je scherm zie je als het goed is ook “Bluetooth koppelingsverzoek”, waarna je op “Koppelen” kan klikken. Doe dat op de TV en op de telefoon.

Daarna ben je gekoppeld en kan je op Youtube iets afspelen en hoor je het geluid in de box. Dit gebeurt wanneer je de Soundbox áán hebt staan (groene LED) én wanneer die uit is (rode LED).

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Ironburn is het inmiddels gelukt om je telefoon te koppelen aan de KPN Soundbox via Bluetooth?

@ikheetjeff Dank voor je duidelijke uitleg en toelichting. Heel fijn dat je dat deelt!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • April 29, 2025

Hoe kan ik mijn telefoon koppelen aan de nieuwe soundbox via Bluetooth,  zodat ik vanaf mijn telefoon kan streamen?? Ik krijg mijn telefoon niet gekoppeld. 

Bij de specificaties staat:

Je kan de KPN TV+ Soundbox als Bluetooth-speaker gebruiken als de tv is uitgeschakeld

Het beste kan je via Wifi koppelen. (Dus casten)

Ik ga ervan dat de telefoon op hetzelfde WIFI netwerk zit (Soundbox mag per UTP aangesloten zijn).

Voordeel:

Beter geluid, etc.

Telefoon loopt niet leeg (want je bent aan het casten)

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

@Vikash van KPN 

Werkt als een zonnetje. 

@ikheetjeff dank voor de heldere uitleg. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

​Daarna ben je gekoppeld en kan je op Youtube iets afspelen en hoor je het geluid in de box. Dit gebeurt wanneer je de Soundbox áán hebt staan (groene LED) én wanneer die uit is (rode LED).

Nieuwsgierig: ik denk dat de Soundbox dan gewoon aangaat, als die nog uitstond? Of hoor je dan alleen het geluid, zonder beeld?