Skip to main content
Beantwoord

Is SkyShowtime niet in Dolby is de DIW7022? Stemmen komen niet uit de middelste luidspreker

• September 16, 2025
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22

Vraagje:

Wij hebben SkyShowtime en kijken dat via de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Als ik een serie kijkt, komt het geluid van de stemmen niet uit de midden speaker van de soundbar.

TV kijken wel de stemmen uit de middelste luidspreker, dus alles werkt wel.

Geluid staat op Passtrought.

Kan dit kloppen? 

Kan ik dat instellen? (kan helaas nergens iets hiervan vinden)

Alvast mijn hartelijke dank.

Beste antwoord door PeterG

Via de app in de Android-TV ontvangers is SkyShowTime alleen stereo. Raar dingetje in combinatie met de kpn launcher. 

Wil je SST wel Dolby gebruiken dan diens app in je smart-televisie te gebruiken.

In een standaard Android-TV of Google-TV werkt het wel met DD5.1.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 16, 2025

Geween beetje testen met de instellingen.  Zoveel mogelijkheden zijn er niet. En anders is het zoals het is.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 18, 2025

Hi ​@joop2011! Goede vraag, ik kan het zo even niet testen, maar wat aanpassingen doen in de geluidsinstellingen van de TV+ Box helpen daar hopelijk bij, zoals Joep ook aangeeft. 

Als het daarmee niet opgelost is dan is het inderdaad even niet anders. 🙃

Ik heb zelf geen SkyShowtime trouwens, wat voor programma's kijk jij er zoal op Joop? Is het wat? 😄

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Via de app in de Android-TV ontvangers is SkyShowTime alleen stereo. Raar dingetje in combinatie met de kpn launcher. 

Wil je SST wel Dolby gebruiken dan diens app in je smart-televisie te gebruiken.

In een standaard Android-TV of Google-TV werkt het wel met DD5.1.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 19, 2025

Dank je ​@PeterG 

De instellingen staan goed, want o.a. Netflix en Prime Video en tv kijken hebben wel dolby en dat komt ook goed door.

Dus de Sagemcom DIW7022 staat het geluid goed ingesteld (in de tv ook).😉

Komt er een update van de app in de DIW7022?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 19, 2025

@joop2011 Met de integratie van SkyShowtime in Prime Video is Dolby Surrond in SkyShowtime App deactiveert. Men moet de Prime Video App gebruiken en kanaal SkyShowtime kiezen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 19, 2025

@joop2011 Met de integratie van SkyShowtime in Prime Video is Dolby Surrond in SkyShowtime App deactiveert. Men moet de Prime Video App gebruiken en kanaal SkyShowtime kiezen.

Dank je ​@TDN