Skip to main content

Wat moet ik doen om npo start WEL te kunnen zien?

Hoi @Begem53 
Als je een smart TV hebt kun je de app ook op je TV binnenhalen.


Dat heb ik niet. Is dit de enige mogelijkheid?


Wat gebeurt er als je de app wilt starten?

Nota bene. Al voor 4 tientjes kun je van je tv een smart-tv maken. Ook geen last meer van die brakke apps in de kpn ontvanger. 

Chromecast HD Google TV


Dat is verschillend. Eerst kom ik tot het starten van een uitzending en wordt het beeld dan zwart. Vervolgens wordt ie eerder of direct zwart.


Hoi @Begem53, wat vervelend dat het niet lukt. 

Heb je de ontvanger ook al eens een reset gegeven? Vaak lost dat dit soort problemen op. 


Ik heb ‘opnieuw installeren’ Reuze bedankt voor de tip.


Top dat het weer werkt! :)

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan weten. 


Helaas. De tweede keer werd de ontvangst al schokkerig en nu, de derde keer, blijft het beeld zwart na het starten van de uitzending. Opnieuw opstarten of frisse start leveren niets op.

help

 


@Begem53 werken de rest van de functies op dit moment wel? En welke tv-ontvanger heb je nu in gebruik?

Wil je ook no aangeven of je de update al heb gehad? 


Ik kwam er achter dat ik NPO Plus alleen via de app kan gebruiken en via kanaal 205.

De rest werkte overigens wel.

Je bedoelt het type tv-ontvanger?


Ja het type, staat voorop de ontvanger. En wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Het profiel is ingevuld.

In mijn vorige bericht vergat ik het woord NIET: 

Ik kwam er achter dat ik NPO Plus alleen via de app kan gebruiken en NIET via kanaal 205.

Het leek dus opgelost, echter de ontvangst is bijzonder slecht: blijft steeds stilstaan en ondertiteling en beeld erg vaag.


PS De ontvanger is van de stroom geweest en opnieuw geïnstalleerd 


Ik heb melding gemaakt bij de technische dienst. Binnen 5 werkdagen nemen ze contact met je op om het verder te bespreken. Hoor graag als er contact is geweest. 


Dank je. Ik laat het weten.


Ik heb op 26 januari contact gehad. Het probleem is doorgezet en ik zou, ik begreep na een paar dagen, worden teruggebeld. Dit is nog niet gebeurd. Er werd gezegd dat er meer problemen met o.a. NPOSTART zijn.


Hoi @Begem53 . Wat ik nu kan zien is dat het ticket is doorgezet (of eigenlijk onder een ‘groter’ ticket gehangen).

Wel is er een belpoging gedaan en men heeft jou niet bereikt. Er is een SMS verstuurd. Heb je die wel ontvangen? 


Gisteren ben ik door een mij onbekend nummer gebeld. Ik heb geen sms ontvangen.

De collega van vorige week zei, dat er een voicemail zou worden ingesproken, bij niet opnemen. Dit is niet gebeurd.


@Begem53 ik vermoed dat het bellen voornamelijk was om je door te geven dat het ticket gekoppeld is aan een groter ticket. Wel zie ik daarvoor nog de vraag om te testen of het probleem voorkomt als je alle apparatuur op SD zet. Op de tv-ontvanger doe je dit door bij “Instellingen” naar “Beeld” te gaan. Daar vindt je “Best beschikbare kwaliteit op de tv-ontvanger”. 

Verder is het lastig te zien wanneer het grotere ticket wordt opgelost. Wel krijg je op dat moment nog bericht. Zou je in je profiel voor de zekerheid een tweede nummer willen toevoegen als je die hebt? Dan geef ik die als reserve contactnummer. 


dank voor dit bericht.

Er wordt alleen naar een mobiel nummer gevraagd in het profiel. Ik heb mijn vaste nummer hiernaast gezet. Ik hoop dat dit niet stoort.


@Begem53 dat stoort niet! 🙂 Ik heb het nummer toegevoegd. We proberen wel nog steeds eerst op je mobiele nummer te bellen. 

 


Dit is vorige week gelukt en NPO START PLUS werkt weer. Ik heb begrepen dmv een testversie van de software.

Ik had nog een ander probleem, namelijk de slechte werking van iTV op onze iPads. Hiervoor heb ik als test een nieuw modem gekregen, helaas zonder resultaat. Dit heb ik vandaag gemeld mbv de toegestuurde code en dit wordt uitgezocht.


Zie hier.

Misschien is dit een oplossing?


Zou best kunnen. Ik wacht eerst nog even op het bericht van KPN.

Bedankt voor de tip.