Skip to main content

Voor deelname ben ik te laat voor de app op mijn TCL tv. (Android). Ik heb een redelijk nieuwe TCL 98” maar kan de huidige KPN app niet eens installeren? Hoe zit dit? Betreft een smart tv met Android besturingssysteem. 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi ​@TCL eigenaar en welkom bij de KPN Community! 

Jammer dat de app niet te vinden is. Dat betekent dat de app niet werkt op jouw TV, dus de SmartTV app gebruiken is dan helaas geen optie. 

Er zijn gelukkig wel alternatieven. Als je kunt casten naar je TCL TV, dan kun je de TV+ App vanaf je telefoon of tablet casten naar je SmartTV. 🙂 Op die manier kun je dan wel kijken. 
Als je TV geen cast optie heeft dan kun je ook een Chromecast overwegen. Daarmee kun je dan alsnog naar de TV casten.

Hopelijk kun je daarmee uit de voeten! Zo niet, laat het gerust weten.

Ik heb het zelfde probleem , de app werkt niet, vind het van zo een groot bedrijf ,als kpn is toch tegenvallen. De odido app werkte prima. Dan straks maar weer overstappen .

Via deze link zou je 'm moeten kunnen downloaden. Dat, en ook het gebruik, kan alleen thuis op je kpn aansluiting. Ook vanaf een laptop, tablet of smartphone. Klik op [installeren op meer apparaten].

En het is wel belangrijk dat al je apparaten op hetzelfde Google Account zijn ingelogd. Ook je TV.

Op 98” inch kan het wel eens wat tegenvallen. De streams via de ontvanger zijn namelijk sowieso al beter dan die via de app. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv

Hallo ​@TCL eigenaar en ​@Sweetlakecity ,

Ik krijg meteen een flashback naar de stad waar ik ben opgegroeid: Zoetermeer!. 

Maar nu inhoudelijk: er wordt bij deze een beroep gedaan op jullie geduld. Er wordt al een tijdje flink getest met de nieuwe KPN TV+-app. Daar is versie 7.0 voldoende. Lees er meer over in dit topic: 

Desalniettemin zou de oude itv-app het wel moeten doen, tenzij er iets in de Google TV versie op dat ding niet klopt.

Hallo de oude app staat er op maar werk niet goed, hangt elke keer. Hier voor had ik odido app en die werkte prima. En als ik het goed gelezen heb hebben meer mensen hier last van.

Ik ben benieuwd hoe het er nu bij ​@TCL eigenaar voor staat. Die hebben we hier nog niet gezien. 

Hoi, ik had gereageerd maar zag mijn reactie niet terug. Ik heb wel de oude kpn app idd maar dat hapert nogal eens en de gids is drama. Casten heb ik geen zin in. Dure tv gekocht dan armoedig moeten streamen. Ik had van kpn een goede bruikbare app verwacht. Ik kon wel via usb de 8.47.01 installeren en die werkte wel prima. Echter na een update besloot kpn dat ik die niet meer kon gebruiken, jammer. 

Gezien het nummer, 8.47.01, was dit meer als zeker eigenlijk de tablet versie geweest.

De versie nummers voor de Smart-tv app beginnen met 3. .

Die zou zelfs niet tevoorschijn mogen komen in de app store op een televisie. 

En over casten gesproken. Lukt het daarmee wel? Die tv moet chromecast aan boord hebben. 

Indien casten wel lukt, hoe vind je dan de beeldkwaliteit? Dat zijn dezelfde streams als de app.

Zelfs op mijn 43" vind ik het met de ontvanger iets mooier. Dus een 98"…

Op mijn Google-TV (chromecast stick) werkt de app overigens goed.

Reageer