Skip to main content
Vraag

In Frankrijk geen beeld op telefoon, tablet en casten start ook niet

• May 21, 2025
  • 19 reacties
  • 136 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem geen beeld op telefoon en tablet en casten kan niet gestart worden. NPO app werkt wel.

Admin: afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@X5wim, welkom bij onze community. 

Mag ik weten wat je precies te zien krijgt? Start de app wel normaal op en kun je de tv-gids zien? Krijg je een bepaalde foutmelding? 

Zou je ook willen controleren of je de laatste versie van de KPN TV app hebt? En werkt dit zowel via WiFi als mobiele data niet? 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

De app draait heel moeizaam.  Kreeg na veel wachten vanochtend tussen 11.00 en 11.30 eindelijk beeld van een live uitzending. Deze getracht te casten . Krijg dan heel kort in het rood een foutboodschap zoiets : casten lukt niet.

NPO app werkt in vergelijking met KPN snel en is te casten in dezelfde tijdsperiode en apparaten.

Je vragen :

Opstart normaal

TV gids kon niet geladen worden

Waar zie ik de versie van app?

Heb alleen wifi geprobeerd,  dan kan ik casten

• Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

Versie gevonden 21272

• Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

Heb inmiddels gezien dat jullie 2 versies verder zijn. De ze geinstalleerd. Nog steeds eindeloos wieltje om on line te kijken via WIFi. NPO gaat als een tierelier.

WIfI via mifi router M7350 en Lebara FR sim kaart op SFR 4G en pixel 8A

Via mobiel pixel 8A en Youfone sim kaart op Free 5 G.

Loopt het wel goed.

Voor beide situaties goede ontvangst

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Dankjewel voor de extra informatie. Het lijkt er dus op dat dit alleen om internet via wifi gaat, via Lebara en Youfone gaat het goed. 

Ik sta nu ook een beetje voor een raadsel. Zou je willen proberen om het Wifinetwerk op je telefoon te vergeten/verwijderen? Als je dat hebt gedaan kun je opnieuw verbinden, dan wordt er ook opnieuw gevraagd naar het wachtwoord. Ik ben benieuwd of dit helpt. 

Misschien nog een inkoppertje, zou je je modem ook eens een paar minuten stroomloos willen maken? 

• Auteur
  • Topper
  • May 27, 2025

Heb beide gisteren gedaan, gaf geen resultaat.

Maar nu kon ik wel via Wifi opgenomen uitzendingen bekijken. Voor de gids en live kijken kon de pagina niet geladen worden.  Het casten lukt nog steeds niet. Alles staat "klaar" maar je kan niet starten met casten. Kreeg geen foutmelding.

Voor de goede orde internet op telefoon loopt via Youfone en Free

• Auteur
  • Topper
  • May 27, 2025

Na nogmaals proberen kreeg ik ca 1 min een gecaste opgenomen uitzending te zien ! 

Live uitzending en gids kunnen nog steeds niet geladen worden. Probeer het later nog eens.…

NPO plus en Netflix gaat goed; KPN dit is slechte dienstverlening !

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Het lijkt er bijna op dat dit ergens op dat netwerk niet goed gaat. 

Ik begrijp dus dat het op een Pixel 8A met Youfone sim kaart op Free 5 G wel goed werkt. Werkt het met dezelfde Pixel ook goed wanneer je met de Mifi router verbindt met daarin de Lebara kaart? 

Kun je ook aangeven op welke mobiele telefoon het niet goed werkt als je verbonden bent met de Mifi router met Lebara? En werkt het wel als je dit via de browser/website doet op tv.kpn.com? Puur om te testen. 

• Auteur
  • Topper
  • May 30, 2025

Goedemorgen Alex,

Jullie hebben doorgewerkt , ik zit nu op vs 21275 en 21276. 

Helaas nog steeds problemen met traag opstarten of helemaal niet.

De conclusie van deze ochtend om ca 9.15

Pixel 8a , mifi, lebara en SFR vs 21276

Traag en niet opstarten van zender , eindeloos wiel, Wel gids en start pag.

Tab S10 FE, mini, lebara SFR vs 21275

Start goed op , sommige zenders wel traag tot niet, gids en start pag

Nog even doorzetten dus.

Succes

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@X5wim .  Als ik het goed lees werkt alles goed zonder tussenkomst van die Mifi router.

Dat wekt de indruk dat de bottleneck in die Mifi router zit.  Heb je daar nog bijzondere instellingen in gezet? Welke APN settings? En zit er ook een firewall op? 

• Auteur
  • Topper
  • June 1, 2025

Hallo Erwin,

Via die mifi router kijk ik zonder probleem naar NPO plus , live en opgenomen dus voor mijn gevoel kan het daar niet inzitten.

Ik gebruik de standaard APN instelling van Lebara/SFR en geen firewall naar mijn weten.

Vind je het niet raar dat versie 21275 op mijn tablet via de  mifi router wel een redelijk resultaat gaf?

• Auteur
  • Topper
  • June 1, 2025

Nog de browser versie van KPN geprobeerd:

wisselend resultaat , soms pakte een zender gelijk anders foutmelding 1001 , onbekende fout met soms toch even later beeld en geluid. 

Ook het eindeloze wiel.…

&

Advies om vooral de app te gebruiken...

Erwin van KPN
Moderator

En als je een snelheidsmeting doet via de mifi?  Komt er dan een beetje stabiel internet binnen. Wat voor snelheid meet je? LIefst even een paar metingen gespreid over de dag? Onze app is vaak wat gevoeliger voor instabiel internet. 

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2025

Hallo Erwin ik stuur alvast een paar metingen

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Ik blijf hier verbaasd naar kijken. Zou je hier een paar screenshots willen plaatsen? Van wat je ziet.

Ik heb overigens een paar van je andere screenshots verwijderd (we wisten genoeg), om het overzichtelijk te houden. 

• Auteur
  • Topper
  • June 5, 2025

Hallo Alex

Ik heb op mijn telefoon de app opgestart. Het loopt nu dus pixel 8a , hotspot tab S10 FE , lebara / SGR 5g

Ik kreeg nu NPO 1 en 2 vrijwel gelijk maar NPO 3 met wiel en " oops " melding  RTL wilde eerst ook niet maar even later wel. Screenshots vh wiel en speedtest .

• Auteur
  • Topper
  • June 5, 2025

Nog even op de tablet de app geprobeerd

In eerste instantie geen beeld en foutmeldingen. De gids kreeg ik niet zien.

Zie screenshots

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

De screenshots vd tablet.

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

Hallo Alex/Erwin

Ik zit in NL ; wordt vervolgd in juli.

Succes met het oplossen!