Skip to main content

Door het toeval zag ik iets merkwaardigs op de mobiel.

Op de tablet zag ik hetzelfde.

 

Ik had een film gestart op ViaPlay en later een serie op HBO max.

Toen hij op pauze stond keek ik even op de mobiel en zag een beeldscherm boven.

Openen en ik zag dat de DIW7022 aan het afspelen was (nu op pauze uiteraard).

Toen ik op de tablet ging kijken zag ik dat je ook daar kon zien hoe ver hij was etc.

 

Klopt dat en hoe kan dit?

Hoi @joop2011 , dat zie ik ook als ik "cast” vanaf mijn mobiel naar de Chromecast die ik heb.

Als de cast actief is (b.v. Viaplay app) vanaf mijn mobiel, zie ik ook op mijn tablet een “beeldscherm” in de bovenbalk. Daarmee kan ik ook de stream pauzeren, stoppen of doorstarten. Dat geldt omgekeerd ook. Alle apparaten die verbonden zijn met hetzelfde thuisnetwerk kunnen de cast "zien".


@RBxx 

Ik was niet aan het casten.

Ik gebruik de app op de DIW7022

Vandaag gekeken en nu zag ik het niet op mijn mobiel


Hoi @joop2011. Wat vreemd dat dit gebeurde. Ik heb dit zelf nog niet eerder gezien en heb hier ook niet echt een goed antwoord op. Wel goed om te lezen dat het de dag erna niet meer gebeurde. Mocht dit nog eens gebeuren wil ik je vragen om een foto/screenshot te maken en te delen in dit topic. Dan kan ik dit intern doorzetten. Wellicht dat mijn collega's hier wel een antwoord op hebben. 


@Vikash 

Ik keek vandaag op de telefoon en draaide via de app op de DIW7022 HBO Max en hij was op de telefoon te zien dat de DIW7022 de serie afspeelde en hoever hij was.

Alleen bij Netflix is het niet het geval.

Heel erg vreemd, want ik cast helemaal niets, gaat via de app op de DIW7022

Ik probeer volgende keer een foto te maken, dat kan gewoon met de telefoon via een toets als ik het goed heb. 

 

Ik denk niet dat het erg is, maar het is wel heel erg vreemd. 

En ik denk dat het bij anderen ook zo is.


Nee heel erg is het inderdaad niet, maar wel bijzonder dat dit gebeurd. 


TV in Woonkamer is de naam van de Sagacom DIW7022 die in de woonkamer staat.

En ik gebruik de HBO Max app die op de DIW7022 zit.

Ik ben dus NIET aan het casten.

 

Zie screenshot.

 


Hij doet dit bij:

ViaPlay

Disney+

HBO Max

 

Maar dus niet bij:

Netflix

TV kijken

 

En alleen als de film / serie afspeeld.

 

Ik cast NIET.

ik gebruik de app's van de Sagacom DIW7022

Mobiel en tablet gebruik ik dus helemaal niet. 


Toch zou het me niet verbazen als de genoemde app's de aansturing van de TV overlaten aan de ingebouwde Chromecast van de DIW7022. Jij mag dan niet casten, maar de app's wel (denk ik).


@RBxx 

Zoals ik al vermeld had, ik cast niet.

Ik gebruik dus NIET de mobiel of de tablet.

Ik gebruik de app die in de Sagacom DIW7022 zit.

 

Door toeval, omdat ik berichtje kreeg, merkte ik het op.

 

Maar het is geen probleem, ik gebruik op de Sagacom DIW7022 alleen de KPN afstandsbediening.

 

P.S.

Op het scherm, zie screenshot boven, kan je alleen pauzeren / kijken of vooruitspoelen of terugspoelen. 

Meer kan niet op de mobiel of tablet in dit geval.

 

Casten via Chromecast doe ik alleen als ik op vakantie ben en dan kan je alles via de mobiel of tablet. 😉😊