Skip to main content

Ben overgestapt van ziggo in verwachting van glasvezel.  De adsl lijn doet het ondertussen best oke maar ik heb best veel last van een haperende stream bij chromecasten.

Dit gebeurt uitsluitend bij het opstarten van een stream via de iTV app.  Het wifi signaal is prima, en gebeurt ongeacht het origine toestel, telefoon of tablet (wel allen android).

Ik lees best veel over dit probleem op het forum... ook van jaren terug... is hier ondertussen een oplossing voor?  Of blijft heg een euvel van de iTV app?

 

Ik ben overgestapt van Ziggo in verwachting van glasvezel.  De adsl lijn doet het ondertussen best oke maar ik heb best veel last van een haperende stream op de  Chromecast.

Dit gebeurt uitsluitend bij het opstarten van een stream via de iTV app.  Het wifi signaal is prima, en gebeurt ongeacht het origine toestel, telefoon of tablet (wel allen Android).

Ik lees best veel over dit probleem op het forum... ook van jaren terug... is hier ondertussen een oplossing voor?  Of blijft het een euvel van de iTV app?

 

 

Wat is momenteel je echte download?

Zie hier om te meten, bij voorkeur op een bekabeld aangesloten computer. (Laptop of Desktop).

 

Via de mobiele telefoon cast je alleen, en geef je de Chromecast opdracht om te kijken wat je op je telefoon hebt opgegeven.

De Chromecast zorgt ervoor dat de streaming van het programma wordt gedaan en zet het via de HDMI op je tv.😉


Hoi @Geertvk1, welkom. 

Puur het casten van ITV Online naar de Chromecast. Maakt niet uit van welk device toch? ITV Online werkt dus wel goed op alle apparaten? 

Heb je het probleem ook als je de chromecast in een andere tv stopt? Heb je de chromecast al eens gereset en opnieuw verbonden met de wifi? Maakt dat nog verschil?


De downloadsnelheid lijkt prima in orde; bekabeld is dit 175 tot 200Mbps.

 

Met de iTV app op een telefoon of tablet is er ook wel een keer een draaiend icoontje, maar wel beduidend minder dan op chromecast… met de chromecast(s) (ik heb 2 chromecasts… een gen1 en een recente versie en heb geprobeerd op 2 TVs) is het elke 3-4 minuten wel hapering.

 


De downloadsnelheid lijkt prima in orde; bekabeld is dit 175 tot 200Mbps.

 

Met de iTV app op een telefoon of tablet is er ook wel een keer een draaiend icoontje, maar wel beduidend minder dan op chromecast… met de chromecast(s) (ik heb 2 chromecasts… een gen1 en een recente versie en heb geprobeerd op 2 TVs) is het elke 3-4 minuten wel hapering.

 

 

Dat ziet er goed uit.

U heeft glasvezel denk ik?

Dan gaat de TV (voor de KPN tv decoders) niet van de internet snelheid af.😉


Nee het is nog een gewone adsl lijn... de glasvezel komt ergens deze winter


Nee het is nog een gewone adsl lijn... de glasvezel komt ergens deze winter

 

Gezien de download, denk ik VDSL

Heeft u de download snelheid gemeten met mijn link boven? 

 

Op glasvezel heeft u straks ook meteen 10 kanalen in de originele stream op 661-670😉


Is inderdaad gemeten met de link


Ik vind het echter opvallend dat hbomax sporza.be en vrtmax apps geen probleem hebben


@Geertvk1 

Heeft jouw TV toevallig geen eigen interne Chromecast? Probeer die dan eens. 


Helaas zit die er niet op...


Dus beide Chromecasts geven dezelfde problemen op meerdere tv's? Dat haal ik uit je verhaal. En de downloadsnelheid is via de wifi gemeten? Of de kabel? Dat is mij niet helemaal duidelijk eigenlijk. 

 


Beide chromecasts geven de problemen en de snelheid is via de kabel gemeten.

Het lijkt mijns inziens toch iets in de aansturing van de kpn applet naar chromecast... vooral omdat ik op het forum dit probleem ook nog meer vind.


Heb je op de Chromecast v4 Google TV met afstandsbediening ook haperingen? Weet je dat je op die Chromecast ook de kpn itv app voor Android-TV/ Google TV kunt downloaden?

De Chromecast 1 is sowieso aan vervanging toe. Die is al jaren oud. Uitgebracht in 2013, vorm stick direct in hdmi. 

Chromecast 1, 2 en 3.


Ik heb niet de chromecast met google tv…

Verder ben ik toch wel eco bewust en gooi ik geen dingen weg die nog functioneren (en geen enorme energieslurpers zijn)... en in feite doet die v1 het voor alles goed behalve kpn iTV streaming... en ook de v3 laat dit iTV probleem zien... ik vind niet dat ik door een gebrek in de kpn streaming andere zaken zonodig moet gaan wijzigen.

Het wordt precies wachten op glasvezel en dan verder kijken... het enige dat ik verder kan bedenken is dat de wifi barslecht is... maar dan zou ik dat toch ook moeten merken aan de telefoons en tablet...

