Skip to main content
Beantwoord

Ik wil ViaPlay opzeggen maar dat kan pas na een maand, waarom?

• January 13, 2026
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik wil wil nu al mijn Abonnement op ViaPlay opzeggen zodat ik het niet vergeet en ik een maand voor niks betaal. Ik wilde alleen darten kijken. Waarom moet ik wachten tot de 29e januari!?!?! Volgens mij doen ze dit expres zodat je het vergeet en er weer een maand aan vast zit. Kan iemand dit uitleggen?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Rnoud ,

Je geeft aan dat je bang bent dat je er na een maand weer opnieuw voor een maand aan dit abonnement vastzit. Dat is echter niet zo. 

Na een maand kun je Viaplay opzeggen en dan gaat de opzegging per direct in. 

KPN hanteert (net als bij veel andere aanvullende abonnementen) een minimale abonnementsduur van één maand. De reden daarvoor kun je waarschijnlijk zelf ook wel raden. Anders gaan veel mensen iedere keer voor een wedstrijd zo’n abonnement afsluiten en daarna meteen weer opzeggen. Daar is zo’n aanvullend abonnement niet voor bedoeld. 

@Rnoud 

Het is inmiddels 30 januari 2026.

Waarom moet ik wachten tot de 29e januari!?!?! V

Je kunt Viaplay nu opzeggen en dan stopt het per direct. 

6 reacties

• January 13, 2026

Omdat KPN en Viaplay graag geld willen verdienen. Als mensen zo'n pakket aanzetten voor een paar dagen en dan meteen weer uit, dan zou daar niets aan verdient worden. Daarom is de minimale looptijd een maand.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

Omdat KPN en Viaplay graag geld willen verdienen. Als mensen zo'n pakket aanzetten voor een paar dagen en dan meteen weer uit, dan zou daar niets aan verdient worden. Daarom is de minimale looptijd een maand.

Dat snap ik ook wel wijsneus. Aan zo'n reactie heeft niemand iets. Maar zo te zien is jouw hobby overal op reageren ookal heb je niks zinnigs te melden. Knap hoor 8000 reacties! 🙏🏻

• January 13, 2026

Als je het snapt, waarom vraag je het dan?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 13, 2026

Hallo ​@Rnoud ,

Je geeft aan dat je bang bent dat je er na een maand weer opnieuw voor een maand aan dit abonnement vastzit. Dat is echter niet zo. 

KPN hanteert (net als bij veel andere aanvullende abonnementen) een minimale abonnementsduur van één maand. De reden daarvoor kun je waarschijnlijk zelf ook wel raden. Anders gaan veel mensen iedere keer voor een wedstrijd zo’n abonnement afsluiten en daarna meteen weer opzeggen. Daar is zo’n aanvullend abonnement niet voor bedoeld. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Rnoud, een extra pakket zoals Viaplay kun je na 1 maand op ieder gewenst moment opzeggen. Na de eerste maand kun je het dus per direct opzeggen en geldt er geen opzegtermijn. Mocht je dan al betaald hebben voor een gehele nieuwe maand, dan krijg je het bedrag retour. Je hoeft immers niet te betalen voor iets dat je opzegt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 30, 2026

Hallo ​@Rnoud ,

@Rnoud 

Het is inmiddels 30 januari 2026.

Waarom moet ik wachten tot de 29e januari!?!?! V

Je kunt Viaplay nu opzeggen en dan stopt het per direct.