Skip to main content

Ik heb de KPN iTV app geïnstalleerd op Nvidia Shield Pro versie op een Samsung Smart TV (UE55JU7000L) Dit werkte tot vorige week prima maar sinds een aantal dagen (vanaf begin Olympische winterspelen) volgt er dagelijks de melding:

“Sorry.. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw. (500-REF408).”

Soms herstelt het beeld zich na enige handelingen maar meestal niet. Dit gebeurt dus bij LIVE TV kijken. Dus niet bij terugkijken of Netflix.

Dat dit zeer irritant is mag duidelijk zijn. Ik heb een KPN glasvezel abonnement.

 

Welk type experiabox heb jij daar ?


Welk type experiabox heb jij daar ?

Ik heb de arcadyan experia box V8.

 


Welk type experiabox heb jij daar ?

Ik heb de arcadyan experia box V8.

 

waarschijnlijk kun je die v8 omruilen voor een nieuwer type

dit kun je na kijken in de volgende link

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

 


Altijd het proberen waard. Ik zat zelf nog een beetje te speculeren over ipv6 .  Maar een omruil van het modem lijkt me ook een goede stap.

Lukt jou dat zelf, @wandelaar495 ?


Altijd het proberen waard. Ik zat zelf nog een beetje te speculeren over ipv6 .  Maar een omruil van het modem lijkt me ook een goede stap.

Lukt jou dat zelf, @wandelaar495 ?

Ik ga proberen of omruilen een mogelijkheid is.

Dank voor de info in ieder geval.


Welk type experiabox heb jij daar ?

Ik heb de arcadyan experia box V8.

 

waarschijnlijk kun je die v8 omruilen voor een nieuwer type

dit kun je na kijken in de volgende link

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006

 

als ik de link volg dan resulteert dit niet in het verkrijgen van een andere router/modem.

Het systeem bevestigd dat ik een v8 modem heb en tv ontvangers met code HMB2260. Niets wijst erop dat ik kan doorlinken naar een upgrade van het modem.


Kun je jouw profiel invullen en mij dan een seintje geven?

 


Kun je jouw profiel invullen en mij dan een seintje geven?

 

profiel ingevuld


Er is een nieuwe box onderweg.  Heb je de SMS met logistieke informatie ontvangen, @wandelaar495 ?


Er is een nieuwe box onderweg.  Heb je de SMS met logistieke informatie ontvangen, @wandelaar495 ?

ik heb de sms code ontvangen.

Dank je wel voor je hulp.

Ik hoop dat dit het probleem gaat oplossen.

Dank je wel en fijn weekend.

 


Ik heb zelf ook een shield en heb daar dit weekend de itv app op geïnstalleerd en die draait als een zonnetje.

@wandelaar495  Heb jij al tijd gehad om het modem om te ruilen?

 


Ik heb zelf ook een shield en heb daar dit weekend de itv app op geïnstalleerd en die draait als een zonnetje.

@wandelaar495  Heb jij al tijd gehad om het modem om te ruilen?

 

Later vandaag krijg ik het nieuwe modem. Zodra ik de installatie heb afgerond ga ik het systeem opnieuw installeren en testen. Over een aantal dagen zal ik mijn bevindingen hier met iedereen delen.


Werkt het nu goed, @wandelaar495 ?


@Erwin_  en nu nog ff wachten op het echte antwoord 😀


@Erwin_  en nu nog ff wachten op het echte antwoord 😀

Ik wil te snel, he? :p


@Erwin_  en nu nog ff wachten op het echte antwoord 😀

Ik wil te snel, he? :p

Geeft niet maar ik ben ook benieuwd

Of het nu wel werkt bij @wandelaar495 


@Erwin_  en nu nog ff wachten op het echte antwoord 😀

Ik wil te snel, he? :p

Geeft niet maar ik ben ook benieuwd

Of het nu wel werkt bij @wandelaar495 

Ik heb Box 12 inmiddels geïnstalleerd en een aantal dagen proef gedraaid. De foutmelding komt nog steeds voor maar in de 4 dagen dat het systeem draait was dit slechts 1 keer. Voorlopig ben ik een tevreden mens.

 


Het blijft een merkwaardige storing maar als het bij deze frequentie blijft, is er mee te leven, lijkt me.