Skip to main content

Dag,

 

kan er eens gekeken worden naar de google tv app, met name naar de tv gids.

ik heb mijn favorieten aangemaakt, maar in de gids krijg je nog alle zenders te zien.

why? Op de tv bix kan het wel, dit is vervelend en zeker niet gebruikers vriendelijk 

Hallo @texuandri ,

Ik ga er even vanuit dat je het hebt over de KPN TV-app. 
Probeer die ongewenste zenders eens te blokkeren via het kinderslot. Dan verdwijnen ze ook uit de gids.

Uit de kennisbank: 

Het zenderoverzicht voor Online tv-kijken (thuis) en Online tv-kijken (onderweg) vind je op de zenderpagina onder ‘Welke zender zoek je’. Zenders die je met het kinderslot hebt geblokkeerd zie je ook niet in de app.

bron: 

 


Dag Noordzee,

het gaat om de tv app voor Google Tv chromecast.

helaas heb het net geprobeerd via kinderslot, echter googleTV app kon kan alleen genres blokkeren….nu zit ik dus met allemaal zenders in de gids waar ik nooit naar kijk.

espn, staatsomroepen npo kinderseries ect

 

dus ik dacht, we zeggen gewoon plus abbo op. Helaas is gratis… wat een gedoe.

gratis en toch niet kunnen verwijderen.

 

grt Jeroen


Hoi @texuandri, het is me niet helemaal duidelijk hoe je dat precies bedoelt. Heb je de app op de Chromecast geïnstalleerd, gebruik je de Chromecast om de stream te casten vanaf een tablet of telefoon of iets anders? De situatie is me niet duidelijk en daardoor is het ook moeilijk om met je mee te denken. 


Hoi @texuandri, het is me niet helemaal duidelijk hoe je dat precies bedoelt. Heb je de app op de Chromecast geïnstalleerd, gebruik je de Chromecast om de stream te casten vanaf een tablet of telefoon of iets anders? De situatie is me niet duidelijk en daardoor is het ook moeilijk om met je mee te denken. 

Zo te lezen heeft @texuandri de smart-TV app op zijn Google TV geïnstalleerd.


Dag Jasper,

 

google heeft een nieuwe chromecast, met google tv.

hiermee kun je de kpn app downloaden en tv kijken zoals de apple app.

echter de apple app laat alleen jouw favorieten zenders zien in de tv gids.

de app op de chromecast daar kun je wel favorieten kanalen aanmaken ( die niet vastgehouden wordt, wat denk ik het probleem is) maar de tv gids laat steeds alle kanalen zien.


Ok @texuandri ,

Ik vrees dat Google die app moet aanpassen. Het lijkt mij dat KPN die app heeft ontwikkeld voor bepaalde merken TV’s en daarbij geen rekening heeft gehouden met andere partijen. 
 

@Jasper eens? 


Ik vrees dat Google die app moet aanpassen. Het lijkt mij dat KPN die app heeft ontwikkeld voor bepaalde merken TV’s en daarbij geen rekening heeft gehouden met andere partijen.

Dat is gewoon de smart-TV app van KPN voor Android TV, daar heeft Google verder niets mee van doen. Het is KPN die naar dit bugje zal moeten kijken.


Hoe wordt deze bugje door gegeven aan kpn?


Hoe wordt deze bugje door gegeven aan kpn?

Door dit topic te maken is dit bekend, dit moet worden doorgegeven aan de ontwikkelaars.

Nu weet ik niet wat het verschil is tussen de versie voor Android TV en Samsungs Tizen als ik hier de KPN ITV app start zie ik een balk met de favorieten ga ik naar de TV gids zie ik gewoon alle kanalen.

 

Met de Apple App bedoeld u de versie voor iPads of de iPhone? Want als ik het goed heb kunnen we in de gewone Android app wel kiezen enkel de favorieten te tonen op de plek waar ik op de Samsung de genres moet kiezen.

Via de website zie het screenshot kan wat u wilt ook, deze optie zit blijkbaar van begin af aan niet in de smart tv app.

