Skip to main content

Sinds 1 week KPN tv. kijken via de app maar deze werkt niet of nauwelijks. Keer op keer opnieuw installeren. Uiteindelijk maar een tv box besteld. Kost EUR 5,= per maand. Dit is niet wat ik wilde.

KPN levert niet wat ze belooft, nl. tv kijken via de app. Dit zou mij geen geld moeten kosten.

Hoe wordt dit opgelost !?

Op welk apparaat heeft u de app geïnstalleerd? 


Samsung tv


Tuurlijk kost de app je geld.

Je moet dan de tv dienst nemen waar kpn ook zeker 1 losse ontvanger bij levert. Je hebt dus sowieso een losse box bij je tv abonnement!!

Pas dan kan je de KPN TV app in de Samsung gebruiken. Doet het hier prima. Maar de losse ontvanger heeft meer mogelijkheden en beter beeld (hogere bitrate). Ikzelf verkies de box ipv de app in mijn Samsung.

De app werkt het best als de tv bekabeld is aangesloten.


Dank voor je bericht. Heb 2 tv's in huis, waarvan 1 is aangesloten op de ontvanger. Dat werkt prima.

De 2e tv wil ik dus zonder ontvanger gebruiken, maar met de app bedienen. Dit gaat heel slecht. Het

heeft geen zin om een ontvanger aan te sluiten en dan een app. gebruiken. Volgens KPN moet tv via de app en zonder ontvanger kunnen werken, echter wachten ze op updates van de app om die te verbeteren. Aangezien ze de app niet ondersteunen nemen ze hier geen verantwoordelijkheid voor het goed/slecht functioneren. Ze weten dat het slecht functioneert echter wordt je hierover niet geïnformeerd

als je een abonnement afsluit.


Soms werkt ie niet goed, maar dat is niet algemeen.

In mijn Samsung tv (uit 2019, besturing Tizen) werkt de app uitstekend. Gebruik ‘m wekelijks wel eens. 

En in de Nokia Android-TV (los boxje Nokia 8000) werkt ie ook uitstekend.

En bij mijn moeder in de Philips televisie (besturing Android-TV) ook prima.

LG (WebOS) zijn veel klachten over. En over jongere Samsungs, vanaf 2021, zijn ook klachten.


Dankjewel. Mijn Samsung tv is 3 maanden oud, dus misschien is dat dan de reden . Voordat ik besloot

om een abonnement bij KPN af te sluiten (1 week geleden geïnstalleerd) had ik een abonnement bij

T-mobile. Daar exact hetzelfde app probleem, om welke reden ik er ben weggegaan ☺️

Geloof dat ik me er maar bij moet neerleggen en tv ga kijken via de tv box.


Ik heb dus die losse Nokia streamingbox 8000 op de tweede tv.

Maar goedkoper is nu de Chromecast HD met afstandsbediening. Die is € 40 dus in 8 maanden heb je het eruit t.o.v. een box bij kpn huren.

De Chromecast werkt op basis van Google-TV/Android-TV. De Nokia op Android-TV. Die app van kpn werkt uitstekend.

De gelinkte Chromecast is de HD versie. Voor tv kijken voldoende. Alleen Netflix, HBO en Disney hebben 4k, Netflix alleen met het duurste abonnement.

Nu zou ik ook een op Android-TV gebaseerde tv als Philips of Sony kopen.


Goede tips. Bedankt !!