Skip to main content

De laatste tijd heb ik regelmatig dat het kijken via Chromecast er midden in een programma mee ophoudt. Ik zie dan de melding Oeps, deze uitzending kan je niet kijken of iets in die trant. Erg vervelend, vooral wanneer je iets terugkijkt van een paar dagen daarvoor. Dit moet je dan weer op gaan zoeken, doorspoelen tot waar je gebleven was.

Hi @HildaTjidske, wat hinderlijk dat dit telkens gebeurt 🙁 Ik herken dit wel, heb deze melding zelf ook af en toe als ik iets terugkijk via de app op mijn telefoon. Is dat bij jou ook alleen bij het terugkijken van een opname of iets terugkijken via de gids? Of gebeurt dit ook tijdens ‘live’ kijken? Op mijn telefoon laadt hij soms direct weer door als ik de melding aanklik, dan gaat hij gewoon direct verder waar ik gebleven was. Gebeurt er bij jou misschien ook iets als je op de pauze/play knop drukt?


Ik durf zo niet te zeggen of het tijdens het terugkijken is, bij het live kijken. Wat ik nu overigens steeds heb is dat tijdens zowel live als terugkijken via de chromecast het beeld stil blijft staan terwijl het geluid doorgaat. Vreemd genoeg, alleen bij Binnenste Buiten 


Kijk je alleen naar de iTV app via de Chromecast? Of ook naar andere apps zoals Netflix en dergelijke? En hoe gaat dat dan? Als daar ook verstoringen optreden kan het zijn dat de Chromecast kuren vertoont of niet helemaal goed verbinding heeft via de wifi 😬


Ik kijk eigenlijk alleen iTV, maar kan Prime Video vanavond wel even proberen. 


Kijk je met de KPN smart-TV app geïnstalleerd op een Chromecast Google TV of cast je met de KPN TV app op een telefoon/tablet naar een Chromecast?

Als je cast, vanaf wat voor een apparaat cast je dan?


Met de smart-app geïnstalleerd op Google TV, maar ook casten vanaf mijn telefoon, beide dus.

 


Heb je in tussentijd Prime Video ook al geprobeerd @HildaTjidske? Ben heel benieuwd of daar ook verstoringen mee zijn!


Nee, daar niet. Ondertussen via iTV koke niet meer, althans de laatste dagen niet. Hopelijk blijft het zo. 


Oeh dat klinkt voorzichtig positief, ik hoop met je mee @HildaTjidske!