 


Hier hoeft Google niets mee te doen inderdaad, zij hebben daar geen invloed op. Ik kan het doorgeven aan de ontwikkelaars, kan je screenshots plaatsen van jouw lijst met favorieten en de programmagids @texuandri? Dan kan ik die doorsturen naar de ontwikkelaars en hebben zij een duidelijk beeld van de situatie.


... kan je screenshots plaatsen van jouw lijst met favorieten en de programmagids ? ...

Een screenshot maken op een Android/Google TV kan een behoorlijke uitdaging zijn.

Zelf heb ik TeamViewer op mijn Android TV geïnstalleerd zodat ik het scherm op mijn tablet kan zien en dan kan ik op mijn tablet een screenshot maken. 


Ik gebruik toevallig sinds gisteren de App Button Mapper. Deze werkt op alle Google/Android TV en ook op de Google Chromecast met Google TV er is een gratis versie, hiermee kun je alle basics doen. Maar ook een betaalde versie waarbij alle functies werken. Kost je 3,99 euro. 

Hiermee kun je eenvoudig Printscreen maken/instellen. Zo gebruik ik mijn 'home' toets van de sony via een 'dubbel klik' om een screenshot te maken. Vervolgens kun je het screenshot eenvoudig via een transfer App of je Google drive overhevelen naar je mobiele apparaten.

De app kan ook nog meer instellen. Zo heb ik bijv. ook de sneltoets 'disney+' op mijn Sony afstandsbediening aangepast naar HBO max. 


Precies, wat ik al zei, een screenshot maken op een Android TV kan een behoorlijke uitdaging zijn. 😎 En het aantal handelingen om zo'n screenshot dan op het forum te krijgen is ook niet misselijk. 🤔


Hahaha ja eigenlijk wel. Maar het is meer de eerste keer instellen dat het even wat werk is. Maar daarna is het iig hier, dubbelklik. Naar transferapp, naar tablet, Printscreen opzoeken en bijvoegen. En klaar 😋

Je moet er even een handigheidje in hebben. 


Goed punt inderdaad, mijn hoofd denkt bij Android toch nog automatisch aan een telefoon. Tegenwoordig zijn er meerdere opties mogelijk natuurlijk. Een foto van het scherm waar het duidelijk op staat is ook prima, dat is wat makkelijker te doen denk ik


Dag Allemaal,

terug van vakantie sorry.

ik ga deze week nog eens prutsen. Als dit werkt, dan kan ik ook eindelijk mijn eigen router gaan gebruiken. Geen gedoe meer met routed iptv. Alleen nog maar internet vlan 4 en de rest via de chromecasts. Dit zou een win win moeten zijn voor KPN. Gewoon chromecast bij itv. En geen eigen hardware geneuzel en gedoe met techies die eiegen routers willen.

EN meteen disney ea apps via android tv.


Betreft Android-TV app. De favorieten komen inderdaad alleen in de Startpagina. Bolletjes net onder de aankondigingen. Worden dus wél vastgehouden, maar niet op de plek die jij beoogd. De gids toont álle geabonneerde zenders of zenders van het gekozen genre. Daar (genre's) zou dus nog één optie aan toegevoegd moeten worden….: favorieten. Dat zou het oplossen.

In de app voor Android (mobiel) is het wel mogelijk om de gids te tonen met alleen de favorieten.

Alleen nog maar internet vlan 4 en de rest via de chromecasts.

Ik denk dat je bedoelt '’alleen maar vlan 6'’. Dat is internet. Vlan 4 is juist (uitsluitend) voor de ontvangers.

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm .


Hi Peter,

correct vlan 6

grt J


De vraag is wat er gebeurt als de smart-TV app op het "gewone" (multicast) TV platform aangesloten wordt. Het zou maar zo kunnen dat vanaf dat moment de communicatie voor het ophalen van de TV streams via de IGMP proxy server loopt en dat de router dus ook op vlan 4 aangesloten moet zijn.

Ik wacht met spanning op deze functionaliteit want ik ben zeer benieuwd wat de impact is op mijn wifi netwerk als deze multicasts via wifi lopen.