 


Ik heb niet de chromecast met google tv…

Verder ben ik toch wel eco bewust en gooi ik geen dingen weg die nog functioneren (en geen enorme energieslurpers zijn)... en in feite doet die v1 het voor alles goed behalve kpn iTV streaming... en ook de v3 laat dit iTV probleem zien... ik vind niet dat ik door een gebrek in de kpn streaming andere zaken zonodig moet gaan wijzigen.

Het wordt precies wachten op glasvezel en dan verder kijken... het enige dat ik verder kan bedenken is dat de wifi barslecht is... maar dan zou ik dat toch ook moeten merken aan de telefoons en tablet...

 

 

Volgens mij geef je ergens tussen de regels door aan dat je dit probleem niet hebt met andere apps die je naar de Chromeast streamt. Als ik dat goed heb gelezen dan ligt het dus niet aan je Wifi, niet aan je thuisnetwerk maar gewoon wel aan de ITV app. Kwestie van elimineren.

En ja, als de wifi bar slecht zou zijn zou je Chromecast dat ook melden, en je kan op je telefoon (wel in dezelfde ruimte als die Chromecast) natuurlijk even een speedtest doen voor de zekerheid.


Inderdaad... geen probleem met youtube, hbomax, sporza, etcetera... alleen iTV


Een raadsel… Je zit op een snelle DSL lijn van kpn. Enige wat ik kan verzinnen is het probleem met chromecast en de Box 12 modem. Maar dat zou opgelost zijn.

We hebben allemaal dezelfde app….. En voor test gebruik ik nu ook even de v3 ( de ronde met het G tje van Google).

Speelt nu al enkele minuten storingsloos. En dat had ik ook al via koper.

En het gaat ook goed via de interne chromecast op de Nokia box 8000. Al hoef ik daarop de itv app niet te casten. Die zit daar ook al zelf op.

Dus waarom het bij jou zo vaak een hapering geeft….

Je cast apparaat is ook Android. Hier ook.

Misschien dat @Jeroen-bart Engelen  hier eens in kan duiken. (ik weet dat je het druk hebt Jeroen-bart maar mention je toch maar even, bij voorbaat sorry)


Ik heb wel een Box10, de 12 kon om een of andere reden bij mij niet geinstalleerd worden.

 


Ik weet helaas niets van de mobiele apps, of the Chromecast. Dus de moderators kunnen het beste het app team benaderen met dit probleem. Ik zal ze intern ook even tippen over dit topic.

Wat ik wel weet is dat download snelheid niet het enige belangrijke is als het gaat om de iTV streams. Latency is ook belangrijk. iTV wil namelijk zo snel mogelijk de video op jouw beeldscherm hebben. In tegenstelling tot YouTube en Netlfix, hebben wij geen video bestand staan dat je eerst voor de helft kan bufferen voordat het begint met spelen. Onze video streams worden continue uitgezonden. Dus een Chromecast (of een andere app) zal constant korte stukje video willen ophalen. Als het starten van deze “downloads” te lang duurt, dan zul je ook happerend beeld hebben. En dan maakt het niet uit of je een hoge download snelheid hebt.

Zie het als de huidige situatie op Schiphol. Je kunt met een uur vliegen in Londen zijn, maar je moet wel eerst 2 - 3 uur in de rij staan voor security. Vliegen gaat snel, maar voordat je kunt vliegen duurt het proces veel te lang 😆


Ik heb wel een Box10, de 12 kon om een of andere reden bij mij niet geinstalleerd worden.

Oh, wacht ff. Inderdaad. Met koper/DSL zul je met 175-200 Mb/s bonding hebben. Dat kan alleen met de V10 inderdaad. Stom van me.

Bonding = 2 koperlijnen met 1 signaal. Geeft dus verdubbeling capaciteit. 1 is maximaal 100 Mb/s. VVDSL. Met bonding is het BVVDSL.


Ik heb wel een Box10, de 12 kon om een of andere reden bij mij niet geinstalleerd worden.

Oh, wacht ff. Inderdaad. Met koper/DSL zul je met 175-200 Mb/s bonding hebben. Dat kan alleen met de V10 inderdaad. Stom van me.

Bonding = 2 koperlijnen met 1 signaal. Geeft dus verdubbeling capaciteit. 1 is maximaal 100 Mb/s. VVDSL. Met bonding is het BVVDSL.

 

“Off topic”

Vraagje @PeterG 

Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat de WIFI van de V10 beter is dan de Box12.

Klopt dat?

Mijn dank is groot.

“Off topic” 

 

En bij mij is de WIFI van de V10 zeer goed, maar ik heb glasvezel (FTTH). 😉

 

Wat betreft casten, je telefoon hoeft niet perse in de zelfde ruimte te zijn (is natuurlijk wel makkelijk).

MAAR ze moeten beide wel op dezelfde WIFI zitten. 😉


Ik heb er geen ervaring mee @joop2011 .

Ik heb wel de indruk dat het zender bereik bij de wifi op de v10 veel groter is. Ik haal makkelijk 30 à 35 meter met de v10.


Ik heb hier super wifi versterkers staan... dus de v10 wifi moest daarvoor dan weer uit.

Maaf goed die mesh zal ook wel goed zijn... merk er toch niks van op de telefoons... altijd prima snelheden.

Zal dan toch iets met die latency te maken hebben?


Het lijkt dus de samenwerking tussen en en het casten te zijn. Met welke apparaten stream je? En welke versie van de ITV app heb je?