Skip to main content

Inderdaad de ‘mediabox’ van KPN heeft ook bij ons veel problemen met Videoland v2 en Amazon en soms Netflix. Onze kleine smart TV op een andere kamer heeft hier geen last van. Wellicht toch eens tijd voor KPN om naar een andere en betere versie Mediabox te kijken. Want dit is echt waardeloos en niet relax kijken als je steeds de Mediabox moet herstarten.

Mijn excuus @Mazda2022, op de 1 of andere manier is jouw topic tussen wal en schip geraakt waardoor we hem nu -na de nieuwe reactie- pas weer zien 😬

Ervaar je deze problemen nog steeds? En hoe zit dat bij jou @Jeroentjeb?

@Marcus Muller aangezien jij niet alleen met Videoland problemen ervaart maar ook met Amazon en Netflix: zou jij je ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software opnieuw ingeladen en ik hoop dat dit bij jou voor verbetering gaat zorgen!

 

 


@Marja_ Dit heb ik al meerdere keren gedaan. Zonder enig resultaat en ook een nieuw modem geeft geen resultaat. Ik denk dat de kastjes niet meer toereikend zijn voor de apps want op een smart TV gaat het als een trein.

Mischien eens een hardware update KPN?


Jammer dat dit geen verschil maakt @Marcus Muller 😕

Ik geef je even een eigen topic, zodat we hier wat dieper op in kunnen gaan! Bij mijzelf werkt Netflix prima en datzelfde geldt voor Amazon prima, en ik heb een HMB2260 van 6 jaar oud. Het is dus niet een algemeen probleem waar jij tegenaan loopt. Daarom is het ook lastig om te achterhalen waar de problemen bij jou door veroorzaakt worden.

Zou je me meer kunnen vertellen over hoe de ontvanger precies aangesloten is op het KPN modem? Is dat via een rechtstreekse kabel, of zit daar nog iets anders tussen?


Hoi Marja_
Dank je, deze is rechtstreeks (met orginele kabel) aangesloten op een nieuw modem wat ik heb ontvangen, en heb een bandbreedte 1GB , deze klacht heb ik al eerder gemeld, heb overigens twee ontvangers en nu aan het testen met de andere.

 

 


Hoe gaat het testen met de andere @Marcus Muller? Gaat het daar wel goed mee?


Helaas niet veel verbetering, hij buffert tussentijds. En blijft dan een 1 sec hangen. Ook een andere poortuitgang van het modem heeft niet geholpen.


Had je die andere ontvanger óók in gebruik op een andere plek in huis en deed hij het daar goed? Of weet je dat niet om dat je voor apps de smart tv zelf gebruikt op de andere kamer? Zou je hoe dan ook willen testen of het bij die andere tv wél goed gaat als je de tv-ontvanger gebruikt om via de apps te kijken? Op die manier kunnen we dingen uitsluiten!