Skip to main content
Beantwoord

Ik zie in de TV app en op de website nergens de optie om een programma op te nemen

• May 17, 2025
  • 9 reacties
  • 93 keer bekeken

In de kpn tv+ app op iphone en ipad zie ik nergens een knop om een programma op te nemen. Al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Hoe kan ik dan een programma opnemen?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Ri7Ver heb je wel het opnemen pakket?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 17, 2025

Beste ​@Ri7Ver heb je wel het opnemen pakket?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 17, 2025

Ah dat zal het zijn. Jaren ziggo gehad, daar was het inclusief. Thanks 

• May 17, 2025

Dat kan bij KPN ook. Moet je 2 mobiele abonnementen op je adres hebben. Dan krijg je het gratis.

• May 17, 2025

Dat kan bij KPN ook. Moet je 2 mobiele abonnementen op je adres hebben. Dan krijg je het gratis.

Dat zit toch anders in elkaar. Bij Ziggo is het vanaf TV Compleet standaard onderdeel van het abonnement. Met twee 'dure' kpn mobiele abonnementen is het verre van gratis te noemen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2025

Voor gratis opnemen (combivoordeel) hoef je helemaal geen 2 mobiele abonnementen te hebben.

Het is beschikbaar vanaf Level 2, dat is Level 1 plus nog 4 punten. Hier met überhaupt TV (2 pnt) en ook nog Ziggo Sport (1 pnt) en Viaplay (1 pnt) zit ik in Level 2 en heb dus gratis opnemen. Met maar 1 mobiel abonnement. 

Maar ja, als je geen Ziggo Sport dan wel Viaplay (of nader extra voor extra punten) wilt hebben is het opnemenpakket gewoon afnemen voor € 4,99 per maand goedkoper.

Bij Ziggo moet je wel al het op één na duurste tv pakket TV Compleet nemen om opnemen te hebben. (KabelTV, TV Standaard, TV Complete, TV Max). En je hebt dan nog niet eens het pluspakket (tv zenders plus). Opnemen is bij Ziggo duurder dan bij kpn.

Bij KPN heb je meer keuzevrijheid. En kan het al in combinatie met basispakket. 

Ziggo heeft nog een wat antieke structuur, want veel dingen kun je er niet los bijnemen. Daardoor is vergelijken ook lastig.

Ziggo 100/25 = 39,50
TV Standaard = 14,00 (basispakket, zonder opnemen)
TV Complete = 19,50 (basispakket met opnemen + on demand aanbod)
TV Max = 32,50 (erbij tv zenders plus, Ziggo Sport Totaal)

Aangezien het sowieso duurder is kan KPN TV mogen we concluderen dat één kanaal Ziggo Sport niet heel gratis is. Ook al wordt het wel zo gepresenteerd.

KPN 100 Mb/s 42,50
KPN TV (ter vergelijk)
basispakket 12,50
basispakket met opnemen 17,49
basispakket met opnemen, pluspakket en Ziggo Sport 45,47

• May 18, 2025

Dat opnemen bij Ziggo per definitie duurder is kan niet zo eenvoudig worden gesteld. 

Als ik dat vergelijk zie is KPN juist duurder want je vergeet bij TV Max het Skyshowtime standaard abonnement tvw van € 8,99 dit moet nog worden opgeteld bij die €45,47 dan wordt het € 54,46. En dan vergeet ik nog € 2,50 voor het 4K pakket van KPN want met TV Max heb je Love Nature in 4k.

Ook bij TV Compleet heb je wezenlijk meer content dan bij KPN.

Je kan bij Ziggo alleen cloudopname niet toevoegen aan TV Start.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 18, 2025

@Rowi. ​@PeterG Als men nog een werkende coax kabel heeft, kan men relatief eenvoudig ieder kanaal opnemen. Vele Smart TVs met USB stick ondersteuning kunnen opnemen op USB stick. Ik heb zelfs een Ziggo DVR recorder en kan nog steeds opnemen wanneer ik wil (alleen vrije kanalen, omdat ik geen abo bij Ziggo heb)

• May 18, 2025

@Rowi. ​@PeterG Als men nog een werkende coax kabel heeft, kan men relatief eenvoudig ieder kanaal opnemen. Vele Smart TVs met USB stick ondersteuning kunnen opnemen op USB stick. Ik heb zelfs een Ziggo DVR recorder en kan nog steeds opnemen wanneer ik wil (alleen vrije kanalen, omdat ik geen abo bij Ziggo heb)

Klopt, terzijde het zal geen Ziggo dvr recorder zijn, maar een Humax 5200C daar staat Ziggo volledig buiten. Dan is per saldo via dvb-C goedkoper want hiervoor is geen internet abonnement nodig. Met de gecodeerde kanalen zonder mediabox ben je € 33,00 kwijt. Link

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2025

Het ongecodeerde pakket kost ook al € 23,82.

Vaak kun je dat na stopzetten abonnement nog 'een tijdje' voor nop gebruiken. Maar hier is het afgesloten. 

Skyshowtime. Goed punt ​@Rowi. . Over het hoofd gezien. Maar goed, als je wilt wat er in TV Complete zit is Ziggo aantrekkelijker.